*[Relacja/Kolej] Parowóz osobowy Od2
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Witam
Przyklejanie kolejnej setki nitów nie wnosi nic nowego, dla relaksu postanowiłem więc popracować troszkę nad odsprężynowaniem haka cięgłowego. W wycinance jest on zaprojektowany w sposób uproszczony.
Ponieważ wykonywanie sprężystych elementów ruchomych weszło mi już w krew przy Cid21, również tutaj postanowiłem zrobić ten element jako pracujący. Hak oczywiście nie jest wklejony.
CDN
Przyklejanie kolejnej setki nitów nie wnosi nic nowego, dla relaksu postanowiłem więc popracować troszkę nad odsprężynowaniem haka cięgłowego. W wycinance jest on zaprojektowany w sposób uproszczony.
Ponieważ wykonywanie sprężystych elementów ruchomych weszło mi już w krew przy Cid21, również tutaj postanowiłem zrobić ten element jako pracujący. Hak oczywiście nie jest wklejony.
CDN
Re
Witaj
Kolorek w sztucznym świetle wygląda nienaturalnie. Ale zrobione jest tak:
maluję element H33 lub czarną Pactrą (gorszy efekt). Następnie nakładam metalizer w tych miejscach gdzie go potem dotrę, a potem brudzę czym się da, włącznie z suchymi pastelami.
Na fotkach nie widać, że sprężyny są metalizowane. Hak również.
Siemka
Kolorek w sztucznym świetle wygląda nienaturalnie. Ale zrobione jest tak:
maluję element H33 lub czarną Pactrą (gorszy efekt). Następnie nakładam metalizer w tych miejscach gdzie go potem dotrę, a potem brudzę czym się da, włącznie z suchymi pastelami.
Na fotkach nie widać, że sprężyny są metalizowane. Hak również.
Siemka
Witam
Przerwy w nitowaniu wykorzystałem na przeprojektowanie i zrobienie resorów. Na końcach sprężyn dorobione zostały podkładki z rantem wystającym za najdłuższe pióro oraz śruby mocowania wieszaków. Wieszaki mają średnicę 2 mm bo tak wynika z rysunków zamieszczonych w KMiD. Pod resorem zgodnie z KMiD jest łeb wieszaka (na rysunkach płaski) i takie rozwiązanie zastosowałem. Jeżeli znajdę gdzieś wyjaśnienie to dokleję od dołu nakrętki i końcówki. Niestety druga para resorów musiała zostać skrócona o 1 mm. Sprawdzałem wymiary na skanach. Wydaje się, że to mała niedokładność w wymiarach wahaczy. Tu trzeba pamiętać, że są one niesymetryczne. Dorobiłem też śruby łączące resor z łożyskiem osiowym.
Resor jest lekko podrdzewiony i przybrudzony ale to nie jest jeszcze wersja ostateczna.
CDN
Przerwy w nitowaniu wykorzystałem na przeprojektowanie i zrobienie resorów. Na końcach sprężyn dorobione zostały podkładki z rantem wystającym za najdłuższe pióro oraz śruby mocowania wieszaków. Wieszaki mają średnicę 2 mm bo tak wynika z rysunków zamieszczonych w KMiD. Pod resorem zgodnie z KMiD jest łeb wieszaka (na rysunkach płaski) i takie rozwiązanie zastosowałem. Jeżeli znajdę gdzieś wyjaśnienie to dokleję od dołu nakrętki i końcówki. Niestety druga para resorów musiała zostać skrócona o 1 mm. Sprawdzałem wymiary na skanach. Wydaje się, że to mała niedokładność w wymiarach wahaczy. Tu trzeba pamiętać, że są one niesymetryczne. Dorobiłem też śruby łączące resor z łożyskiem osiowym.
Resor jest lekko podrdzewiony i przybrudzony ale to nie jest jeszcze wersja ostateczna.
CDN
Witam
Wiem, że zgodnie ze współczesną dokumentacją śruby pod sprężynami powinny być. Dysponuję dokumentacją (Kowalski). Ale to Od2, do którego nie uwidzisz dokumentacji fotograficznej, a rysunki w KMiD są wykonane na podstawie szkiców Pana Pokropińskiego. Możliwość regulacji ... to rozsądne uzasadnienie. Dzięki za zainteresowanie.
Wiem, że zgodnie ze współczesną dokumentacją śruby pod sprężynami powinny być. Dysponuję dokumentacją (Kowalski). Ale to Od2, do którego nie uwidzisz dokumentacji fotograficznej, a rysunki w KMiD są wykonane na podstawie szkiców Pana Pokropińskiego. Możliwość regulacji ... to rozsądne uzasadnienie. Dzięki za zainteresowanie.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 10 2007, 17:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re Piotrekjjj
Witaj
Cieszę się, że podoba Ci się moja dotychczasowa robota. Jeżeli chodzi o układy hamulcowe... Co do zasady funkcjonowania nie ma wielkiej różnicy, po prostu układ dźwigniowy. Konstrukcyjnie chyba trochę jest. Co do Pt47 nie wypowiadam się, bo ten parowóz mam dopiero zamiar zbudować. W Ol49 i Od2 jest wał hamulcowy, cylinder również ale inny jest układ dźwigni. Brakuje mi szczegółowych danych na temat konstrukcji klocków hamulcowych. Zastanawiam się na ile projekt w wycinance jest zgodny z rzeczywistością. Trudność w budowie tego modelu polega na priorytetach. Jest to piękny model i jeżeli ma mieć tylko walory dekoracyjne to chyba jest to dobra propozycja. Opracowanie Kierownika wydaje się bardzo dobre. Z wyjątkiem drobnych niedokładności lub raczej nieprecyzyjności rysunków, nie widzę jak do tej pory poważnych baboli. Brak dokumentacji fotograficznej mnie przynajmniej przyprawia o ból głowy, bo chciałbym zauważyć w swojej pracy postępy w stosunku do Ol i wagonu Cid21. Bardzo często muszę dokonywać własnej inwencji twórczej, podejmując decyzje, które mogą być przecież błędne ... jak np. ze skrzynią sprzęgową czy układem odsprężynowania haka. Na swój sposób musiałem rozwiązać problem braku równoległości ustawienia resorów w stosunku do wahaczy itd. Ale może w tym uroda pracy nad tym modelem. Ogólnie nie spieszę się, a raczej napawam się przyjemnością konstruowania tego modelu.
Nie chciałbym urazić młodszych modelarzy, bo wiek nie ma tu nic do tego. Ale gdybym ja w wieku 21 lat zbudował taki parowóz jak Twój Pt47, to teraz byłbym zdecydowanie lepszy ... ale staram się i obiecuję poprawę. Ogromy szacun za Pt47 i pozdrawiam.
Dzięki za zainteresowanie. Bardzo się cieszę, że kartonowe modelarstwo kolejowe zaczyna być co raz bardziej popularne. Precyzyjny ... chwała Ci za to .
Cieszę się, że podoba Ci się moja dotychczasowa robota. Jeżeli chodzi o układy hamulcowe... Co do zasady funkcjonowania nie ma wielkiej różnicy, po prostu układ dźwigniowy. Konstrukcyjnie chyba trochę jest. Co do Pt47 nie wypowiadam się, bo ten parowóz mam dopiero zamiar zbudować. W Ol49 i Od2 jest wał hamulcowy, cylinder również ale inny jest układ dźwigni. Brakuje mi szczegółowych danych na temat konstrukcji klocków hamulcowych. Zastanawiam się na ile projekt w wycinance jest zgodny z rzeczywistością. Trudność w budowie tego modelu polega na priorytetach. Jest to piękny model i jeżeli ma mieć tylko walory dekoracyjne to chyba jest to dobra propozycja. Opracowanie Kierownika wydaje się bardzo dobre. Z wyjątkiem drobnych niedokładności lub raczej nieprecyzyjności rysunków, nie widzę jak do tej pory poważnych baboli. Brak dokumentacji fotograficznej mnie przynajmniej przyprawia o ból głowy, bo chciałbym zauważyć w swojej pracy postępy w stosunku do Ol i wagonu Cid21. Bardzo często muszę dokonywać własnej inwencji twórczej, podejmując decyzje, które mogą być przecież błędne ... jak np. ze skrzynią sprzęgową czy układem odsprężynowania haka. Na swój sposób musiałem rozwiązać problem braku równoległości ustawienia resorów w stosunku do wahaczy itd. Ale może w tym uroda pracy nad tym modelem. Ogólnie nie spieszę się, a raczej napawam się przyjemnością konstruowania tego modelu.
Nie chciałbym urazić młodszych modelarzy, bo wiek nie ma tu nic do tego. Ale gdybym ja w wieku 21 lat zbudował taki parowóz jak Twój Pt47, to teraz byłbym zdecydowanie lepszy ... ale staram się i obiecuję poprawę. Ogromy szacun za Pt47 i pozdrawiam.
Dzięki za zainteresowanie. Bardzo się cieszę, że kartonowe modelarstwo kolejowe zaczyna być co raz bardziej popularne. Precyzyjny ... chwała Ci za to .
-
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 10 2007, 17:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam,
Niki, chodziło mi raczej o układ rur powietrznych, wiadomo, ze sprężarki do zbiornika, ze zbiornika do kabiny... Ale te szczegóły... Ponieważ te parowozy dzieli spora przestrzeń czasowa, zastanawia mnie, na ile ulepszono cały system zasilania w powietrze.
http://plany.zonk.pl/Ol49/album03/pg.035.png
Tak wygląda to w Ol49, w Pt47 jest właściwie identycznie.
Chciałbym, by mój model miał trochę więcej "rur", więc się zastanawiam... Bo ja nie przepadam za własną inwencją twórczą, Pt robiłem ze zdjęć, plany, niestety, zobaczyłem dopiero po zakończeniu budowy.
Teraz jakoś mam przerwę w budowie, po pierwsze, wymyśliłem sobie, że zrobię ruchomy rozrząd - dużo nerwów i czasu na tym straciłem, ale ostatecznie się udało, po drugie zdobyłem parę sprzętów elektronicznych i muszę się nimi nacieszyć i je "wymacać"
Dziękuję za te miłe słowa, nie uważam, bym robił aż tak wspaniałe modele... W gruncie rzeczy, gdy się przyjrzeć z bardzo bliska, widać sporo niedokładności. I muszę w końcu zrobić zdjęcia na dworze, te ostatnie zdają się jakieś takie prześwietlone. Najlepiej wyszło mi chyba to:
http://i264.photobucket.com/albums/ii16 ... /pt304.jpg
Przyznam, że marzy mi się budowa Pm2, ale jak znów zostanie wydany w druku cyfrowym, to chyba sobie podaruję. W wielu sprawach jestem tradycjonalistą - widziałem Pu29 i to było jakieś takie... Dziwne.
Pozdrawiam,
PJ
Niki, chodziło mi raczej o układ rur powietrznych, wiadomo, ze sprężarki do zbiornika, ze zbiornika do kabiny... Ale te szczegóły... Ponieważ te parowozy dzieli spora przestrzeń czasowa, zastanawia mnie, na ile ulepszono cały system zasilania w powietrze.
http://plany.zonk.pl/Ol49/album03/pg.035.png
Tak wygląda to w Ol49, w Pt47 jest właściwie identycznie.
Chciałbym, by mój model miał trochę więcej "rur", więc się zastanawiam... Bo ja nie przepadam za własną inwencją twórczą, Pt robiłem ze zdjęć, plany, niestety, zobaczyłem dopiero po zakończeniu budowy.
Teraz jakoś mam przerwę w budowie, po pierwsze, wymyśliłem sobie, że zrobię ruchomy rozrząd - dużo nerwów i czasu na tym straciłem, ale ostatecznie się udało, po drugie zdobyłem parę sprzętów elektronicznych i muszę się nimi nacieszyć i je "wymacać"
Dziękuję za te miłe słowa, nie uważam, bym robił aż tak wspaniałe modele... W gruncie rzeczy, gdy się przyjrzeć z bardzo bliska, widać sporo niedokładności. I muszę w końcu zrobić zdjęcia na dworze, te ostatnie zdają się jakieś takie prześwietlone. Najlepiej wyszło mi chyba to:
http://i264.photobucket.com/albums/ii16 ... /pt304.jpg
Przyznam, że marzy mi się budowa Pm2, ale jak znów zostanie wydany w druku cyfrowym, to chyba sobie podaruję. W wielu sprawach jestem tradycjonalistą - widziałem Pu29 i to było jakieś takie... Dziwne.
Pozdrawiam,
PJ
Ostatnio zmieniony pt sty 16 2009, 15:50 przez piotrekjjj, łącznie zmieniany 1 raz.