7TP ,C7P- oraz 4TP i relacja budowy modelu 3D( 10TP)*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Coraz bardziej mi się podoba ta Twoja wersja 4 TP ... :spoko:

Jeśli zaznaczyłeś istnienie klapki kryjącej wlew paliwa , to myślę że podobnie zrobisz z klapką wlewu cieczy chłodzącej . Powinna być umiejscowiona na płycie pancernej zaraz za dużym wlotem powietrza . Odległość klapki od tylnej krawędzi tej płyty sugeruje szkic przekroju umieszczony : http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=182824

Nadal intryguje mnie kształt osłony tłumika wydechu . Na zdjęciach pod linkiem są dwa wyrażne zdjęcia (z bliska) prostej , niezdeformowanej wersji ... jedno to to które powiększyłem na ósmej stronie Twej relacji .

Odnośnie kształtów : szperacza , klaksonu i tylnej lampy pozycyjnej powinieneś sobie poradzić . Można je odnosić do zastosowanych w innych konstrukcjach .

Odnośnie ich miejsc montażu to też dużo o tym mówią zdjęcia z linku .
Dodam jedno w kwestii szperacza i klaksonu . TO NIE JEST ZDJĘCIE ARCHIWALNE ... to zdjęcie fragmentu autorskiej dioramy Mirosława Prośniaka , na której przedstawił swój własny (żywiczny) projekt 4 TP w wersji "warsztatowej" a zdjęcia przrobił na kolorystykę zgodną z tą "z epoki" . Widziałem tą dioramkę bodajże w czasie jednej z edycji " Galicyjskich spotkań modelarskich" na terenie Muzeum Lotnictwa w Krakowie :

Obrazek

Pozdrowienia Wujkowe .

P.S. Kopułka nad głową kierowcy to wytłoczenie w blasze a nie osobny element . Mam nadzieję że moich wpisów nie odbierasz jako dyktatu ... po prostu ta tematyka bardzo mnie interesuje i obchodzi .
Ostatnio zmieniony pn lis 10 2008, 9:17 przez Wujek Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
izi
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 02 2006, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: izi »

Obrazek

W linku podanym przez Wujka znalazłem świetne zdjęcie :)

Właz, osłona... jak na dłoni :)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

... i wylot powietrza też .

Wujek .
Awatar użytkownika
izi
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 02 2006, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: izi »

I umiejscowienie peryskopu kierowcy.
Awatar użytkownika
kliment
Posty: 200
Rejestracja: śr sty 04 2006, 11:43
Lokalizacja: kielce
x 32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kliment »

izi- zdjecie rewelka!
Wujku, nie dyktat a sugestie raczej, dobrze rozumiem? :) ciesze sie ze właz na wieży zbliżony okazał się do mojego, ha!
wlot/wylot powietrza nad silnikiem za wieżą tez będę musiał powiększyć jak widać.
Osłona wydechu jest taka, bo na którymś ze zdjęć jest właśnie taka zdaje sie, ale to wszystko można wciąż zmienić... właśnie ciekawią mnie wasze sugestie co do ostatecznego wygladu. Gąski chyba zostawie juz takie jak są , moze jeszcze tylko zmodyfikuje ciut by je odchudzić z poligonów.
Edit:
teraz sie przyjrzałem włazowi na wieży, trza go będzie przerobić jeszcze, przesunąć głębiej i chyba odrobinę zwęzić.
Awatar użytkownika
kliment
Posty: 200
Rejestracja: śr sty 04 2006, 11:43
Lokalizacja: kielce
x 32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kliment »

Nie sposób się nie zastanawiać jak by się sprawdził ten mały karaluch w boju gdyby go wprowadzono na czas do produkcji i na uzbrojenie jednostek pancerno-motorowych.. był wyższy od pzkpfw I zdecydowanie, ale górował nad nim uzbrojeniem.. spokojnie mógłby zapewne powalczyć i z pz II... Ciekawe..;)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Kliment ... cieszę się że nie odbierasz moich sugestii jako dyktatu ... :jupi:

No cóż ... wątek na "Odkrywcy" z 2005 r. nie wiem dlaczego uznałem za martwy i nie przewijałem strony w dół . A tu nagle zjawia się kontynuacja i jest w pozycjach z 2007 zdjęcie które by oszczędziło zbędnych domysłów . Izi takich założeń nie poczynił i chwała mu za to !
Moja wina , moja wina , moja bardzo wielka wina !

Dobrze jeśli w dyskusji "na temat domniemanych kształtów" bierze udział więcej zainteresowanych . Więcej można dociec .

Myślę że efekt finalny Twoich Kliment działań pozwoli , w dającej się przewidzieć przyszłości , opracować realny model do sklejania nie bazujący jedynie na rysunkach ś.p. Janusza Magnuskiego powstałych kilkadziesiąt lat temu .
Będzie nadal pozostawiał sporo spraw jako domyślnych ale będzie czymś bardziej rzetelnym i oddającym obecny stan wiedzy . To będzie Twoją zasługą ...

Czy zmiana kształtu lufy nkm sprawiła by Ci wiele kłopotu . Chodzi mi o podkreślenie zwiększającej się średnicy lufy na odcinku pomiędzy hamulcem wylotowym a mocowaniem w jarzmie ?
Sprawia wrażenie jakby średnica ta była jednakowa na całej długości (zdjęcia nkm mówią co innego) .
Klapki wlewów były prawdopodobnie wpuszczane w pancerz .

Z wyrazani szacunku . Wujek .

P.S. Pocisk nkm z 200 m przbijał pancerz do 40 mm , więc byłby grożny nie tylko dla PzKpfw II ... chyba gdzieś o tym czytałem .
Ostatnio zmieniony pn lis 10 2008, 10:47 przez Wujek Andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kliment
Posty: 200
Rejestracja: śr sty 04 2006, 11:43
Lokalizacja: kielce
x 32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kliment »

zmiana lufy nie sprawi żadnego kłopotu, jest zmienna średnica ale widocznie zbyt mała różnica i tego nie widać, poprawie ! Wygląd wylotu i tłumika mi sie nie podoba wciąż, to tez jeszcze do poprawy.
Awatar użytkownika
kliment
Posty: 200
Rejestracja: śr sty 04 2006, 11:43
Lokalizacja: kielce
x 32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kliment »

Lufa, wylot powietrza za wiezą i właz na wiezy chyba maja juz kształt ostateczny. Poprawiłem tez kopułke nad głową kierowcy. Zblizam sie ku końcowi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 572
Rejestracja: ndz lut 15 2004, 16:11
Lokalizacja: Strzebielino

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łosiu »

Mam pytanie o płyte czołową - czy jest ona dzielona czy jednoczęściowa? Na zdjęciu na prawo od włazu widać rząd czegoś, co można zinterpretować jako rząd śrub. Może po prostu jest przymocowana do czegoś w tym miejscu? Z lewej strony nic takiego nie widać.
ODPOWIEDZ