[R/G] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Sorry, że Wam się w miłą pogawędkę wcinam ale może rozważ Grzegorz jeszcze jedną opcję, zanim naruszysz wieczny odpoczynek swego wyspasionego aero. Mając rozwinięte na płasko części z tym czerwonym paskiem (fragment) - można jeszcze zrobić i zamówić kalki tylko z tą dwu kolorową grafiką? Biały i czerwony są wredne do malowania. Trzeba by pewnie zamówić całość biało-czerwonego szlaczka, żeby nie było zonka w odcieniu. W każdym razie kalki może by lepiej się wpasowały w Twoją konwencję niż psiukanie farbą nie wiadomo ile warstw? Wiem - być może to strzelanie do muchy z armaty, ale gdzie jak gdzie - w modelarstwie w ch..erę z normalnością.
Tak poza - cacy wykonanie , tradycyjnie.
Pozdrowionka!
Tak poza - cacy wykonanie , tradycyjnie.
Pozdrowionka!
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
jacob,
jest to jakieś rozwiązanie. Spróbuję jednak podmalować, bo już mi się ta koncepcja wgryzła w mózg
I wydaje mi się prostsza.
Powstał zarys bulwiastej osłony silnika. Pozytywnie należy ocenić zaproponowany przez autora podział na listki. Daje możliwość oddania krzywizny.
Krążki klejone bcg i traktowane kulkami:
W środku jeszcze będzie wręga, do której przykleja się silnik. Symetrię się "naciągnie", mam nadzieję:
Pasowałem sobie górą, żeby zgrywać pas przeciwodblaskowy. A tymczasem na dole:
Przejdzie walec retuszu i wyrówna
Dodałem w pierwszym krążku skierowany do wewnątrz cieniutki pasek papieru, żeby poszerzyć krawędź osłony.
Teraz będzie jazda z WPS
jest to jakieś rozwiązanie. Spróbuję jednak podmalować, bo już mi się ta koncepcja wgryzła w mózg
I wydaje mi się prostsza.
Powstał zarys bulwiastej osłony silnika. Pozytywnie należy ocenić zaproponowany przez autora podział na listki. Daje możliwość oddania krzywizny.
Krążki klejone bcg i traktowane kulkami:
W środku jeszcze będzie wręga, do której przykleja się silnik. Symetrię się "naciągnie", mam nadzieję:
Pasowałem sobie górą, żeby zgrywać pas przeciwodblaskowy. A tymczasem na dole:
Przejdzie walec retuszu i wyrówna
Dodałem w pierwszym krążku skierowany do wewnątrz cieniutki pasek papieru, żeby poszerzyć krawędź osłony.
Teraz będzie jazda z WPS
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
- Szydercza Gała
- Posty: 2326
- Rejestracja: pt mar 05 2004, 14:48
- Lokalizacja: ZIELONA WYSPA PEŁNA OWIEC
- x 169
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Taki było sobie kupić:
NUR FüR MASON!!!!!
ZŁO SQUAD
WSPÓŁZAWODNICTWO RACJONALIZATORSKIE- DŹWIGNIĄ POSTĘPU TECHNICZNEGO!
NIE OTWIERAM MINIATUREK !!!
ZŁO SQUAD
WSPÓŁZAWODNICTWO RACJONALIZATORSKIE- DŹWIGNIĄ POSTĘPU TECHNICZNEGO!
NIE OTWIERAM MINIATUREK !!!
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Kolego Szyderczy, proszę nie kusić ! This is kartonwork ! No chyba, że Hasegawa tłoczy z kartonu...
I kto by wtedy tak podziwiał robotę Grzegorza nad wyprofilowaniem osłony silnika i innych elementów mimo starań projektanta aby wyszło krzywo z rozjechanymi kolorami i liniami podziału
I kto by wtedy tak podziwiał robotę Grzegorza nad wyprofilowaniem osłony silnika i innych elementów mimo starań projektanta aby wyszło krzywo z rozjechanymi kolorami i liniami podziału
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2212
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
A swoją drogą; czy to rzeczywiście wina projektanta czy przełożenia projekt/ druk, a więc (uogólniając) drukarni?
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Według mnie to DUŻY plus dla projektanta, za takie rozpracowanie dzbana osłony silnika, chciałbym widzieć więcej tak zaprojektowanych zaokrąglonych krzywizn w kartonówkach, zamiast oszczędzających liczbę listków kantów - w myśl zasady "jak kartonowe to musi być kanciaste". Ale z tą łatką pod nosem, no to rzeczywiście nie pykło w standardzie , ale Grześ sobie poradzi.
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
A mnie zawsze ciekawiło jakie macie patenty na WPS? Czy wycinanie "świeżym z opakowania" ostrzem?
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
A dlaczego, moi drodzy, nie rozważacie najbardziej prawdopodobnej przyczyny czyli wykonania? Przecież na dole sumuje się sposób wycięcia poszczególnych pasków i ich łączenia. To nie jest jakiś idealny byt, tylko cięcie nożyczkami. Jak się doda wszystkie niedokładności to na dole musi się rozjechać. Może w jednym pasku za bardzo, ale pozostałe to po prostu sposób zmontowania.Heinrich Kosmala pisze: ↑śr lis 29 2023, 11:52A swoją drogą; czy to rzeczywiście wina projektanta czy przełożenia projekt/ druk, a więc (uogólniając) drukarni?
Tak wycinam. Trudno to nazwać patentem. Wielokrotne delikatne nacięcia nowym ostrzem od "linijki z trzech warstw taśmy maskującej:
Wkleiłem jedną rynnę. Nie zrozumiałem projektu i uznałem, że nie będę dojeżdżał tą rynną do przedniej krawędzi osłony silnika. Bo tak by pasowało zrobić, żeby cała rynna się zmieściła w osłonie. Zacząłem kleić od krawędzi wycięcia, stąd element wystaje z tyłu, co siEM utnie
Bardzo męczący element. Drugą rynnę zostawię chyba na jutro
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Grzegorz, to taki żarcik był Przecież wszyscy wiedzą jakie masz problemy z cięciem elementów i ich spasowaniem
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
A żebyś Jarek wiedział.
Aż wziąłem drugi oddech i trzasnąłem drugą rynnę. Od góry będzie jeszcze taki fajny wlot powietrza, to co nieco zamaskuje
Aż wziąłem drugi oddech i trzasnąłem drugą rynnę. Od góry będzie jeszcze taki fajny wlot powietrza, to co nieco zamaskuje
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD