RMS TITANIC 1:250 kolekcja Hachette -relacja

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SZKUTNIK
Posty: 82
Rejestracja: pn kwie 24 2006, 9:56
Lokalizacja: OLSZTYN
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SZKUTNIK »

Ahoj!
Te "duże" plany są kreślone przez Roberta Hahna czy może coś innego?
Pozdrawiam SZKUTNIK


Na pochylni: HMT "OLYMPIC" (1:200)
Na desce kreślarskiej: SAR 3000 (1:50) - DAR POMORZA (1:100) - OCEANIA (1:100) - WILHELM GUSTLOFF (1:200)
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Mam jakies 2 wersje planów jesli je chcesz to daj mi nr gg lub e-mail a ja ci je wysle.
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Witaj Krystianie. Moge cie prośic ze byś mi zdradził gdzie zdobyłeś taka folie aluminiowa z której wykonałeś poszycie. I tak samo z czego zostałp wykonane poszycie nad burć a szczególnie nitów czy to jest dalej ta blaszka aluminiowa. I patrząc na twój model widze ze wyrzuciłeś kartonowe naklejki z oknami a wstawiłeś z wyciętymi oknami jak to zrobiłeś lub gdzie je zdobyłeś. Pozdrawiam
krystiano007
Posty: 47
Rejestracja: wt lip 12 2011, 12:04

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: krystiano007 »

Witam serdecznie. Ostatnie dni upłynęły mi na pływaniu statkiem po Sekwanie (m.inn.) :lol: , a więc mam nadzieję że moja absencja na forum zostanie usprawiedliwiona. Śpieszę więc z odpowiedziami na zadane pytania. Witaj Xander :
1-budowa jest na takim etapie jak było na zdjęciach.(brak postępów z powodu j.w.)
2-folia aluminiowa nazwa- Taśma aluminiowa wysokotempaturowa Aluband -ALT made in Germany szer 50mm dł 10m, samoprzylepna - ASTAT Poznań. (taśma do izolacji m.inn.kominków). Zakupiona w sklepie budowlanym. Ale raczej nie polecam tego typu rozwiązania, uważam to za swój błąd.
3-Nadburcia wykonane z kartonu kredowego - sklep XERO 1zł za arkusz. Nity- linijaka i cyrkiel. J
4-ak pisałem wcześniej-zrezygnowałem z kolorowych wycinanek z papieru i na ich podstawie nadbudówki wykonałem z blaszki aluminiowej a dokładniej - "odpady" z których robi się żaluzje do okien . Otwory na okna to niestety najpierw wiertło a potem pilniczek- do wymaganego kształtu. Okna -fototrawione, i osadzone w "wymęczone" otwory. Okna i część nadbudówek pokładu górnego zakupiłem przez net -http://www.titanic-plan.com/start_e.html.
Chętnie dowiedział bym się więcej na temat Twojej pracy nad Tiatniciem. Na jakim etapie budowy jesteś? Może powinieneś założyć relację? Bardzo mnie też interesują plany które posiadasz.Pozdrawiam wszystikch.
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Witam Krystianie. Jestem na etapie budowy kadłuba 2 titanica bo jeden zbudowałem jakies 3 lata temu. A w tym co buduje to dbam o szczegóły z oryginału co np: sam kadłub ma inny kształt niz ten co wyprodukowało hachette. Jesli chcesz to moge ci podesłac fotki z gotowego modelu i teraz obecnego co usiłuje zrobic. Jeśli moge prosić to zrub mi fotki tych elementów foto trawionych co kupiłes. pozdrawiam
krystiano007
Posty: 47
Rejestracja: wt lip 12 2011, 12:04

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: krystiano007 »

Hej. Fotki i ceny masz podane pod aderesem który podałem wyżej. Pisząc że kadłub ma inny kształt masz na myśli nadburcia dziobu i rufy czy przodu poszycia kadłuba? Bo ja też mam wrażenie jak by brakowało z 1-2 wręg, żeby kadłub był bardziej opływowy. Prześlij mi fotki swoich modeli. Pozdrawiam.
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Własnie zgadza sie kadłub powinien byc bardziej opływowy inny niz ten w hachette bo . Fotki wysle jutro jutro bo dzis juz mi sie nie chce ich robic. A chciałem ci powiedzieć ze na dziobie i rufie jak masz te pierwsze nadbudówki i sa one pomalowane na żółto-białe a oryginalne były czerwony mat i biały.
krystiano007
Posty: 47
Rejestracja: wt lip 12 2011, 12:04

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: krystiano007 »

Witam po wakacyjnej przerwie. W wolnych chwilach jednak coś dłubałem.
Lewą burtę delikatnie przeszlifowałem papierem 800 i i za radą Tomasza prysnąłem białą farbą MOTIP (jeszcze raz dzięki – farba fajnie kryje i nie robi zacieków). Decyzja o pozbyciu się miedzianych bulajów, spowodowała całkowitą zmianę koncepcji budowy kadłuba. Musiałem zdemontować blachy burty lewej. Dlaczego? To właśnie wynika ze zmiany koncepcji zabudowy bulajów- co i jak pokażę później. Zamontowałem nadburcie po stronie prawej i przeszlifowałem do „gołego” poszycie prawej strony kadłuba. (okazało się że folia aluminiowa całkiem fajnie się szlifuje). Dlaczego zeszlifowałem? Ponieważ …nie podobały mi się podziały blach poszycia a szczególnie pionowe nity. Jedne były grubsze inne cieńsze, nierówne itp. I ponownie zdecydowałem się nałożyć nowe poszycie z tej samej folii z którą się „oswoiłęm”. Samo wycinanie poszycia oraz robienie nitów cyrklem szło sprawniej. Ważna uwaga- może komuś się przyda- podkładka ( w moim przypadku karton z kalendarza) przy dziubaniu cyrklem musi być cały czas ta sama tzn. ta sama grubość. Nie wiedziałem tego wcześniej dlatego moje pierwsze nity raz były grubsze raz „cieniutkie” , wynikało to oczywiście z faktu że jako podkład służyły przypadkowe, a tym samym różnej grubości ,kawałki kartonu.
I druga sprawa. Folia samoprzylepna którą zastosowałem ma bardzo silny klej. I przy przyklejaniu blach poszycia nie ma możliwości korekty jeżeli coś się minimalnie przesunie. Próba odrywania równa się blacha do kosza. Dlatego ten etap zabierał dużo czasu i powodował wiele stresu. Ale tu pomógł przypadek. Oglądałem program w którym pokazywano budowę –kija golfowego!!. I okazało się , że rączka (plastikowa, drewniana) jest nasuwana na metalowy kij na taśmę samoprzylepną, dwustronną. I tu był cały sekret-taśmę dwustronną samoprzylepną najpierw nakleja się na metalową część kija –POLEWA WODĄ- i nasuwa się rączkę. Po wyschnięciu ma trzymać min trzy lata.
A więc zastosowałem ten pomysł do moich potrzeb w stoczni. Przygotowana blacha poszycia, pod kran, przetarcie paluchami nadmiaru wody, i na miejsce docelowe na kadłubie. Rewelacja!!. Od tego momentu nakładanie blach to sama przyjemność. Można przesuwać, poprawiać, nawet „oderwać” bez konsekwencji. Po ok. 15-20 minutach podociskać i nie do ruszenia. Opisuję to ,bo może komuś się przyda (mam oczywiście na myśli takich zielonych jak ja). Należy pamiętać , że moje poszycie raz już było oklejone folią a więc nie boi się wody. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam.
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Witam. Czekam na pana zdjecia z postępami nad modelem. Ja też wkleje fotki swojego modelu. pozdrawiam
xander10
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 04 2011, 22:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xander10 »

Witam. Krystianie moge cie prosic o nr gg bo chciałem pogadac o kilku sprawach nad modelem bo mam problem. Bardzo bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam
ODPOWIEDZ