Star 66 pontonowy
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Star 66 pontonowy
Jak w temacie, mój przyszły teść pochwalił mi sie ostatnio, że w wojsku służył u saperów i zajmował się tam rozstawianiem mostów pontonowych na Odrze. A że czasy tam spędzone miło wspomina, to chciałbym mu skleić taki właśnie pojazd. Moje poszukiwania na google na niewiele się zdały, zwracam sie więc z prośbą do Was, moze ktoś zna jakieś ciekawe strony, albo ma jakieś rysunki lub zdjęcia?
Ostatnio zmieniony śr lut 09 2005, 16:34 przez Kat, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcialem pomoc ale znalazlem tylko cos takiego
http://www.wso.wroc.pl/Aktualnosci/Arch ... n/most.htm
http://www.wso.wroc.pl/Aktualnosci/Arch ... n/most.htm
A ja trafiłem na nowsze:
http://saperland.republika.pl/sprzet1.html
http://saperland.republika.pl/sprzet1.html
Dzięki wam chłopaki za linki! Te trudności w zdobyciu materiałów to jakaś podejrzana sprawa, przecież nowy sprzęto to to nie jest... czyżby jeszcze tajemnica wojskowa? A może ktoś chociaż pamięta jak taki Star wyglądał? Jaka tam była kabina? Jak wygłądał pojedynczy ponton? Jak się on trzymał na samochodzie?
Tempest: wszystko w swoim czasie:)
Tempest: wszystko w swoim czasie:)
Witam cię Kat666, wybrałeś sobie dość trudny sposób, żeby przypodobać się dla teścia, radzę skorzystać z rady Tempest-a, bo materiałów to za dużo nie znajdziesz nawet w formie papierowej.
Co do tego parku, to jak zapewne już wiesz jest to park pontonowy PP-64 składający się ze specjalnego sprzętu i urządzeń umożliwiających budowę mostu lub promu na rzekach śródlądowych o nośności ok. 50-70 ton. W skład takiego zestawu przewożonego na samochodach (przeważnie Star 660 lub 266) wchodzą pontony pływające zwane głównymi i bloki brzegowe oraz sprzęt potrzebny do ich ustawienia. Układa się je w różny sposób zależnie od wielu czynników zewnętrznych i oczywiście nośności, ale to Ci przyszły teść opowie na pewno nie jeden raz.
Co do szczegółów to kabina w zasadniczy sposób nie różniła się od zwyczajnej (choć widziałem Stara 66 z kabiną dla czterech osób). Co do spraw mechanicznych to zmieniony był układ wydechowy i wyciągarka. Lina tej ostatniej była opleciona dookoła stara za pomocą bloczków i służyła do rozkładania- składania bloku.
Pojedyncze bloki główne były przewożone w pozycji pionowej podobnej do litery A, natomiast bloki brzegowe nałożone jeden na drugi (\). Nie wiem czy dobrze to zrozumiesz, niestety nie mogę podesłać żadnej fotki, złośliwość rzeczy martwych (padł skaner).
Co do tego parku, to jak zapewne już wiesz jest to park pontonowy PP-64 składający się ze specjalnego sprzętu i urządzeń umożliwiających budowę mostu lub promu na rzekach śródlądowych o nośności ok. 50-70 ton. W skład takiego zestawu przewożonego na samochodach (przeważnie Star 660 lub 266) wchodzą pontony pływające zwane głównymi i bloki brzegowe oraz sprzęt potrzebny do ich ustawienia. Układa się je w różny sposób zależnie od wielu czynników zewnętrznych i oczywiście nośności, ale to Ci przyszły teść opowie na pewno nie jeden raz.
Co do szczegółów to kabina w zasadniczy sposób nie różniła się od zwyczajnej (choć widziałem Stara 66 z kabiną dla czterech osób). Co do spraw mechanicznych to zmieniony był układ wydechowy i wyciągarka. Lina tej ostatniej była opleciona dookoła stara za pomocą bloczków i służyła do rozkładania- składania bloku.
Pojedyncze bloki główne były przewożone w pozycji pionowej podobnej do litery A, natomiast bloki brzegowe nałożone jeden na drugi (\). Nie wiem czy dobrze to zrozumiesz, niestety nie mogę podesłać żadnej fotki, złośliwość rzeczy martwych (padł skaner).