[Dyskusja] Autocad, Corel oraz inne programy 3d*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
jeszcze jedna stronka o autocadzie, wiele tekstur do ściągnięcia, i alfabetyczny spis komend do AC
http://www.piwosz.cad.pl/
PS. wielkie dzięki dla Ewy, niezła stronka - siedze na niej od rana, a jest 20.00
http://www.piwosz.cad.pl/
PS. wielkie dzięki dla Ewy, niezła stronka - siedze na niej od rana, a jest 20.00
Jari ciężko jest powiedzieć jakich programów używać. Zresztą wydaje się, że ten temat był już wielokrotnie wałkowany. Osobiście wydaje mi się, że musisz popróbować i wybrać takie narzędzie jakie będzie Ci sprawiać najmniej problemów.
Napewno potrzebne by było coś z grafiki wektorowej np. CorelDRAW lub Ilustrator. Jeżeli masz zacięcie artystyczne, trochę umiejętności i dostęp do tabletu to świetne efekty przy kolorowaniu modelu na komputerze da Ci użycie Photoshopa lub Gimp'a. Jeżeli chcesz tworzyć obiekty 3D to też masz ogromny wybór Rhino, 3ds Max, Wings i multum innych. Jeżeli chcesz rozwijać bryły to też możesz użyć Rhino, Tenkai, Pepakury, specjalnych pluginów do różnych programów. Część programów jest darmowa (i posiadają przy tym spore możliwości - Gimp, Wings), reszta zaś ma zazwyczaj swoje wersje demonstracyjne, lub darmowe z ograniczeniem używacia przy niekomercyjnej pracy. To co powyżej opisane to zaledwie maleńki wycinek istniejącego oprogramowania (wydaje mi się, że raczej ten najbardziej znany ogółowi zainteresowanych tematem). Programy te najłatwiej kupić jako wkładki do różnych magazynów lub ściągnąć ze stron producentów.
linki do tutoriali dotyczących Rhino
http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9690
dział forum max3d.pl o Rhino
http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?fid=80
Napewno potrzebne by było coś z grafiki wektorowej np. CorelDRAW lub Ilustrator. Jeżeli masz zacięcie artystyczne, trochę umiejętności i dostęp do tabletu to świetne efekty przy kolorowaniu modelu na komputerze da Ci użycie Photoshopa lub Gimp'a. Jeżeli chcesz tworzyć obiekty 3D to też masz ogromny wybór Rhino, 3ds Max, Wings i multum innych. Jeżeli chcesz rozwijać bryły to też możesz użyć Rhino, Tenkai, Pepakury, specjalnych pluginów do różnych programów. Część programów jest darmowa (i posiadają przy tym spore możliwości - Gimp, Wings), reszta zaś ma zazwyczaj swoje wersje demonstracyjne, lub darmowe z ograniczeniem używacia przy niekomercyjnej pracy. To co powyżej opisane to zaledwie maleńki wycinek istniejącego oprogramowania (wydaje mi się, że raczej ten najbardziej znany ogółowi zainteresowanych tematem). Programy te najłatwiej kupić jako wkładki do różnych magazynów lub ściągnąć ze stron producentów.
linki do tutoriali dotyczących Rhino
http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9690
dział forum max3d.pl o Rhino
http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?fid=80
Niestety próbowałem i jajo z tego - ładna łamana wychodzi przez punkty - ale nijak tego nie można potem na krzywą wyedtytować, tak żeby przykleiła sie do wyznaczonych punktów po najnajkrótszej drodze. Można przerobić prostą na zakręty i użyć opcji "smooth" ale wyniki tego są zatrważająco nieobliczalne. Trzeba bedzie kombinować zaś jak koń pod góre i zapisać prace Corela w formacie Autocada i tam ową krzywą (przechodzącą przez 152 punkty ) dodać. Ale jeśli ktoś zna prostrze rozwiązanie niech pisze - będe wdzieczny.
Tu projektuje i wykonuje
Z nalepszych programów do projektowania według mnie jest Autodesk Inventor.Goronco polecam go.
Co do AutoCada to mam z nim wiele dobrych chwil spędzonych (5 lat polibuda). Uważam że jest to program dobry i lekkie wprowadzenie jakie można znaleść w tutorialach daje wszystko co trzeba. Wystarczy tylko troche poczytać. Ostatnio potrzebowałem wykonać wizualizacje projektu (oświetlenie latarnii, materiały, tekstury, itp "żeby było jak naprawdę"), posiedziałem na helpem (F1) i się po paru razach nauczyłem. ale nawet mi nie przyszło do głowy żeby go do modeli wykorzystać. Chyba musze Forum mocniej poczytać
W pracy mam program Solid Edge.
Jest w nim taka aplikacja która pomaga przy projektowaniu części wygiętej z blachy, konkretnie można w 3d narysować element o dowolnej grubości, dowolnie pogięty, porobić w nim dziury i on je rozwija, ale nie radzi sobie z przetłoczeniami ( tam gdzie materiał ma odkształsenie plastyczne) oraz nie przyjmie zagięcia bez zaokrąglenia.
Program jest piekielnie drogi (około 7500 USD) ale za to prosty w obsłudze. Jak ktoś ma dostęp to polecam. Kolorowanie elementów w innym sofcie (eksportuje pliki 2d i i widoki 3d do .bmp i .jpg)
Jest w nim taka aplikacja która pomaga przy projektowaniu części wygiętej z blachy, konkretnie można w 3d narysować element o dowolnej grubości, dowolnie pogięty, porobić w nim dziury i on je rozwija, ale nie radzi sobie z przetłoczeniami ( tam gdzie materiał ma odkształsenie plastyczne) oraz nie przyjmie zagięcia bez zaokrąglenia.
Program jest piekielnie drogi (około 7500 USD) ale za to prosty w obsłudze. Jak ktoś ma dostęp to polecam. Kolorowanie elementów w innym sofcie (eksportuje pliki 2d i i widoki 3d do .bmp i .jpg)