[szalony projektant] Papieski Star 660 M2
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
[szalony projektant] Papieski Star 660 M2
Właśnie postawiłem pierwsze kreski w moim projekcie Papieskiego Stara 660 M2.
Początek polegał na zbieraniu dokumentacji, najlepszym jak na razie zrodlem jest artykol w Automobiliscie. Przedstawiajacy perypetie zwiazane z powstaniem tego pojazdu.
Nie chcac wywazac otwartych drzwi postanowilem oprzec sie o jakis istniejacy model.
Niestety opinie o modelu Stara 66 z Malego Modelarza nie sa zbyt pochlebne. Jak na razie nie mialem okazji ich zweryfikowac.
Początek polegał na zbieraniu dokumentacji, najlepszym jak na razie zrodlem jest artykol w Automobiliscie. Przedstawiajacy perypetie zwiazane z powstaniem tego pojazdu.
Nie chcac wywazac otwartych drzwi postanowilem oprzec sie o jakis istniejacy model.
Niestety opinie o modelu Stara 66 z Malego Modelarza nie sa zbyt pochlebne. Jak na razie nie mialem okazji ich zweryfikowac.
Trzymam kciuki za powodzenie projektu. Niestety nie dysponuję materialami na ten temat, ale ten pojazd, że tak powiem "leży w sferze moich zainteresowań". Oczywiście skala jedyna słuszna, czyli 1:25?
PZDR. Mała Mi
P.S. Jak to gdzies wyjdzie drukiem, nie bedzie liczyło 10 000 części i nie bedzie kosztowało 100 PLN to kupię i skleję. A jak będzie za friko to ściągnę i... też skleję
PZDR. Mała Mi
P.S. Jak to gdzies wyjdzie drukiem, nie bedzie liczyło 10 000 części i nie bedzie kosztowało 100 PLN to kupię i skleję. A jak będzie za friko to ściągnę i... też skleję
"Antoni Chmielnicki z Kielc pracował w tym czasie jako dyrektor Ośrodka Badawczo-Rozwojowego FSC. Przedstawiciel episkopatu zgłosił się do niego z zadaniem zrobienia "papamobile". Jak wspomina A. Chmielnicki, Starachowice miały wykonać dwa samochody dla papieża. Jeden rzeczywiście służył Ojcu Świętemu podczas wizyty w Polsce, drugi nie został wykorzystany.
- Przez dwa lata stał na placu na terenie zakładów, aż w końcu został przekazany do pegeeru w Bytowie w województwie słupskim. Ten, tak zwany dubler, miał jeździć razem z "papamobile" i stanowić dodatkową ochronę. Wygląda na to, że w końcu zrezygnowano z niego - opowiada A. Chmielnicki. - Pamiętam, że każdy chciał się przysłużyć przy konstrukcji tego wyjątkowego samochodu.
Samochód papieża wykonany na podwoziu "stara" został w tajemnicy zdemontowany na polecenie najwyższych władz partyjnych w 1980 roku w Warszawie."
- Przez dwa lata stał na placu na terenie zakładów, aż w końcu został przekazany do pegeeru w Bytowie w województwie słupskim. Ten, tak zwany dubler, miał jeździć razem z "papamobile" i stanowić dodatkową ochronę. Wygląda na to, że w końcu zrezygnowano z niego - opowiada A. Chmielnicki. - Pamiętam, że każdy chciał się przysłużyć przy konstrukcji tego wyjątkowego samochodu.
Samochód papieża wykonany na podwoziu "stara" został w tajemnicy zdemontowany na polecenie najwyższych władz partyjnych w 1980 roku w Warszawie."
"Samochód papieski natychmiast po pielgrzymce został rozebrany.
W muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach podejmowane są próby odtworzenia papieskiego Stara na bazie zachowanego podwozia. Istnieje też dokumentacja techniczna. Na rekonstrukcję nie pozwola jednak brak pieniędzy.
Starachowicki STAR 660 choć dziś nieistniejący, przeszedł do historii jako pierwszy "Papamobile". "
W muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach podejmowane są próby odtworzenia papieskiego Stara na bazie zachowanego podwozia. Istnieje też dokumentacja techniczna. Na rekonstrukcję nie pozwola jednak brak pieniędzy.
Starachowicki STAR 660 choć dziś nieistniejący, przeszedł do historii jako pierwszy "Papamobile". "