SM42 1601

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

Witam wszystkich :D
jak wczoraj zapowiadałem dziś złożenie na ramie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
to teraz biorę się za koła :cool: do zobaczenia niebawem :cool:
pozdrawiam :cool:
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

witam wszystkich :D
to jedziemy dalej :haha: :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ponakładały mi się płaszczyzny na rysunek i przez to stał się mniej czytelny ale niestety nie bardzo wiem jak to usunąć :komp: postaram się to naprawić :cool:
pozdrawiam :cool:
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

No to masz poprawke do zrobienia ;) szprych przynajmniej wg rysunku na którym się opierasz jest 9 i są ciut szersze. Zredukowanie ich do 8 za bardzo się już w oczy rzuca...

EDIT:
A swoją drogą to miny zastawiasz: w pierwszym poście dałeś rysunek wózka starego typu a modelujesz wózek nowego typu ;)
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

uboottd pisze:No to masz poprawke do zrobienia ;) szprych przynajmniej wg rysunku na którym się opierasz jest 9 i są ciut szersze. Zredukowanie ich do 8 za bardzo się już w oczy rzuca...

EDIT:
A swoją drogą to miny zastawiasz: w pierwszym poście dałeś rysunek wózka starego typu a modelujesz wózek nowego typu ;)
masz racje właśnie też się ogarnąłem że nie ten typ wózka wstawiłem :kich: przepraszam za wprowadzenie w błąd :kich:
a co ilości szprych to zaraz poprawię :haha: a co do tych mocowań piór to się już zgadza :?:
pozdrawiam
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Tak, jeśli to ma być nowy wózek to wygląda dobrze.
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

uboottd pisze:Tak, jeśli to ma być nowy wózek to wygląda dobrze.
to się cieszę :tancze: rzeczywiście to ma być nowy wózek, zupełnie nie chcący wprowadziłem was w błąd ale już się tłumaczę :haha:
Obrazek Obrazek
:arrow: na pierwszym zdjęciu jest wózek zwrotny typu 1LN i jest on bez belki bujakowej, a na drugim zdjęciu wózek starego typu. Ja wykonuje model z nowym wózkiem.
:arrow: W książce z której korzystam jest taki fragment:
"..wózek z belką bujakową i ramą typu zamkniętego jest dosyć złożony jak na lokomotywę o stosunkowo nie dużej prędkości maksymalnej (90km/h). Dlatego producent wypróbował najpierw w lokomotywie SM42 nr. 196 a następnie wprowadził do produkcji seryjnej (od lok. nr 521 nr. fabr. 664) nowy wózek zwrotny typu 1LN bez belki bujakowej i z ramą typu otwartego.."
:arrow: nie ma on belki bujakowej ale ma belkę skrętową za która już niebawem się wezmę :haha: :haha:
pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Z płaszczyznami poradzisz sobie w następujący sposób. Najazd kursorem na element zespołu - zmienia kolor. Klikasz prawym klawiszem myszy pokazuje się menu, Wybierasz pozycję Pokaż/ukryj/komponent. Rozwija się następne okno. Usuwasz zaznaczenie przy: Płaszczyzny odniesienia.
Czasami trzeba poszukać który element ma włączone te płaszczyzny :)
F14?
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

DonRycho pisze:Z płaszczyznami poradzisz sobie w następujący sposób. Najazd kursorem na element zespołu - zmienia kolor. Klikasz prawym klawiszem myszy pokazuje się menu, Wybierasz pozycję Pokaż/ukryj/komponent. Rozwija się następne okno. Usuwasz zaznaczenie przy: Płaszczyzny odniesienia.
Czasami trzeba poszukać który element ma włączone te płaszczyzny :)
dzięki wielkie :D będę próbował :cool:
pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
belfast
Posty: 168
Rejestracja: czw lut 21 2008, 17:52
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: belfast »

Witam wszystkich :D
niestety idzie sesja więc czasu mam troszku mniej ale staram się nie zaniedbywać mojego projektu..
:arrow: poprawiłem troszkę koło:
Obrazek Obrazek
co tym sądzicie :?: teraz może być :?:
:arrow: udało mi się także zlikwidować te wszystkie płaszczyzny które gmatwały rysunek :haha: :haha: i tak się prezentuje koło na zestawie:
Obrazek Obrazek
teraz zabiorę się w ramach wolnego czasu za pióra... :aniol:
pozdrawiam wszystkich :D
Awatar użytkownika
metio
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 20 2006, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: metio »

Jak to było z tymi szprychami w końcu 9 czy 10 :D bo fiat to juz wogole ma 11
Papier jest najszlachetniejszym tworzywem modelarskim.
ODPOWIEDZ