[Relacja] Crotale - projekt własny
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Moim zdaniem to nie drukarka jest tutaj problemem. Stawiam na:
1. wkład z atramentem - wkłady inne, niż oryginalne (regenerowane, tańsze zamienniki) dają często niższą jakość wydruku (gorszej jakości atrament, zużyta głowica);
2. jakość papieru, na którym drukujesz - wypróbuj najpierw 2-3 bloki techniczne (tak jest taniej) różnych producentów, by się przekonać, czy widać różnice; jeśli okaże się, że różnice są, to znaczy, że to jest dobry kierunek poszukiwań i może się okazać, ze warto kupić nie blok techniczny, lecz całą ryzę wysokiej jakości kartonu. Ja kupiłem kiedyś ryzę papieru o gramaturze bodajże 160 czy 200 g (250 arkuszy A4) o bardzo gładkiej, lekko satynowej powierzchni (nie pamiętam, jak to się fachowo nazywa).
Dobrze przetestuj te dwa elementy, zanim zdecydujesz się wyrzucić drukarkę bardzo dobrze trzymającą wymiary.
1. wkład z atramentem - wkłady inne, niż oryginalne (regenerowane, tańsze zamienniki) dają często niższą jakość wydruku (gorszej jakości atrament, zużyta głowica);
2. jakość papieru, na którym drukujesz - wypróbuj najpierw 2-3 bloki techniczne (tak jest taniej) różnych producentów, by się przekonać, czy widać różnice; jeśli okaże się, że różnice są, to znaczy, że to jest dobry kierunek poszukiwań i może się okazać, ze warto kupić nie blok techniczny, lecz całą ryzę wysokiej jakości kartonu. Ja kupiłem kiedyś ryzę papieru o gramaturze bodajże 160 czy 200 g (250 arkuszy A4) o bardzo gładkiej, lekko satynowej powierzchni (nie pamiętam, jak to się fachowo nazywa).
Dobrze przetestuj te dwa elementy, zanim zdecydujesz się wyrzucić drukarkę bardzo dobrze trzymającą wymiary.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Osobiście użwam drukarek epsona A4 D78 oraz A3 epson stylus photo 1200
Zwróć uwagę także na jakość papieru na którym drukujesz . używam bloków technicznych o gramaturze ok 200g i są w dotyku gładkie.Często jest tak,że niektóre bloki mają takie "włskowate" kartki. Nie wygląda to potem najlepiej na druku
Zwróć uwagę także na jakość papieru na którym drukujesz . używam bloków technicznych o gramaturze ok 200g i są w dotyku gładkie.Często jest tak,że niektóre bloki mają takie "włskowate" kartki. Nie wygląda to potem najlepiej na druku
Model-KOM
www.model-kom.pl
www.model-kom.pl
Witam,
dziękuję za odzew w sprawie drukarek.
Wypróbuję kartony innych producentów (stosuję Cansona i czasem NoName) i jeśli rezultaty będą lepsze to stary HP deskjet 656c jeszcze trochę u mnie posłuży. Mam pomysł, aby duże elementy (przy których ważne są wymiary) drukować na ww. atramentówce , a drobne elementy (przy których najważniejsze są wyraźne linie kształtu do wydziubania) na laserze.
Jeśli to się nie sprawdzi to kupuję nową atramentówkę.
Pozdrawiam
dziękuję za odzew w sprawie drukarek.
Wypróbuję kartony innych producentów (stosuję Cansona i czasem NoName) i jeśli rezultaty będą lepsze to stary HP deskjet 656c jeszcze trochę u mnie posłuży. Mam pomysł, aby duże elementy (przy których ważne są wymiary) drukować na ww. atramentówce , a drobne elementy (przy których najważniejsze są wyraźne linie kształtu do wydziubania) na laserze.
Jeśli to się nie sprawdzi to kupuję nową atramentówkę.
Pozdrawiam
Zapraszam do oglądania nowych zdjęć Crotale. Przód pojazdu prawie gotowy, pozostały do wklejenia cztery uchwyty i kratka na obudowie przednich świateł. Kratkę wkleję na końcu, ponieważ najpierw mam zamiar model pomalować, potem w reflektor wkleić sreberko i "szybkę", a na koniec zamknąć to wszystko kratką.
Tył pojazdu jest dość mocno zdetalizowany i tu zostało sporo do zrobienia, zejdą ze dwie nocki . Z tyłu widać różnicę między elementami (poszycie) wydrukowanymi na starej atramentówce, a elementami z laserówki. Laserówka na której drukowałem te elementy "oszukuje" na wymiarach o około 0,5%, co w przypadku tych elementów nie ma znaczenia.
Na deser zdjęcie opon prosto z fabryki . Opony pomalowane czarnym, matowym Humbrolem i jak widać należałoby dać więcej światła, aby zdjęcie lepiej wyszło - niestety zabrakło dodatkowych źródeł światła.
Pozdrawiam.
Tył pojazdu jest dość mocno zdetalizowany i tu zostało sporo do zrobienia, zejdą ze dwie nocki . Z tyłu widać różnicę między elementami (poszycie) wydrukowanymi na starej atramentówce, a elementami z laserówki. Laserówka na której drukowałem te elementy "oszukuje" na wymiarach o około 0,5%, co w przypadku tych elementów nie ma znaczenia.
Na deser zdjęcie opon prosto z fabryki . Opony pomalowane czarnym, matowym Humbrolem i jak widać należałoby dać więcej światła, aby zdjęcie lepiej wyszło - niestety zabrakło dodatkowych źródeł światła.
Pozdrawiam.
Witam po tygodniowej przerwie.
Kadłub jednego z pojazdów jest już gotowy. Po malowaniu zostanie uzupełniony o kratki na przednich światłach i daszek nad miejscem kierowcy.
Teraz siły przerzucam na wykonanie nadbudówki z wyrzutnią rakiet. Będę ją kleił osobno i na końcu dokleję do kadłuba. W międzyczasie (dla odpoczynku ) dokończę drugi kadłub, którego zaawansowanie oceniam na 90%.
Na koniec zdjęcie kilku drobnych elementów przed montażem na właściwym miejscu.
Do zobaczenia.
Kadłub jednego z pojazdów jest już gotowy. Po malowaniu zostanie uzupełniony o kratki na przednich światłach i daszek nad miejscem kierowcy.
Teraz siły przerzucam na wykonanie nadbudówki z wyrzutnią rakiet. Będę ją kleił osobno i na końcu dokleję do kadłuba. W międzyczasie (dla odpoczynku ) dokończę drugi kadłub, którego zaawansowanie oceniam na 90%.
Na koniec zdjęcie kilku drobnych elementów przed montażem na właściwym miejscu.
Do zobaczenia.
Witam.
Ostatni tydzień w całości poświęciłem na sklejanie wyrzutni rakiet. Prawie (brakuje drobnych elementów) gotowe są: obrotowa podstawa wyrzutni, skrzynia i szyny pod kontenery rakiet - to około połowy pracy przy wyrzutni - myślę że za tydzień ją skończę i zabiorę się za nadbudówkę ze stacją radiolokacyjną dla drugiego pojazdu. Skoro mowa o drugim pojeździe to jest on już skończony, jego zdjęć nie prezentuję, ponieważ wygląda dokładnie tak samo jak pierwszy . Powoli szykuję się też do malowania kadłubów, więc być może niedługo pojawią się bardziej kolorowe zdjęcia .
Pozdrawiam
Ostatni tydzień w całości poświęciłem na sklejanie wyrzutni rakiet. Prawie (brakuje drobnych elementów) gotowe są: obrotowa podstawa wyrzutni, skrzynia i szyny pod kontenery rakiet - to około połowy pracy przy wyrzutni - myślę że za tydzień ją skończę i zabiorę się za nadbudówkę ze stacją radiolokacyjną dla drugiego pojazdu. Skoro mowa o drugim pojeździe to jest on już skończony, jego zdjęć nie prezentuję, ponieważ wygląda dokładnie tak samo jak pierwszy . Powoli szykuję się też do malowania kadłubów, więc być może niedługo pojawią się bardziej kolorowe zdjęcia .
Pozdrawiam
Przy okazji jeżeli papier jest zbyt sztywny to drukarka laserowa, może ulec uszkodzeniuRobert1966 pisze:Odpuść sobie drukarki laserowe. Utrwalanie tonera odbywa się w nich na gorąco. Wysoka temperatura "rozprasowuje" karton, który rozciąga się wzdłuż włókien. Kartony różnej jakości rozciągają się w różnym stopniu. Po pewnym czasie drukowania (po wydrukowaniu kilkunastu stron) grzałka nagrzewa się mocniej i kartony tej samej marki mogą w różny sposób zmieniać długość. (błędy na arkuszu A4 wynoszą od 1 do 3 mm)Wrona pisze: I tu moja prośba, czy ktoś posiada drukarkę, którą mógłby polecić, dającą ładny wydruk o prawidłowych wymiarach.
Ja używam drukarki atramentowej HP Officejet Pro K8600dn A3. Problemem jest zawijanie na wałku kartonu na którym drukujemy. Przy gramaturze do 100 nie me problemu. Grubsze kartony czasami się ślizgają. W takim wypadku podaję karton od tyłu. Jest wtedy OK.
Na arkuszu A3 błąd jest mniejszy niż 0,25 mm przy długości linii 40cm.
Ja do tego typu zabaw używam corela, ma parę fajnych funkcji które ułatwiają robotę