Spitfire Mk. IX w barwach PSP - for Victory

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

:spoko: ... otóż są inni Paweł , którzy też kleją " nienormalnie " . Przecież chyba chodzi o to aby pracę przy modelu tak prowadzić aby , poprawiając a nawet zmieniając niektóre elementy szkieletu , osiągnąć zamierzony efekt .
Kombinować i pokazywać że to przynosi efekty . Wielu z nas z takich przykładów skorzysta ...

Pozdrowienia od Wujka hej :usmiech:
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 373
Rejestracja: sob cze 21 2003, 22:14
Lokalizacja: Oleśnica /Bournemouth UK
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel »

Jari pisze:A co do tego napisu to moze wystraczy go troche zmniejszyc??
Oczywiście ze można. Ale przejrzałem zdjęcia spitów 9 i 16 , które posiadam i wszystkie tak mają malowany kod dywizjonu. Czerwona linia oznacza granice oprofilowania kadłub - skrzydło.
Obrazek
Zdjęcie w lewym górym rogu to "warszawski" Spitfire, no nie moge ich odżałować.... :(

Co prawda..
Paweł pisze:Czasami odpuszczam sobie jeśli kamuflaż odbiega trochę od oryginału.
Ale staram się jednak zmieniać kamuflaż poszczególnych Spitfire`ów zgodnie z oryginalnym pierwowzorem . Jeśli chodzi o sąsiadujące ze sobą segmenty kadłuba, nie ma problemu można przeskoczyć z kolorem z jednego na drugi. Gorzej, jeśli jest to inna cześć np. oprofilowanie. Nie ma punktu odniesienia żeby zmienić kamuflaż pomiędzy tymi częściami. A swoja drogą jak to robią autorzy modelu którzy projektują ręcznie. Czy rysują linie podziału kolorów na surówce? Ale jak to przenieść potem na siatkę modelu ?
Wujek Andrzej pisze:Kombinować i pokazywać że to przynosi efekty
No właśnie to kombinowanie zostało mi po messerze. Szkoda, że nie zastosowałem tego sposobu przy nim ( o Bf 109 mowa). Oszczędziłoby mi to wiele pracy.
Pisząc "kleić normalnie" miałem na myśli to, żeby sklejać modele tak jak autor zaprojektował z malowaniem włącznie ( bo o efekty szybciej). Ale już mi przeszło : )
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 373
Rejestracja: sob cze 21 2003, 22:14
Lokalizacja: Oleśnica /Bournemouth UK
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel »

Kabiny przyklejone, co tam tylko 10 godzin pracy. Efekt prób i błędów .... naszatkowałem trochę papieru zanim udalo mi sie to skończyć, ale tylko dlatego że się uparłem, a była nawet chwila że chciałem zrobić "niebieskie" kabiny ....... :kiler: i mieć spokój.

Obrazek

To jest pierwsza próba, która powędrowała do kosza, próbowałem tutaj metody nakłuwania Andrzeja. Ale to wymaga duuużo czasu i cierpliwości...no i przede wszystkim talentu :roll:

Obrazek
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 373
Rejestracja: sob cze 21 2003, 22:14
Lokalizacja: Oleśnica /Bournemouth UK
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel »

Doszły skrzydła i stateczniki poziome na razie tylko 2 komplety. Dopatrzyłem się różnicy w wersjach moich spitów. Na razie mam dwa Spitfire`y Mk F.IX - BS 556 (RF-G) i BS 403 (UZ-K) oraz Mk LF.IX ML 116 (ZF-P) Na razie różnice widać na skrzydłach gdzie oprofilowanie działka przy wersji LF jest węższe. Często w publikacjach można spotkać informacje że wersja LF miała skrócone skrzydła i to ją odróżniało od F. Ale to dotyczy późniejszych serii LF. Wcześniejsze miały skrzydła z zaokrąglonymi końcówkami skrzydeł*.


* Wojtek Matusiak, Spitfire IX i XVI lotników polskich, str.94.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
Awatar użytkownika
Jari
Posty: 430
Rejestracja: wt sty 13 2004, 16:49
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jari »

Ile ogólem bedziesz miał tych Spitów??
Amatorzy zbudowali arkę - profesjonaliści Tytanica.
pifko

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pifko »

off topic - wszystkim miłośnikom tych samolotów polecam czeski film pt. "Dark Blue Word". Na prawde rewelacja. Niemcy mają swojego Das Boota, polacy 4 pancernych i psa, a pepiki mają właśnie ten film o pilotach czeskich w barwach RAF-u.

Rewelacyjne zdjecia, ryk silników, bitwa o Anglię, ładna panienka, po prostu polecam.

o filmie dowiedziałem sie tydzień temu dzięki uprzejmości jednego z naszych forumowiczów - Sprinter'a.
Awatar użytkownika
Bartek_st
Posty: 21
Rejestracja: czw lip 24 2003, 9:13
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bartek_st »

witam
mam pytanie jakiej szpachli najlepiej uzyc do zrobienie kopyta
"Moim Honorem Jest Wierność"
Trój Kolorowa Krew
Awatar użytkownika
sprinter
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 15 2004, 23:41
Lokalizacja: Świętochłowice Śląsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sprinter »

No potwierdzam fajny film i te niezapomniane dialogi po czesku "Petre ty se je blazen" Film jak na czechy zaskoczył mnie, piękne sceny walk, jedna rzecz która mi sie nie podobała to że wkrecili wątek miłosny rodem z Titanica.
kubelwagen :)
Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 572
Rejestracja: ndz lut 15 2004, 16:11
Lokalizacja: Strzebielino

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łosiu »

Film fajny (scenki wydały mi się naturalniejsze niż w Pearl Harbor) tylko dlaczego MY nie możemy się zebrać na film np o 303...
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 373
Rejestracja: sob cze 21 2003, 22:14
Lokalizacja: Oleśnica /Bournemouth UK
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel »

Jari pisze:Ile ogólem bedziesz miał tych Spitów??
Polskie Siły Powietrzne na zachodzie miały 15 dywizjonów, z czego 8 było dywizjonami myśliwskimi. Spitfire`y IX używało 7 dywizjonów:
302 Poznański (WX)
303 im. Tadeusza Kościuszki (RF)
306 Toruński (UZ)
308 Krakowski (ZF)
315 Dębliński (PK)
316 Warszawski (SZ)
317 Wileński (JH)
A więc Spitfire`ów będzie siedem. Na początku planowałem 9. Miał być jeszcze spit z 318 Gdańskiego (LW) i może jeszcze będzie.... zobaczymy jak mi to pójdzie. Oraz spit w barwach Polskiego Zespołu Myśliwskiego w składzie 145 Squadronu RAF (ZX) ale tu trzeba zmienić kamuflaż na pustynny i raczej sobie odpuszczę ( na razie).Tak więc na pewno będzie 7. A tak na marginesie jedynym polskim dywizjonem myśliwskim, który nie latał na Spitfire`ch był 309 Dywizjon Ziemi Czerwińskiej (WC). Dywizjon ten początkowo używał Lysanderów ( miał wtedy litery kodowe AR) Później przezbroił się na Hurricane`y i wykonywał zadania myśliwsko- bombowe a następnie dostał Mustangi i we wrześniu 1944 został przeniesiony do lotnictwa myśliwskiego. Ile to wdzięcznych tematów do modeli eeeech.
pifko pisze:wszystkim miłośnikom tych samolotów polecam czeski film pt. "Dark Blue Word".
Widzialem reportaż o tym filmie w czeskiej TV (u nas jest czeska TV : )
Tylko tytułu nie mogłem namierzyć aż o teraz dzieki : ) Wie ktoś gdzie ten film można dopaść?

Obrazek
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
ODPOWIEDZ