Saratoga z II wojny światowej z GPM

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3316
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 110

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

http://www.republika.pl/tempest/images/hel.jpg

Trochę słabo widac na tym skanie

1 - Saratoga
2 - Enterprise(oznaczenia na myśliwcach nocnych)
3 - Essex
4 - Yorktown
5 - Interpid
6 - Hornet
7 - Franklin
8 - Ticonderoga
9 - Randolph
10 - lexington
11 - Bunker Hill
12 - Wasp
13 - Handcook
14 - Bennington
15 - Independence
16 - Belleau Wood
17 - Cowpens
18 - Menterey
19 -Langley
20 - cabot
21 - Bataan
22 - san Jacinto

uff, nie wiedziałem że amerykańcy mieli tyle lotniskowców
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Tak. Ale ważna jest tu data! Te oznaczenia praktycznie obowiązywały od 27, bodajże stycznia. Wczesniej (zwłaszcza malowania trójkolorowe) czyli 43 i 44 rok ozaczenia były nie zawsze takie same.
Awatar użytkownika
JareK
Posty: 192
Rejestracja: śr lis 05 2003, 20:26
Lokalizacja: Pelplin

Malarstwo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JareK »

Szamowni PANOWIE

Do porównywania kolorow z jakiej kolwieiek palety barw służy specjalna maszyna zwana spektrofotometrwm. Droga jak jasna ch.....a. Pewnikiem nic odkrychczego, ale patrzenie na fotografię czy nawet na 1000 fotek nic poza "kolorowym zawrotem' głowy nie da nic. I ca potrzebne do prawidłowego pomalowaniw modelu jest potrzbne nit trzeba WAM mówić >pisać<
Na zawodach wyrzszej rani była zaniżana nota za tak zwane ślady eksploatacji. Co do tego nigdy się ztym nie zgadzałem, ale "ktoś" z wysokiej komisji zawsze miał coś ?!.
Przypalone alu do okoła wydechu,osnalenia burty spaiinami, wytarcia na drągach, pedałach, ślady gumy na pokładzie ok ale rdzawy zaciek z kluzy kotwicznej wzdryga mną. Lecz ile pracy to wymaga to wie tylko wykonawca

Hi JareK
Awatar użytkownika
Jeta
Posty: 980
Rejestracja: ndz mar 02 2003, 13:12
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jeta »

I ca potrzebne do prawidłowego pomalowaniw modelu jest potrzbne nit trzeba WAM mówić >pisać<

Czytam ten tekst po raz kolejny usiłując zrozumieć co autor miał na myśli i kompletnie nic nie kapuję. Jarek przeczytaj uważnie cały swój post i popraw. Bardzo proszę. Czytając odnoszę bowiem wrażenie jakby ktoś mi mówił, że ma mnie "w głębokim poważaniu". Myślę że moje odczucia nie są odosobnione.
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Nie -Jeta - nie są. Ale tekst jest bomba (jak Monty Python :D )
Awatar użytkownika
Vivit
Posty: 1717
Rejestracja: wt mar 11 2003, 8:42
Lokalizacja: Koszalin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Vivit »

Jarek pomału ale do sedna sprawy...i nie mów prosze, że jesteś dyslektykiem.....bo ten temat już przerabialiśmy...
Pozdrawiam okrętowiec Vivit
Obrazek
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Gienek:
Fotka rzeczywiście pochodzi z początku ’45 ale czy można założyć, że Hellcaty F6F 5N, jakie były na pokładzie Sary jesienią ’44 miały również malowane takie znaki? W polskim opracowaniu Sary i Lexa są zdjęcia dokładnie tego samolotu i nie ma na nim takich znaków, natomiast nigdzie nie jest tam napisane, że zdjęcie pochodzi z Sary. A tak przy okazji, w opracowaniu GPM kopuła radaru umieszczona jest w pod prawym skrzydłem Hellcata, tymczasem w rzeczywistości nachodzi ona na skrzydło.

Mam jeszcze jedną niejasność, chociaż trochę mi głupio, bo nie chcę wyjść na czepialskiego – w końcu Sara GPM-u to naprawdę fajny model. Uchwyty do mocowania samolotów na pokładzie są umieszczone w opracowaniu GPM w układzie „karo”, tymczasem w materiałach, na które powołuje się autor opracowania i tych samych, z których sam korzystam, uchwyty są rozmieszczone w regularnej kratce równoległej do osi okrętu.
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Otóż tak: do 13 marca 1944 obowiazywało malowanie "Counter Shadowing" czyli 3 kolorowe. Sam zaś Hellcat w wersji 5N produkowany był od 1944 (to przerobiona wersja 5 z radarem APS-6 - znajdował się on faktycznie bardziej pod skrzydłem ale zachodził częściowo na krawędź natarcia - pewnie w GPM uprościli sprawę i doskonale to rozumiem). Wnioskuję więc, że to co ma znaleźć się na twoim modelu zapewne bedzie w malowaniu "Glossy Sea Blue ANA623". Wtedy właśnie pojawiły się też białe oznaczenia graficzne (statecznik pionowy, skrzydło) często białe z przynaleznością do lotniskowca. Choć faktycznie, jak wspominałem, oficjalnie obowiązywały od stycznia 45 to pojawiły się już wczesniej. Maluj je więc.
Awatar użytkownika
JareK
Posty: 192
Rejestracja: śr lis 05 2003, 20:26
Lokalizacja: Pelplin

POPRAWKA !

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JareK »

CZEŚĆ

NIKOGO NIE MAM ZANIARU OBRAŻAĆ.
Gdy trafia się pośpieszna e-mail(owa) chińszczyzna to już spieszę z tłumaczeniem, oj potrzebne bardzo oj potrzebne :oops:

A co jest potrzebne do poprawnego pomalowania. Nie trzeba WAM mówić >pisać<

Sednem sprawy jest opisywanie obłoków na miebie niewidomemu :cool:
I czy warto wydać ta cztery stówy i budować to przepotfornie drogie ujtrojstwo czy nie. Może będziemy tylko lizali przez szybkę?
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

aaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

JareK!!!!!!!!!!!!!!!!!
ODPOWIEDZ