Oto krótka wycieczka po firmie Pratt & Whitney produkująca najlepsze silniki gwiazdowe dla naszej armii.
Dziś będziemy świadkami powtawania nowych silników do naszych samolotów aby nasi chłopcy mogli skopać tyłki japońcom
Podczas wycieczki zapoznamy się z liniami montażowymi silników Pratt & Whitney R-1830 oraz Pratt & Whitney R-2800
Aby zwiedzający uprzyjemnić zwiedzanie montaż silnika bedzie bardzo expresowy z wczesniej przygotowanych podzespołow.
Prosze za mną
Na stole warsztatowym zespołu składającego silnik znajduje się podzespoły
Mozemy tam wyróżnić :
-Blok silnika wykonany z wykałaczki bardzo dobrej jakości (Fackelmann) - nasi chłopcy muszą latać na sprzecie najlepszej jakości
Wydatek który się opłaca, przy odpowiednim cięciu żaden blok mi sie nie rozwarstwił czy rozłamał, co w przypadku tanich wykałaczek jest bardzo częste.
-Cylindry od metra ;-] Nasze fabryki potrafią produkować duzo i szybko. Jest to nawiniety bardzo cieńki miedziany drut 0,1 mm na drut aluminiowy 0,3.
Jest to najbardziej pracochłonny element do wykonania i powinien byc zrobiony tak aby zwój był przy zwoju wtedy silniczek bedzie bardzo ładnie wyglądał.
Następnie przystępujemy do działania:
-Wykonujemy cylindry. Z długiego kawałka cylindrów odcinamy odcinki dłuższe od tych które mają byc w samolocie (nawet dwukrotnie)
Montaż podzespołow:
-Blok silnika nabijamy na cieńką igłę lekarską .
-Przygotowywujemy troszke supergluta na swojej ulubionej podstawce na superglut. Polecammały kawałek szkła, klej w tę powierzchnię nie wsiąka znacznie wolniej wysycha, a gdy zaschnie na dobre zawsze nozykiem możemy go podwazyć i mamy ładną czystą ulubioną podstawjkę na superglut :-]
-W jedną rękę bierzemy igłe z blokiem silnika a w druga pensetę którą bedziemy łapać cylinderki następnie maczać je w superglucie i ostatecznie mocować do bloku silnika.
Jest to praca najbardziej precyzyjna i wymagająca duzo cierpliwości o mało trzesących się rąk ;-]
Dobór średnicy wykałaczki i średnicy drutków które wykorzystamy jest dosc ważny gdyz moze się okazać ze nie zmieścimy na bloku 9 cylindrów jak być powinno !! Tutej wykazali się nasi naukowcy wobec czego nasze silniki zawsze są 9 cylindrowe
Oto efekt pracy naszej ekipy montażowej
Czyściutki świecący sie silniczek który teraz powędruje do hali prób
Silniczek taki oczywiście nalezy odpowiednio umalować i ucharakteryzować.
Do tego polecam metalizery Model Master wg mnie najlepsze
Taki oto silniczek mozemy wysłąć do fabryk aby zamontować go w maszynach na których latają nasi chłopcy
A teraz przejdziemy przez głowną halę produkcyjną
Jak państwo widzą nasza fabryka dostarcza duzo bardzo dobrych silników lotniczych abyśmy mogli wygrać wojne z japońcami.
Czekam na opinie i ew uwagi.
[Tutorial] Silniki gwiazdowe w skali 1:200*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
[Tutorial] Silniki gwiazdowe w skali 1:200*
Kleje bo lubie:)