Jak drukować modele i na czym- dyskusja fanatyków*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
dookladnieMarcintosh pisze:Ja po pierwsze nie rozumiem na jakiego grzyba drukowac z worda.
czyli 72/96 dpi?? (rozdzielczosc ekarnowa) i jak nie ma? o jakich programach mowisz ogolnie zapytam?Owszem moge sprecyzowac. W windowsach nie ma czegos takiego jak wymiar, jest tylko rozdzielczosc urzadzenia wyjsciowego, czyli ekranu.
co ma wspolnego rodzielczosc monitora do rodzielczosci drukarki??? wszystko i tak sie potem ustawia...Jezeli skaner, karta, monitor i drukarka maja te same rozdzielczosci, to wszystko jest cacy. Tyle ze tak nigdy nie jest.
QuickDraw? to juz chyba przezytek...Na makach mozna obrazowi zadac rozdzielczosc i wymiar, ktore przechowywane sa plikach meta; QuickDraw, PostScript dla przykladu,
wieeelka prawdaPecet nigdy nie mial jednego, ujednoliconego standardu
Osobiscie raczej nie mialem - wystarczy wiedziec co sie robi i dogadac sie z naswietlarnia/drukarnia. Pozatym raczej ZTCP wieksze problemy mieli z plikami z maka niz z PC (polska rzeczywistosc to za starszych czasow raczej w wiekszosci PC+Corel byla, ale teraz juz sie to powolutku zmienia)Na pewno pamietasz jakie cyrki koledzy pecetowcy mieli probujac naswietlac folie z pecetow.
Sebastian
....pikus jeszcze - najlepsi sa przysylajacy materialy w Excelu lub w gif'ach i za cholere nie da sie im przetlumaczyc (mimo specyfikacji), ze to jest beekopajt pisze:Teraz jest juz normalnie...
Sam pracuję jako świetlik i właśnie najwięcej prac naświetlam od klientów mających blaszaki... poza tym że niektórzy sobie nie mogą uzmysłowić że trzeba dawać prace w CMYK-u - to jest ok
Sebastian
Ponieważ przeczytałem ten wątek od dechy do dechy i połowy nie zrozumiałem to mam prośbę. Czy mógłby ktoś opisać w sposób strawny dla wszystkich poruszone tutaj problemy? Podświadomie wyczuwam, że temat może być interesujący dla wielu ale nie w takiej formie, niestety
Ostatnio zmieniony śr sty 05 2005, 18:04 przez Jeta, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
No wlasnie... 72 czy 96? Co to za standard w ktorym sa dwa standardy albo i wiecej?czyli 72/96 dpi?? (rozdzielczosc ekarnowa) i jak nie ma? o jakich programach mowisz ogolnie zapytam?
Ja nie mowie o programach, nawet ogolnie, tylko o pecetowej technologii.
Tak, tylko ze pecetologia sie nigdy nawet do takiego przezytku nie zblizyla, dlatego go przytoczylem.QuickDraw? to juz chyba przezytek...
To prawda. Jednak caly czas graficy i detepowcy na swiecie preferuja Maki. Moze jest tego jakis powod?/PC/ ale teraz juz sie to powolutku zmienia)
Dla mnie 72 dpi bylo zawsze rozdzielczoscia ekranowa a skad sie to 96 wzielo? nie mam pojecia...No wlasnie... 72 czy 96? Co to za standard w ktorym sa dwa standardy albo i wiecej?
Ja nie mowie o programach, nawet ogolnie, tylko o pecetowej technologii...
A co powiesz na QuickDraw3D? mial byc odpowiedzia Apple'a na OpenGL'a SGI i byla to jedna wielka porazka - zarowno w programach 3d jak i w grach (ile to k... mi polecialo przy uzywaniu Straty czy Cinemy).Tak, tylko ze pecetologia sie nigdy nawet do takiego przezytku nie zblizyla, dlatego go przytoczylem.QuickDraw? to juz chyba przezytek...
Wlasnie... na swiecie... w Polscie malo kogo stac na studio z jablkami(zwlaszcza przy dzisiejszym stanie gospodarki)... Osobiscie z checia sprezentowal bym sobie jakiegos porzadnego maczka (na razie na biurku mam PC a pod biurkiem mam dalej mojego starego PowerMac'a 7200/To prawda. Jednak caly czas graficy i detepowcy na swiecie preferuja Maki. Moze jest tego jakis powod?
Sebastian
Jeta: a czego nie rozumiesz? z Marcintoshem troche zamieszalismy - faktJeta pisze:Ponieważ przeczytałem ten wątek od dechy do dechy i połowy nie zrozumiałem to mam prośbę. Czy mógłby ktoś opisać w sposób strawny dla wszystkich poruszone tutaj problemy? Podświadomie wyczuwam, że temat może być interesujący dla wielu ale nie w takiej formie, niestety
Sebastian
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
To nie byla jedyna porazka. Ale probowali, starali sie chlopaki przynajmniej. Nie chodzi z reszta o to, aby licytowac niewypaly.A co powiesz na QuickDraw3D? mial byc odpowiedzia Apple'a na OpenGL'a SGI i byla to jedna wielka porazka - zarowno w programach 3d jak i w grach (ile to k... mi polecialo przy uzywaniu Straty czy Cinemy).
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
Jeta pisze:Ponieważ przeczytałem ten wątek od dechy do dechy i połowy nie zrozumiałem to mam prośbę. Czy mógłby ktoś opisać w sposób strawny dla wszystkich poruszone tutaj problemy? Podświadomie wyczuwam, że temat może być interesujący dla wielu ale nie w takiej formie, niestety
Sposob strawny:
Chodzi o to, ze jezeli chce sie cos zrobic porzadnie, to trzeba wiedziec jak miec do tego odpowiednie narzedzia. W przeciwnym razie podklada sie sobie samemu noge.
Marcin nie kpij sobie. Mam PC-ta, drukarkę, skaner itp i nic nie wiem na temat różnic w ich rozdzielczościach. Windą to ja wjeżdżam na siódme piętro. Może byś się jednak pokusił o napisanie czegoś strawnego na temat konfiguracji sprzętu. Jak to poustawiać, by to co się posiada współpracowało ze sobą w sposób optymalny?