Warszawa Ghia- szukam dokumentacji

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

Warszawa Ghia- szukam dokumentacji

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Szuka wszystkiego o tym aucie . Sczególnie wnętrze(na wszystich fotkach szyby są zamalowane, bo wnętrze wcześniej zostało rozebrane , żeby je opracowąc do produkcji) Szukam też zdjęć kombi

Obrazek
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
_Grzecho_
Posty: 324
Rejestracja: pn cze 06 2005, 21:09
Lokalizacja: Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: _Grzecho_ »

W 1962 roku rozpoczęły się prace nad modernizacją nadwozia Warszawy. Do współpracy zaproszono włoską firmę stylistyczą Ghia. Zaprojektowana przez włoskich inżynierów karoseria miała ładne, opływowe i modne w tamtych czasach kształty. Projekt jednak nie miał dużych szans na realizację, ponieważ produkcja tak nowoczesnego samochodu była zbyt kosztowna. Bardziej potrzebny był wtedy w kraju solidny samochód osobowy niż nowoczesne auto o modnej karoserii.
Obrazek
Obrazek
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Tyle już mam,ale dzięki za chęci. Szukam zdjęć wnętrza. Jeśli trafie na jakies zdjęcia kombi to chciałbym skleić kombi. Problem w tym że ani zdjęć wnętrza ani kombi nigdzie nie ma.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
_Grzecho_
Posty: 324
Rejestracja: pn cze 06 2005, 21:09
Lokalizacja: Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: _Grzecho_ »

Ciężko znależć coś o tym samochodzie. Życze powodzenia w szukaniu.
Awatar użytkownika
eMO 1966
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 22 2005, 0:57
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: eMO 1966 »

Kosztrowna jak kosztowna - nadwozie własnie było mniej pracochłonne w produkcji od garbatego. Jednak było ono cięższe i dotychczasowy silnik był zbyt słaby, wiec trzeby by opracować nowy silnik - czyli kolejne koszty. Postanowiono wiec modernizować "Warszawę" stopniowo, zaczynając od mechaniki, a nie wyglądu...

Paperman - wszystko, co pisałem Ci w mailu na temat materiałów o M20U może odnosić się takze do ghia. Jełsi coś wygrzebiemy, na pewno ujrzy to światło dzienne. Na chwile obecną moge służyć wspomnieniami pana inżyniera Andrzeja Glajzera, opublikowanymi w "Automobiliście" nr 5/2001, ale jakieś rysunki czy rzuty to ciężki temat. Co do kombi - wydaje mi się, że gdzies jej fotka mi zamajaczyła, ale nie wiem w tej chwili, czy na pewno, czy to była moja wyobraźnia :roll:
Pozdrawiam!
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Automobilstę mam, ale dzięki.Za fotkę kombi byłbym bardzo wdzięczny, bo chciałbym skleić tą wersję. Najbardziej szukam fotek wnętrza, a na wszystkich zdjęciach które mam jest makieta a nie samochód , więc nie wiem jak to wnętrze wygląda.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
ODPOWIEDZ