Ten klej chyba nigdy ostatecznie nie wysycha, coś nim robię ostatnio i próbka po 2 tygodniach dalej lepka. Taki bardziej klej do robienia naklejek, niż typowy PVA. I też polecam, coraz więcej go używam, ale często krawędzie zabezpieczam CA lub normalnym PVA, by się nie odkleiło.
[R/G] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Ja tam wolę papierne lufy w Twoim wykonaniu.
Plastiki czy metalowce może sobie kupić każdy.
Nie każdy może zrobić takie ładne papierne. A ja wolę robić...
Nie to, żebym coś miał do gotowców. Też ładnie wyglądają :-)
Plastiki czy metalowce może sobie kupić każdy.
Nie każdy może zrobić takie ładne papierne. A ja wolę robić...
Nie to, żebym coś miał do gotowców. Też ładnie wyglądają :-)
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Podwozie siEM robi.
Żeby mieć pod tzw. ręką obraz elementów, zrobiłem sE czternastostronicową, fotograficzno-rysunkową "dokumentację"
Główna goleń jako taka jest zaprojektowana spoko, ale jej pogrubienia są nieprzekonujące.
Na początek główny element konstrukcyjny - z drutu mosiężnego 0,8 mm:
Element z wycinanki podlega wykorzystaniu w zakresie jak widać. Reszta jest zbędna:
Rurka goleni jest wypełniana rdzeniem ze ściśle zwiniętego papieru milimetrowego. Dzięki temu na rurce goleni nie ma schodka na miejscu łączenia, który jest irytujący:
Zestaw małego majsterkowicza wykorzystany do zrobienia osłon tłoczyska amortyzatora. W skład zestawy wchodzi klej w płynie, gładka bibuła z empiku oraz śrubka:
Wycięty na wymiar kawałek bibuły smaruję klejem i na śrubkę. Po wyschnięciu wystarczy "wykręcić" śrubkę z elementu:
Przymiarka:
Podstawowe elementy do poskładania:
I poskładane:
cdn.
Żeby mieć pod tzw. ręką obraz elementów, zrobiłem sE czternastostronicową, fotograficzno-rysunkową "dokumentację"
Główna goleń jako taka jest zaprojektowana spoko, ale jej pogrubienia są nieprzekonujące.
Na początek główny element konstrukcyjny - z drutu mosiężnego 0,8 mm:
Element z wycinanki podlega wykorzystaniu w zakresie jak widać. Reszta jest zbędna:
Rurka goleni jest wypełniana rdzeniem ze ściśle zwiniętego papieru milimetrowego. Dzięki temu na rurce goleni nie ma schodka na miejscu łączenia, który jest irytujący:
Zestaw małego majsterkowicza wykorzystany do zrobienia osłon tłoczyska amortyzatora. W skład zestawy wchodzi klej w płynie, gładka bibuła z empiku oraz śrubka:
Wycięty na wymiar kawałek bibuły smaruję klejem i na śrubkę. Po wyschnięciu wystarczy "wykręcić" śrubkę z elementu:
Przymiarka:
Podstawowe elementy do poskładania:
I poskładane:
cdn.
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Za ten amortyzator masz u mnie plusa. Ja robiłem w poprzednim modelu z rurek termokurczliwych a teraz zrobię z bibuły.
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Pomysły Grzegorza rodem z PiS. Proste i Skuteczne. Ja pewnie bym kombinował z owinięciem drutem a potem go podpiłowywał a tu pyk i już. PiS - Podziw i Szacunek. A już tyle razy sugerowałem aby Grzegorz stworzył poradnik/instrukcję klejenia w standardzie. Może na emeryturze ? Toż to będzie bestseller ! Może z Mateuszem?
- Lukson 1982
- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
- Lokalizacja: Szamotuły
- x 10
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Dokładnie tak.Lukson 1982 pisze: ↑ndz mar 10 2024, 16:48 Rurka goleni została sklejona na styk i dopiero nasunięta na papier milimetrowy od góry?
Z mojego punktu widzenia wydawcy/autorzy powinni zamieszczać w wycinance rysunek goleni 1:1 (średnica). Zwijanie, nawet z cienkiego papieru, na zakładkę - zupełnie do mnie nie przemawia.
cóż, wiem, że nie chciałeś mnie obrazić Mam kilka innych rozwinięć tego skrótu, ale przemilczę przez szeroko pojęty sawuar wiwr.
Po co. Wszystko jest na KnW
Poza tym, to nie dla mnie zadanie.
Tymczasem, golenie sezonują, a pod nóż poszły koła. Będą z tektury + kolor z wycinanki + nieco modyfikacji.
Elementy sa wydrukowane na cienkim kartonie. Dla pozyskania koloru "dekli" trzeba je wyciąć:
No i potem podklejanie milimetrową tekturOM, oraz wycięcie:
Wstępnie zaokrąglone papierem ściernym krawędzie "opon":
Felgi podzielone na dwa elementy o różnym stopniu "podklejenia" i wewnętrzna część dodatkowo wyoblona:
Taka mniej więcej jest koncepcja. Oczywiście teraz opony będą pogrubione do podanej szerokości 5,4 mm i oszlifowane do kształtu :
Mam nadzieję, że coś sensownego się z tego wyłoni.
A na wieczór, elementy spoczęły w wykonanym w 87 sekund "organizerze", żeby mi się nie pomieszały, bo felgi są dopasowane do otworów w "oponach":
Tekturowe elementy do podklejenia pochodzą z Hawków/Mohawków. Nie użyłem ich ostatecznie, a lubię zachomikować
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
- Sklejacz Maciej
- Posty: 618
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 110
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Osłona amortyzatora na goleni... sposób jej wykonania i uzyskany efekt to mnie rozwaliło
Bo bym tak nie wymyślił, a wyszło zacnie nad wyraz.
Pozdrawiam.
Bo bym tak nie wymyślił, a wyszło zacnie nad wyraz.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
a tak, bajdełej , to mnie się pokojarzyło, że gk będziesz jakąś imprezkę organizował, toć to już okrągła okazja
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Czy to zawoalowana sugestia, że chcesz się wkręcić ? Na "wściekłgo psa" ?
Spokojnie jak na wojnie. To dopiero jesienią w okolicach Galicjady (o ile chłopaki będą mieć siłę, żeby organizować ).
Dziś za to świENtuejmy imieniny. Bo jak wiadomo na Grzegorza, lody idą do morza.
I gumiaki:
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD