Przedstawiam kolejne fotki z budowy.
Dokończyłem tył kadłuba i dokleiłem elementy maski silnika.
Skończyłem również skrzydła. Ten czarny pasek na połączeniu skrzydła i kadłuba to, w oryginale, gumowa uszczelka.
Na koniec dzisiejszej odsłony model w całej okazałości.
PS. Cywile coraz bardziej mi się podobają. ;))
[Galeria + Relacja] ZLIN 42M SP-ADB w skali 1:33
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- 19zbyniu95
- Posty: 453
- Rejestracja: wt kwie 28 2009, 17:52
- Lokalizacja: Tychy
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2216
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 171
To niekompletne oszklenie jest dlatego, że nie miałem koncepcji jak wytłoczyć kabinę. Dodatkowo, miała być to wstępna surówka, tak dla sprawdzenia kolorów. Jednak model zaczął dobrze wychodzić i stwierdziłem, że mogę go skończyć "na półkę". Wnętrze będę dorabiał w tym tygodniu.
PS. Jak skończę tą surówkę, zrobię ten model jeszcze raz w wersji "hardcore". ;)
PS. Jak skończę tą surówkę, zrobię ten model jeszcze raz w wersji "hardcore". ;)
W budowie: RWD-13 w trzech osłonach: wieśniacki SP-BMW, SP-BFD i SP-ATJ Wiarus. Wszystkie z aeroklubu bielskiego (aleksandrowickiego).
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.
Witam ponownie.
Budowa SP-ADB powoli dobiega końca. Chciałbym przedstawić Wam mój sposób na łatwo kręcące się śmigło. Piasta śmigła była przygotowana już wcześniej, jest to wręga, do której przyklejony jest ciasno zwinięty pasek (na drucie tej średnicy co oś). Nasączone to zostało superglusiem, a po wyschnięciu przewiercone wiertełkiem minimalnie większym niż oś. Oś śmigła została wklejona juz wcześniej w dwie początkowe wręgo kadłuba.
Oto poszczególne etapy montowania piasty:
Na trzecim zdjęciu założony krążek zabezpieczający śmigło przed zsunięciem się z osia następnie przyklejony od przodu glusiem. Pozostało już tylko obciąć oś jak na czwartym zdjęciu i założyć kołpak śmigła, jak pokazałem na następnych zdjęciach.
Na drugim zdjęciu jest pokazany mój sposób na małe, powtarzalne elementy, takie jak łopatki turbinki na kołpaku. Odcinam papier na początki i na końcu równo z dolną krawędzią części,a następnie wycinam "ząbki" pomiędzy częściami głębiej. Potem maluję części (zależało mi na jednolitym kolorze krawędzi i powierzchni części), a po wyschnięciu farby przykładam linijkę do wycięć na brzegach i odcinam części.
Pozostało do wykonania wnętrze i osłona kabinki.
PS. Może was trochę zaskoczyć nowy wątek z budowy kolejnego Zlina. Będzie to .... Zlin 42M SP-ALH. Jako, że nie chcę mieć na półce dwóch takich samych modeli, druga surówka będzie miała inne znaki rejestracyjne (też bielskie, oryginał stoi w Technikum nr 7 w Bielsku-Białej). Samolot ten został dla mnie świetnie obfotkowany przez kolegę Wojtka (za co mu serdecznie chcę podziękować).
Dlaczego założe nowy wątek?? Niespodzianka.
Budowa SP-ADB powoli dobiega końca. Chciałbym przedstawić Wam mój sposób na łatwo kręcące się śmigło. Piasta śmigła była przygotowana już wcześniej, jest to wręga, do której przyklejony jest ciasno zwinięty pasek (na drucie tej średnicy co oś). Nasączone to zostało superglusiem, a po wyschnięciu przewiercone wiertełkiem minimalnie większym niż oś. Oś śmigła została wklejona juz wcześniej w dwie początkowe wręgo kadłuba.
Oto poszczególne etapy montowania piasty:
Na trzecim zdjęciu założony krążek zabezpieczający śmigło przed zsunięciem się z osia następnie przyklejony od przodu glusiem. Pozostało już tylko obciąć oś jak na czwartym zdjęciu i założyć kołpak śmigła, jak pokazałem na następnych zdjęciach.
Na drugim zdjęciu jest pokazany mój sposób na małe, powtarzalne elementy, takie jak łopatki turbinki na kołpaku. Odcinam papier na początki i na końcu równo z dolną krawędzią części,a następnie wycinam "ząbki" pomiędzy częściami głębiej. Potem maluję części (zależało mi na jednolitym kolorze krawędzi i powierzchni części), a po wyschnięciu farby przykładam linijkę do wycięć na brzegach i odcinam części.
Pozostało do wykonania wnętrze i osłona kabinki.
PS. Może was trochę zaskoczyć nowy wątek z budowy kolejnego Zlina. Będzie to .... Zlin 42M SP-ALH. Jako, że nie chcę mieć na półce dwóch takich samych modeli, druga surówka będzie miała inne znaki rejestracyjne (też bielskie, oryginał stoi w Technikum nr 7 w Bielsku-Białej). Samolot ten został dla mnie świetnie obfotkowany przez kolegę Wojtka (za co mu serdecznie chcę podziękować).
Dlaczego założe nowy wątek?? Niespodzianka.
W budowie: RWD-13 w trzech osłonach: wieśniacki SP-BMW, SP-BFD i SP-ATJ Wiarus. Wszystkie z aeroklubu bielskiego (aleksandrowickiego).
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.
Witam w kolejnej odsłonie.
Na początek skończone śmigło. Łopaty pomalowałem w całości. Nie byłem zadowolony z czerni drukarki atramentowej.
Zabrałem sie za wnętrze. Na pierwszy ogień poszły fotele. Zrobiłem pierwszy z nich. Raczej jestem zadowolony, ale będę jeszcze próbował zrobić je lepiej w SP-ALH.
I wklejony do kabinki.
Ogólnie kabinka jest uboga w wyposażenie, jak to w samolocie turystycznym. Zostały do dorobienia trymer, dźwignia klap,drążki i uchwyty do zamykania drzwi.
Na początek skończone śmigło. Łopaty pomalowałem w całości. Nie byłem zadowolony z czerni drukarki atramentowej.
Zabrałem sie za wnętrze. Na pierwszy ogień poszły fotele. Zrobiłem pierwszy z nich. Raczej jestem zadowolony, ale będę jeszcze próbował zrobić je lepiej w SP-ALH.
I wklejony do kabinki.
Ogólnie kabinka jest uboga w wyposażenie, jak to w samolocie turystycznym. Zostały do dorobienia trymer, dźwignia klap,drążki i uchwyty do zamykania drzwi.
W budowie: RWD-13 w trzech osłonach: wieśniacki SP-BMW, SP-BFD i SP-ATJ Wiarus. Wszystkie z aeroklubu bielskiego (aleksandrowickiego).
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.
Jak ogarnie mnie pracowity zapał, siadam sobie cichutko w kąciku i czekam, aż mi przejdzie.