Pamietam jak kilka lat temu moj tato przerabial st744 z cywila na strazaka na zamowienie dla bodajze Glichowskiej strazy pozarnej. Niestety nie wpadlem wtedy na pomysl fotografowania tego czegos:| i nie mam sie czym pochwalic a bylo by czym
Arek.początkujący pisze:A może ma ktoś więcej zdjęć i planów tego stara 1466, bo może bym sobie go zarojektował?
Jak by tak kierownikowego Stara z wysięgnikiem koszowym lekko zmodyfikować to zacząłby przypominać tego z wyrzutnią.
A tak na poważnie to nie dysponuję niestety żadną dokumentacją do tego auta, produkowane jest od niedawna. Kabina jak widać to kolejna wersja kabiny MAN-a, który z kolei robi ją na podstawie dokumentacji STEYR-a, do której nabył prawa. Wykorzystuje ją zresztą kilka innych firm. Przykład poniżej (mało znana firma Stuart&Stevenson), jeszcze z oryginalnymi otworami na przedniej ścianie:
Troszkę z innej beczki, choć w sumie o dwuosiowym pojeździe mającym dużo wspólnego ze Starem z napędem na wszystkie koła. Zdumiewające, że oprócz węgierskiego Csepela kabiny Stara kupowała też firma grecka - Namco International AG z Salonik.
Jeszcze par Starów śmiga po naszych drogach ale to już rzadkość. Chociaż w mojej OSP mają jeszcze staruszka więc jak tylko zawyje syrena to jest okazja zobaczyć jak zapierdziela