Coś starego

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
Duźgu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Duźgu »

Zis Piat(pod górkę jechać, z górki pchat)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Kierownik napisał w pierwszym poście : Wujek wie .
Dlatego Wujek musi siedzieć cicho .

Cieciwa . "Zweżające sie chłodnice" niekiedy się nie zwężają . Złudzenie takie daje zjawisko perspektywy . W makrofotografii szczególnie .
Niemieckie ... no nie wiem .

Duźgu . Rosyjskie ... też nie wiem . Najładniej o różnych pojazdach z tamtych czasów , także o tych co to całe za pomocą klucza "10" się rozkręcało , pisał Witold Rychter w książce " Moje dwa i cztery kółka" .

Czasami ta wspaniała książka jest spotykana w bibliotekach .
Biblioteki również jeszcze są czasami spotykane .

Pozdrowienia dla kadry Kierowniczej od Wujków ... :tuptup:
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Kierownik
MAM !!

Polskie CWS.
Cala rodzina samochodow, CWS T-1, T4, T8, rozne rodzaje nadwozia.
Powstal bodajze w 1921 albo 24 roku ..
teraz nie pamietam ...

rozbieralnt jednym kluczem i wkretakiem - jako pierwsza konstrukcja w skali calego swiata majaca taka unifikacje srob :)

Jak przyjde do domu, to poszukam, szczegolow :)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Myślisz Cieciwa że On / On znaczy Kierownik / nie znalazł już dawno tego ... czego Ty dopiero zaczniesz szukać ?

To milczę sobie nadal ... ;-)
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Czyli pudlo ? :)
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Nie tylko śrub. Koła zębate skrzynki biegów oraz zastępujące pasek klinowy (!) - ten sam moduł i rozmiary.
Aluminiowy blok silnika z żeliwnymi tulejami. Aluminiowe tłoki. Aluminiowo-krzemowe korbowody. Podgrzewany kolektor ssący. Blokada skrzyni biegów (!!!) przeciw złodziejom (widać polska tradycja ;-) )
Produkcję zakończono na długo przed wojną. Szkoda. Mielibyśmy własnego Maybacha czy Rollsa!
Jedną z odmian była właśnie wojskowa sanitarka którą odzwierciedliłem w kartonie - a Minikierownik już ją skleja ku Waszej (mam nadzieję) uciesze.
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Kierowniku, to jest na podwoziu T1 czy T8 ??
Mam slaba pamiec ....

I jeszcze ten silnik ...
Jest taka ksiazeczka traktyujaca wlasnie o powstaniu tego pojazdu i jest tam opisane jak powstawal silnik :)
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Nie istniało żadne podwozie T8. Nazwa samochodu - CWS T-1 pochodziła od nazwy silnika CWS T-1. Potem na tym samym podwoziu zamontowano silnik T-8 (czyli dwa silniki T-1 połaczone w jeden), a nadwozia różniły się tylko szczególikami. Wykonano trzy samochody CWS T-8.
Był też silnik CWS T-2 do samochodów poularnych testowany na podwoziu Skody.
Silniki CWS T-1 stosowano też w polowych siłowniach.
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

A to jest jeden z linkow do informacji o CWS'ach ...
http://old.timer.w.interia.pl/cws.html
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

CWS T1, T2, T4 i T8 to 4 różne typy pojazdów ...
Ale wlaśnie sie doszukałem że T2, T4 i T8 w zasadzie były tylko jako osobowe, a na bazie T1 robiono resztę, ambulanse, ciężarówki, dostawcze itp.
ODPOWIEDZ