Matowienie+ realistyka barw w zależności od skali*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Teraz to już zupełnie nie wiem o co chodzi Duch ...

Pytałeś o kurz . Założyłem że chodzi o pojazdy w typowych skalach 1:25 i 1:35 . W takim przypadku kurz jest widoczny i ma jakiś sens .

Nie wyobrażam sobie kurzu na okrętach w skali 1:200 ...
Kurzu na samolotach znaczy modelach samolotów ? Niespotykane .

Nie znam definicji kolorów bardziej wypłowiałych i realistycznych .
Tym razem zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi - nie jestem w stanie pomóc .

Być może ktoś z fachowców się wypowie ?
duch

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: duch »

wiesz problem w tym ze to wszystko trudno wytlumaczyc gdybym kurde mial fotke to co innego...poszukam moze znajde a wtedy wam pokarze to.
Narazie dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

duch
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 148
Rejestracja: czw lis 27 2003, 10:43
Lokalizacja: Pabianice/PLL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Gdzies znalazlem informacje o dodawaniu bialej farby do koloru orginalnego i byly nawet podane proporcje w zaleznosci od skali. Ale o tym chyba lepiej pogadac z plastikoprofesjonalistami.
Pozdrawiam
MarcinS
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

MarcinS, tobie chodzi o teoretyczny odbiór kolorów w zależności od skali modelu. Ktoś teoretycznie stwierdził, że prawdziwy kolor w skali 1/35 powinien mieć domieszkę ( rozjaśnienie ) x% białej, w skali 1/72 y%, a w innej skali z%. To nie jest efekt zakurzenia, wypłowienia, czy o co tam duchowi chodzi.

gulus
Obrazek
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

To rozjaśnienie o którym piszesz Gulusiu to można zamiast rozjaśniania każdego z kolorów z osobna / w modelu / , uzyskać dodatkowym malowaniem bezbarwnym "matem" z domieszką białej farbki w stosownych proporcjach .
Oczywiście przy zastosowaniu "masek" dla części błyszczących i metalizowanych .
Ten sposób raczej do skali 1:35 lub poniżej się nadaje , dla 1:72 i powyżej dodatkowa warstwa malowania może powodować "zanik" szczegółów .

Nadal nie wiem o co Duchowi chodzi ... :(
pavlo
Posty: 31
Rejestracja: czw kwie 22 2004, 15:27
Lokalizacja: paryz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pavlo »

gulus pisze:MarcinS, tobie chodzi o teoretyczny odbiór kolorów w zależności od skali modelu. Ktoś teoretycznie stwierdził, że prawdziwy kolor w skali 1/35 powinien mieć domieszkę ( rozjaśnienie ) x% białej, w skali 1/72 y%, a w innej skali z%. To nie jest efekt zakurzenia, wypłowienia, czy o co tam duchowi chodzi.

gulus
Dobra dobra - bylo o tym w takiej starej ksiazeczce - w praktyce to zupelnie inaczej wychodz... Owszem czasem mozna rozjasniac ale proporcje najlepiej samemu dobrac.
Gatomon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gatomon »

Ja wiem o co chodzi z tym wypłowieniem modelu!!
Ale to jest trudne do powiedzenia (napisania)
Też lubie takie modele! :lol:
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

Sorry, że wcinam się w temat, ale służę linkiem:
http://www.ipmsstockholm.org/colorchart ... effect.htm
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
SEBA1100101

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SEBA1100101 »

Duch zakręcił temat jak chiński termos....
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

ODPOWIEDZ