MM-star 25?
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
MM-star 25?
witam
własnie podziwiałem model wykonany przez kat 666. widziałem ten model nie raz i widocznie nigdy mu sie dobrze nie przyjrzałem, bowiem zaczołem miec wątpliwosci, czy aby ten model to napewno star 25, i czy wydawca sie nie pomylił w nazwie. porównałem pare zdjeć i troch mi sie temat nie zgadza.
okładka modelu:
http://www.lok-zg.org.pl/maly-modelarz/7-8-1999.gif
i real foto (chodzi mi o zdjęcie na samym dole po lewej stronie, mozna odczytac nazwe samochodu):
http://www.askl.eu.org/~luchio/star20.htm
czy te kabiny na tych fotografiach to nie te same, i dla porównania star 25 " in real":
http://www.askl.eu.org/~luchio/star25.htm
wiec czy ten star to nie czasem model 21. co myślicie o moich wywodach. pozdrawiam
własnie podziwiałem model wykonany przez kat 666. widziałem ten model nie raz i widocznie nigdy mu sie dobrze nie przyjrzałem, bowiem zaczołem miec wątpliwosci, czy aby ten model to napewno star 25, i czy wydawca sie nie pomylił w nazwie. porównałem pare zdjeć i troch mi sie temat nie zgadza.
okładka modelu:
http://www.lok-zg.org.pl/maly-modelarz/7-8-1999.gif
i real foto (chodzi mi o zdjęcie na samym dole po lewej stronie, mozna odczytac nazwe samochodu):
http://www.askl.eu.org/~luchio/star20.htm
czy te kabiny na tych fotografiach to nie te same, i dla porównania star 25 " in real":
http://www.askl.eu.org/~luchio/star25.htm
wiec czy ten star to nie czasem model 21. co myślicie o moich wywodach. pozdrawiam
dzieki za sprostoranie,
mam ksiazke napraw do stara 25 , 27 i tam nic o plaskich kabinach nie pisza, z tąd moje wątpliwosci. a tak przy okazji ma jeszcze jedno pytanie
chodzi mi o wóz strazacki na podwoziu stara. kabina zaokrąglona jak w 25, silnik chyba też ale gdzies widziałem go z oznaczeniem star 26- czy to 26 to chodzi właśnie o wersje strazacką bo mam zamiar nabyć takie cudo tyle że mi chodzi o stara 25 ze skrzynią i właśnie ze "stażaka" chciałbym zrobić ta wersje.
mam ksiazke napraw do stara 25 , 27 i tam nic o plaskich kabinach nie pisza, z tąd moje wątpliwosci. a tak przy okazji ma jeszcze jedno pytanie
chodzi mi o wóz strazacki na podwoziu stara. kabina zaokrąglona jak w 25, silnik chyba też ale gdzies widziałem go z oznaczeniem star 26- czy to 26 to chodzi właśnie o wersje strazacką bo mam zamiar nabyć takie cudo tyle że mi chodzi o stara 25 ze skrzynią i właśnie ze "stażaka" chciałbym zrobić ta wersje.
Grzebiąc w literaturze doszedłem do następujących wniosków:
- Dźwig, który jest w MM był produkowany na podwoziu Stra 20 i nosił oznaczenie HP-3 (czasami można spotkac się z oznaczeniem Star-3 dotyczącym na 99 %tej samej konstrukcji). Był on montowany na podwoziu Stara 20, jeszcze w poradniku budowlanym z 1961 r. podawana jest informacja że żuraw HP-3 montowany jest na podwoziu Stra 20 (o 21 i 25 nie ma mowy) Alternatywnie stosowano kabinę kierowcy N23 lub N20
- HP-3 został następnie zmodyfikowany i powstał żuraw o oznaczeniu Star 25- Ż3, ten pojazd osadzany był tylko na podwoziu Stara 25.
Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą pomiędzy oboma pojazdami są zastosowane podpory. W HP-3 były one opuszczane, a w Ż-3 wysuwane.
Żródla tych informacji to:
"Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960"
"Poradnik inżyniera i technika budowlanego" Warszawa 1961
PS.
W jakiejś innej publikacji spotkałem się też ze stwierdzeniem, że w przypadku oficjalnego zaprzestania produkcji któregoś z podstawowych modeli Stara stosowano na kabinach pojazdów pochodnych, montowanych na starszych typach podwozi, oznaczenia aktualnie najnowszej wersji podstawowej ciężarówki.
- Dźwig, który jest w MM był produkowany na podwoziu Stra 20 i nosił oznaczenie HP-3 (czasami można spotkac się z oznaczeniem Star-3 dotyczącym na 99 %tej samej konstrukcji). Był on montowany na podwoziu Stara 20, jeszcze w poradniku budowlanym z 1961 r. podawana jest informacja że żuraw HP-3 montowany jest na podwoziu Stra 20 (o 21 i 25 nie ma mowy) Alternatywnie stosowano kabinę kierowcy N23 lub N20
- HP-3 został następnie zmodyfikowany i powstał żuraw o oznaczeniu Star 25- Ż3, ten pojazd osadzany był tylko na podwoziu Stara 25.
Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą pomiędzy oboma pojazdami są zastosowane podpory. W HP-3 były one opuszczane, a w Ż-3 wysuwane.
Żródla tych informacji to:
"Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960"
"Poradnik inżyniera i technika budowlanego" Warszawa 1961
PS.
W jakiejś innej publikacji spotkałem się też ze stwierdzeniem, że w przypadku oficjalnego zaprzestania produkcji któregoś z podstawowych modeli Stara stosowano na kabinach pojazdów pochodnych, montowanych na starszych typach podwozi, oznaczenia aktualnie najnowszej wersji podstawowej ciężarówki.
MM-Star 25 ?
No i wsio w poriatkie.
MM-Star 25 ?
No i wsio w poriatkie.