[Relacja/Kolej] Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz - FINAŁOWA GALERIA str. 41

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Martinus, przyznam, ze nie wiem o jakie odsunięcie zawleczek Ci chodzi. Starałem je się zrobić podobnie jak w prawdziwym parowozie Pu29

Obrazek

Trzeba jednak wziąć poprawkę na skalę modelu. Nakrętka w modelu ma szerokość 1,5 mm, a wystający gwincik średnicę 0,7 mm. Drut zawleczki ma grubość 0,1 mm, jest trochę grubszy niż wynikałoby to z przeliczenia skali, ale cieńszy rwał się i był niewidoczny po pomalowaniu - zalewał się farbą.

Oczywiście inna jest technologia włożenia zawleczki, w oryginale jest ona przetknięta przez otwór w gwincie śruby. Ja nie byłem w stanie wykonać otworu 0,25 mm w gwinciku 0,7 mm, więc zawleczka w modelu jest naklejona na nakrętkę, a na nią gwincik. Niektóre końcówki zawleczek zrobiłem celowo ciut dłuższe, żeby było je widać.
Ostatnio zmieniony śr gru 19 2012, 21:13 przez Precyzyjny, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
martinus
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 28 2010, 18:32
Lokalizacja: Koszalin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: martinus »

:oops: przepraszam, nie porównałem zdjęć modelu ze zdjęciami oryginału, rzeczywiście zrobiłeś tak jak jest ...

ps. Instruktor z warsztatów za takie zabezpieczenia, toby mi pozwolił co najwyżej zamiatać kanał rewizyjny, ale może w parowozach jest inaczej...
półkownik pospolity, czyli zbieracz... ale do czasu :-)
adipohl
Posty: 39
Rejestracja: czw mar 15 2012, 13:48
Lokalizacja: Weil am Rheim / Niemcy
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: adipohl »

Bardzo Precyzyjna robota Mariusz.
Moge juz sobie wyobrazic jaki bedzie efekt po pomalowaniu.
Jezeli chodzi o zawleczki, to tez bym sie staral je tak zrobic, zeby byly widoczne.
Ale z takimi detalami mozna szybko przesadzic , i wtedy jest efekt negatywny ( ja tak mam!).
Uwazam ze dobrze udalo Ci sie dobrac proporcje, mnie sie bardzo podoba.

Czekam na plytke i juz Ci dziekuje.

Adrian
Robert_B.
Posty: 237
Rejestracja: czw mar 26 2009, 22:23
Lokalizacja: Wrocław
x 7

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Robert_B. »

Zawsze można też przykleić te zawleczki, lub całe śruby/nakrętki, po wstępnym pomalowaniu podkładem, wtedy automatycznie zmniejsza się ilość farby i te drobne elementy zaczynają się pojawiać, Jeszcze jak się to wszystko delikatnie metalizerem pociągnie to już w ogóle wychodzi bajka.
Załoga parowozu czasami szmatą przecierała elementy napędu i siłą rzeczy wystające elementy, kanty itp, z czasem się wycierały.
Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Tylko z metalizerem jest mały problem. Jak go mocno rozrzedzić, żeby położył się cienką warstwą, to przy malowaniu pędzelkiem nie kryje dokładnie powierzchni. Jak nie jest rozcieńczony, to kryje prawidłowo, ale warstwa jest grubsza i mogą się zalać detale. Poza tym gęstszy metalizer malowany pędzelkiem nie wygląda za dobrze, widać pociągnięcia pędzla. Aerografu niestety nie posiadam, model maluję farbami w sprayu, a takiego metalizera w sprayu nie ma. Są spraye z lakierem typu metalic, ale to podobne jak lakier metalic na samochodach, a nie jak metalic np. Humbrol 27003.

Raczej po kilku przemyśleniach zdecyduję się na pomalowanie elementów przeniesienia napędu sprayem na czerwono. Kładzie się on cieniutką warstwą i nie zalewa detali. A na czerwonym można zrobić bardzo dobrze widoczne oleiste czarne zabrudzenia i metaliczne obtarcia metalizerem metodą suchego pędzla.

Coś jak na zdjęciach Oelki z www.parowozy.com.pl, autorem fotek jest Wojtek Lis.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Witam po długiej przerwie, Ci co liczyli na większe postępy w budowie modelu może będą zawiedzeni, bo to tylko kilka zdjęć. Pora pokazać jak poradziłem sobie z wykonaniem układu napędowego parowozu. Nawet nie starałem się specjalnie, aby usuwać jakieś grudki z nierozpuszczonych pigmentów i inne paprochy, bo chyba wygląda to bardziej naturalnie. Zdjęcia słabo oddają wszystkie barwy, zabrudzenia, smary, zaoliwienie, na żywo jest to lepiej widoczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
pietach
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 31 2010, 12:25
Lokalizacja: Wschowa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pietach »

Witam
A gdzie fotki Twojego modelu - bo zdjęcie przedstawiające prawdziwy parowóz to może każdy pokazać.
PS.
Przepraszam za żart ale nie mogłem się powstrzymać.
No to ciach...
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Witam

Potrzebna mi Wasza pomoc. Konkretnie szukam osoby, która mieszka w Warszawie lub tam będzie w najbliższych dniach, ma czas i ochotę udać się do Muzeum Kolejnictwa przy ul. Towarowej 1, by porobić kilka zdjęć. Stoi tam parowóz Pu29, którego model buduję.

Obrazek

Wykonuję właśnie w swoim modelu stojak kotła wraz z popielnikiem...

Obrazek

i stwierdziłem w swoich zbiorach brak zdjęcia popielnika od dołu. Znajduje się tam właz, klapa do czyszczenia popielnika, na zdjęciu niżej w zielonym prostokącie.
Obrazek

Poproszę uczynną osobę, jeśli się taka znajdzie, o zrobienie kilku zdjęć popielnika od dołu, tak aby było widać jaki ten właz ma kształt i zamocowanie. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

-- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muzeum czynne:

PONIEDZIAŁEK w godz. 10.00 - 14.00 wstęp wolny.
WTOREK - NIEDZIELA w godz. 10.00 - 17.00
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Mam nadzieję, że ktoś zdjęcie zrobi. A tutaj przykład, dlaczego klapa może wyglądać na grubą:
Obrazek
Robert_B.
Posty: 237
Rejestracja: czw mar 26 2009, 22:23
Lokalizacja: Wrocław
x 7

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Robert_B. »

Na podstawie tej fotki budowałem popielnik do mojej Ol49. Sam popielnik zresztą pochodzi z Ol49-111.
Ale z tego co się orientuję to tam było zastosowane inne rozwiązanie techniczne.
Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.
Obrazek
ODPOWIEDZ