Parowóz Ty51-1 3D
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
Przejrzałem dokumentację w postaci Encyklopedii
Stosowano stokery Berkley Locomotive Stoker, Hanna Stoker (wersje H-4 oraz S-F), ale głównie poza duplexami Standard Stoker FD, Stanndard Stoker HT-1, Standard Stoker MB-1, Standard Stoker BK-1.
Urządzenie z naszych parowozów to jednak Standard HT. Pod względem typu nie ma znaczenia umieszczenie silnika - po prostu silniki mocowane w parowozie miały dłuższy kardan. Kilka fotek:
Kolorowe zdjęcia przedstawiają wnętrze Ty51 stojącego w Kotlarni.
Stosowano stokery Berkley Locomotive Stoker, Hanna Stoker (wersje H-4 oraz S-F), ale głównie poza duplexami Standard Stoker FD, Stanndard Stoker HT-1, Standard Stoker MB-1, Standard Stoker BK-1.
Urządzenie z naszych parowozów to jednak Standard HT. Pod względem typu nie ma znaczenia umieszczenie silnika - po prostu silniki mocowane w parowozie miały dłuższy kardan. Kilka fotek:
Kolorowe zdjęcia przedstawiają wnętrze Ty51 stojącego w Kotlarni.
Witaj draccus,
Ciekaw jestem jak będzie zaaranżowane wejście stokera do paleniska?
Z tymi dźwigniami do wstrząsania rusztowin to wydaje mi się, że była pod ręką tylko jedna i palacz zakładał ją i przekładał podczas czynności wstrząsania, resztę czasu "spędzała" obok, może na jakimś uchwycie? Tego nie wiem.
pozdrawiam
Mirek
Ciekaw jestem jak będzie zaaranżowane wejście stokera do paleniska?
Z tymi dźwigniami do wstrząsania rusztowin to wydaje mi się, że była pod ręką tylko jedna i palacz zakładał ją i przekładał podczas czynności wstrząsania, resztę czasu "spędzała" obok, może na jakimś uchwycie? Tego nie wiem.
pozdrawiam
Mirek
Witaj Mirku
Poszperałem trochę w wykazie osprzętu piszę dźwignia rusztu jakby chodziło o jedna sztukę. Nigdzie nie jest wymienione ile ich tam było. W modelu to nie problem po prostu można zawsze coś usunąć lub powielić.
Natomiast tych wszystkich skrzynek na narzędzia, zapasowe żarówki, klucze itp to pochowane jest sporo zazwyczaj w podsufitowych lub bocznych przegrodach w budce maszynisty.
Była na kotle nawet taka skrzynka do podgrzewania jedzenia normalnie wypas a jak się chciało kiełbaskę to drzwiczki w górę i heja.
Co do stokera jeszcze trochę i trzeba będzie się za niego wziąć łożysko mam zrobione jeszcze mocowanie do kotła dorobić i pomału pójdzie.
Poszperałem trochę w wykazie osprzętu piszę dźwignia rusztu jakby chodziło o jedna sztukę. Nigdzie nie jest wymienione ile ich tam było. W modelu to nie problem po prostu można zawsze coś usunąć lub powielić.
Natomiast tych wszystkich skrzynek na narzędzia, zapasowe żarówki, klucze itp to pochowane jest sporo zazwyczaj w podsufitowych lub bocznych przegrodach w budce maszynisty.
Była na kotle nawet taka skrzynka do podgrzewania jedzenia normalnie wypas a jak się chciało kiełbaskę to drzwiczki w górę i heja.
Co do stokera jeszcze trochę i trzeba będzie się za niego wziąć łożysko mam zrobione jeszcze mocowanie do kotła dorobić i pomału pójdzie.
W fabryce powstają kolejne elementy tym razem części pneumatycznego napędu drzwiczek paleniskowych.
Stopka napędu
Zawór odcinający oraz filtr powietrza
Rozdzielacz
Na koniec podłączenie przewodów powietrznych i krótki opis podłączenia
Podłączenie przewodów od rozdzielacza który jak sama nazwa wskazuje rozdysponowuje sprężone powietrze pochodzące ze zbiornika głównego do poszczególnych podzespołów.
Kolor żółty to przewód do kurka piasecznicy sterującym dyszami którymi podawany jest piasek rurami pod koła w odpowiednim kierunku jazdy "tył" "przód"
Czerwony przewód od trójnika na rozdzielaczu do zaworu dodatkowego maszynisty, zielony od trójnika przez filtr powietrza i zawór odcinający do korpusu stopki oraz niebieski do cylindra drzwiczek paleniskowych.
Naciśniecie stopki powoduje otwarcie zaworu w korpusie i swobodny przepływ sprężonego powietrza do cylindra gdzie tłok wprowadzany jest w ruch i odchyla drzwiczki.
Stopka napędu
Zawór odcinający oraz filtr powietrza
Rozdzielacz
Na koniec podłączenie przewodów powietrznych i krótki opis podłączenia
Podłączenie przewodów od rozdzielacza który jak sama nazwa wskazuje rozdysponowuje sprężone powietrze pochodzące ze zbiornika głównego do poszczególnych podzespołów.
Kolor żółty to przewód do kurka piasecznicy sterującym dyszami którymi podawany jest piasek rurami pod koła w odpowiednim kierunku jazdy "tył" "przód"
Czerwony przewód od trójnika na rozdzielaczu do zaworu dodatkowego maszynisty, zielony od trójnika przez filtr powietrza i zawór odcinający do korpusu stopki oraz niebieski do cylindra drzwiczek paleniskowych.
Naciśniecie stopki powoduje otwarcie zaworu w korpusie i swobodny przepływ sprężonego powietrza do cylindra gdzie tłok wprowadzany jest w ruch i odchyla drzwiczki.
Miałem trochę wolnej chwili i postanowiłem powrócić do kilku istotnych elementów, których wcześniej nie udało mi się wykonać ze względu na brak części przyległych tak aby je odpowiednio spasować.
Wykonałem ślizgi dźwigara poprzecznego na którym oparty jest wieniec stojaka
Tutaj wspomniany wieniec
U mnie będzie on bez otworu ale dodatkowo wykonałem go jak powinno być aby pokazać jak wygląda w rzeczywistości. Będzie to element mało widoczny od spodu dodatkowo brak w modelu rusztowin,
które i tak przysłonięte są, podobnie jak sam wieniec, od dołu przez popielnik.
Dodatkowo widoczne są wsporniki dźwigara rusztowin to te takie z dzióbkami na powyższych zdjęciach wieńca.
Wykonałem ślizgi dźwigara poprzecznego na którym oparty jest wieniec stojaka
Tutaj wspomniany wieniec
U mnie będzie on bez otworu ale dodatkowo wykonałem go jak powinno być aby pokazać jak wygląda w rzeczywistości. Będzie to element mało widoczny od spodu dodatkowo brak w modelu rusztowin,
które i tak przysłonięte są, podobnie jak sam wieniec, od dołu przez popielnik.
Dodatkowo widoczne są wsporniki dźwigara rusztowin to te takie z dzióbkami na powyższych zdjęciach wieńca.