*[Relacja/Samolot] Republic F-84E Thunderjet

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Endrju
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 20 2016, 14:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Endrju »

Jedno krzesło to może być za mało :-)
Pozdrawiam.
Andrzej

Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Awatar użytkownika
Witek S.
Posty: 400
Rejestracja: śr kwie 22 2009, 10:05
x 22

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witek S. »

Przecież w Przeciszowie jest cała widownia :D Dla każdego starczy miejsca :D Tylko nie zapomnijcie lunet i lornetek ;)
Star 20 PinkSpit STAR 21 HP-3
Szanuję swój czas i nie klikam w miniaturki zdjęć!
Awatar użytkownika
jacob
Posty: 864
Rejestracja: pt sty 05 2007, 13:51
Lokalizacja: Warszawa
x 108

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacob »

Oj Chłopaki, nie zapeszajcie. To super, że robota się podoba, ale jeszcze zostało tych dynksów do dorobienia sporo. Wciąż pamiętam jak mi Kate w ostatnim dniu pracy nad modelem rymsnęła na podłogę z półtora metra... moja rodzina też pamięta :lol:
Awatar użytkownika
pawelelka77
Posty: 424
Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
x 108

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pawelelka77 »

Finał był taki, że w Przeciszowie Stałeś na najwyższym "pudle"....-to też pamiętamy .... :jupi:
I tego samego życzymy na kolejnej imprezie....
Awatar użytkownika
Sklejacz Maciej
Posty: 619
Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
Lokalizacja: Inna piaskownica
x 111

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sklejacz Maciej »

I choćbyś napisał nie widomo jak wiele i jak dokładnie :shock: to dopiero kliknięcie na miniaturę i spojrzenie na zdjecie w większym rozmiarze :shock: :shock: pozwala zrozumieć jaki ogrom pracy stoi za tym modelem.
Podziwiam i pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)

już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Awatar użytkownika
laszlik
Posty: 2068
Rejestracja: pn cze 07 2004, 1:42
Lokalizacja: WAW
x 112

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: laszlik »

Ten model powinien dostać swój własny stół, a nie krzesło. Jeszcze by kto z zawiści zapragnął sobie na nim usiąść...
Jacob, to co osiągnąłeś jest absolutnie genialne. Top topów. Nie ma drugiego takiego, co by potrafił zmienić karton w tworzywo kompozytowe z tak spektakularnym skutkiem.
Jedno pytanie mam odnośnie koncepcji nitowania.
Zauważyłem że imitacje śrub na panelach montowanych nimi do poszycia są zapuszczone washem, czy tam farbą, a nity na kadłubie nie. Rozumiem że to celowy zabieg?
I nie twierdzę przy tym wcale że to źle. Tak z ciekawości tylko.
Pozdro Mistrzu!
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
jacob
Posty: 864
Rejestracja: pt sty 05 2007, 13:51
Lokalizacja: Warszawa
x 108

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacob »

Cześć Koledzy
Piękne dzięki za opinie, bardzo mi one pomagają i motywują w zmaganiu się z tematem. Ale do zakończenia pracy jeszcze sporo do zrobienia i spierniczenia, dlatego trzymajcie kciuki :D Mam tylko nadzieję, że na końcu relacji nie zmienicie zdania o modelu.
Laszlik, co do Twojego pytania:
laszlik pisze: pn lis 12 2018, 15:46 Zauważyłem że imitacje śrub na panelach montowanych nimi do poszycia są zapuszczone washem, czy tam farbą, a nity na kadłubie nie. Rozumiem że to celowy zabieg?
to w zasadzie zawarłeś w nim też odpowiedź ;-). Tak, to celowy zabieg. Śruby kolorystycznie w oryginale różną się. Poniżej załączam fotkę z wspomnianej już wcześniej przeze mnie książki Frontline Colour z wydawnictwa Osprey. Widać na burcie to zróżnicowanie, które przekłada się także na kolorystykę/ceniowanie. Nity są jaśniejsze, lekko połyskują. Śruby wszelkiej maści i wielkości na panelach odcinają się wyraźnie swoim kolorem. Mniej więcej takiego efektu poszukiwałem.

Obrazek

To zdjęcie także pokazuje, że i tak jedynie liznąłem nieco z wierzchu zagadnienia rysunku powierzchni samolotu. To kompromis pomiędzy tym co bym chciał, a co obecnie potrafię. Żeby to zrobić dokładnie trzeba by jakiegoś prawdziwego mistrza, hm może Matejki?
Jeszcze raz dzięki za wsparcie, postaram się nie popsuć wrażenia :usmiech:
Pozdro!
Endrju
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 20 2016, 14:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Endrju »

Ja jestem spokojny o efekt końcowy, ale kciuki mogę potrzymać.
Pozdrawiam.
Andrzej

Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Awatar użytkownika
jacob
Posty: 864
Rejestracja: pt sty 05 2007, 13:51
Lokalizacja: Warszawa
x 108

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacob »

Kolejny drobiazg wypłodzony. Tym razem kapcie główne. Dałem sobie spokój z wycinankową wersją i zrobiłem od podstaw. Oponka wytoczona w sposób tradycyjny, czyli krążki tekturowe i wyszlifowane do zadanego profilu. Wybrałem najprostszą wersję ogumienia stosowanego na F-84. Podstawowym problemem był jednak bieżnik. Próbowałem z papierowych paseczków, tłoczenia i rycia, ale efekty były niezadowalające. Ostatecznie na powierzchnię gdzie miały być rowki nakleiłem druciki cynowe (0,3mm) po obwodzie. Miejsce łączenia obręczy drucianych zeszlifowałem na płasko w celu zasymulowania ugięcia opony. Te same druciki także lekko popieściłem papierem ściernym dla spłaszczenia ich krawędzi „tocznej”.
Piasty zaprojektowałem tradycyjnie w Corelu. Z jednej strony praktycznie będą niewidoczne bo schowają się pod pokrywami podwozia i jedynie odrobina ich krawędzi będzie wystawać – tam zrobiłem mocno uproszczoną tak pi razy drzwi. Natomiast poznęcałem się nad tą drugą - widoczną, tutaj starałem się w kilku podejściach w miarę równo powycinać te otwory i ostatecznie wybrałem najbardziej udane podejścia (mimo wszystko i tak niezbyt równiutkie). Całość piast uplastyczniają obręcze także z drucików cynowych 0,3mm.
Malowanie i brudzenie mieszaniną farbek Vallejo, trochę pigmentu i wash’a. Kolorystycznie odpowiadają potencjalnej przyszłej podstawce.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Keep on rollin' !
Ostatnio zmieniony pn wrz 23 2024, 18:29 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawelelka77
Posty: 424
Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
x 108

Re: [R] Republic F-84E Thunderjet

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pawelelka77 »

Ależ umorusane...Chyba zjechał z płyty lotniskowej. Bardzo fajnie to wygląda. A felgę trochę tą gliną też maźniesz? Bieżnik z drutu cynowego 0.3 mm to był chyba najlepszy wybór, bo uzyskałeś regularne delikatne rowki na całym obwodzie. Gdzie kupujesz drut o tak małej średnicy?
ODPOWIEDZ