7TP ,C7P- oraz 4TP i relacja budowy modelu 3D( 10TP)*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Coraz bardziej mi się podoba ta Twoja wersja 4 TP ...
Jeśli zaznaczyłeś istnienie klapki kryjącej wlew paliwa , to myślę że podobnie zrobisz z klapką wlewu cieczy chłodzącej . Powinna być umiejscowiona na płycie pancernej zaraz za dużym wlotem powietrza . Odległość klapki od tylnej krawędzi tej płyty sugeruje szkic przekroju umieszczony : http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=182824
Nadal intryguje mnie kształt osłony tłumika wydechu . Na zdjęciach pod linkiem są dwa wyrażne zdjęcia (z bliska) prostej , niezdeformowanej wersji ... jedno to to które powiększyłem na ósmej stronie Twej relacji .
Odnośnie kształtów : szperacza , klaksonu i tylnej lampy pozycyjnej powinieneś sobie poradzić . Można je odnosić do zastosowanych w innych konstrukcjach .
Odnośnie ich miejsc montażu to też dużo o tym mówią zdjęcia z linku .
Dodam jedno w kwestii szperacza i klaksonu . TO NIE JEST ZDJĘCIE ARCHIWALNE ... to zdjęcie fragmentu autorskiej dioramy Mirosława Prośniaka , na której przedstawił swój własny (żywiczny) projekt 4 TP w wersji "warsztatowej" a zdjęcia przrobił na kolorystykę zgodną z tą "z epoki" . Widziałem tą dioramkę bodajże w czasie jednej z edycji " Galicyjskich spotkań modelarskich" na terenie Muzeum Lotnictwa w Krakowie :
Pozdrowienia Wujkowe .
P.S. Kopułka nad głową kierowcy to wytłoczenie w blasze a nie osobny element . Mam nadzieję że moich wpisów nie odbierasz jako dyktatu ... po prostu ta tematyka bardzo mnie interesuje i obchodzi .
Jeśli zaznaczyłeś istnienie klapki kryjącej wlew paliwa , to myślę że podobnie zrobisz z klapką wlewu cieczy chłodzącej . Powinna być umiejscowiona na płycie pancernej zaraz za dużym wlotem powietrza . Odległość klapki od tylnej krawędzi tej płyty sugeruje szkic przekroju umieszczony : http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=182824
Nadal intryguje mnie kształt osłony tłumika wydechu . Na zdjęciach pod linkiem są dwa wyrażne zdjęcia (z bliska) prostej , niezdeformowanej wersji ... jedno to to które powiększyłem na ósmej stronie Twej relacji .
Odnośnie kształtów : szperacza , klaksonu i tylnej lampy pozycyjnej powinieneś sobie poradzić . Można je odnosić do zastosowanych w innych konstrukcjach .
Odnośnie ich miejsc montażu to też dużo o tym mówią zdjęcia z linku .
Dodam jedno w kwestii szperacza i klaksonu . TO NIE JEST ZDJĘCIE ARCHIWALNE ... to zdjęcie fragmentu autorskiej dioramy Mirosława Prośniaka , na której przedstawił swój własny (żywiczny) projekt 4 TP w wersji "warsztatowej" a zdjęcia przrobił na kolorystykę zgodną z tą "z epoki" . Widziałem tą dioramkę bodajże w czasie jednej z edycji " Galicyjskich spotkań modelarskich" na terenie Muzeum Lotnictwa w Krakowie :
Pozdrowienia Wujkowe .
P.S. Kopułka nad głową kierowcy to wytłoczenie w blasze a nie osobny element . Mam nadzieję że moich wpisów nie odbierasz jako dyktatu ... po prostu ta tematyka bardzo mnie interesuje i obchodzi .
Ostatnio zmieniony pn lis 10 2008, 9:17 przez Wujek Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
izi- zdjecie rewelka!
Wujku, nie dyktat a sugestie raczej, dobrze rozumiem? ciesze sie ze właz na wieży zbliżony okazał się do mojego, ha!
wlot/wylot powietrza nad silnikiem za wieżą tez będę musiał powiększyć jak widać.
Osłona wydechu jest taka, bo na którymś ze zdjęć jest właśnie taka zdaje sie, ale to wszystko można wciąż zmienić... właśnie ciekawią mnie wasze sugestie co do ostatecznego wygladu. Gąski chyba zostawie juz takie jak są , moze jeszcze tylko zmodyfikuje ciut by je odchudzić z poligonów.
Edit:
teraz sie przyjrzałem włazowi na wieży, trza go będzie przerobić jeszcze, przesunąć głębiej i chyba odrobinę zwęzić.
Wujku, nie dyktat a sugestie raczej, dobrze rozumiem? ciesze sie ze właz na wieży zbliżony okazał się do mojego, ha!
wlot/wylot powietrza nad silnikiem za wieżą tez będę musiał powiększyć jak widać.
Osłona wydechu jest taka, bo na którymś ze zdjęć jest właśnie taka zdaje sie, ale to wszystko można wciąż zmienić... właśnie ciekawią mnie wasze sugestie co do ostatecznego wygladu. Gąski chyba zostawie juz takie jak są , moze jeszcze tylko zmodyfikuje ciut by je odchudzić z poligonów.
Edit:
teraz sie przyjrzałem włazowi na wieży, trza go będzie przerobić jeszcze, przesunąć głębiej i chyba odrobinę zwęzić.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Kliment ... cieszę się że nie odbierasz moich sugestii jako dyktatu ...
No cóż ... wątek na "Odkrywcy" z 2005 r. nie wiem dlaczego uznałem za martwy i nie przewijałem strony w dół . A tu nagle zjawia się kontynuacja i jest w pozycjach z 2007 zdjęcie które by oszczędziło zbędnych domysłów . Izi takich założeń nie poczynił i chwała mu za to !
Moja wina , moja wina , moja bardzo wielka wina !
Dobrze jeśli w dyskusji "na temat domniemanych kształtów" bierze udział więcej zainteresowanych . Więcej można dociec .
Myślę że efekt finalny Twoich Kliment działań pozwoli , w dającej się przewidzieć przyszłości , opracować realny model do sklejania nie bazujący jedynie na rysunkach ś.p. Janusza Magnuskiego powstałych kilkadziesiąt lat temu .
Będzie nadal pozostawiał sporo spraw jako domyślnych ale będzie czymś bardziej rzetelnym i oddającym obecny stan wiedzy . To będzie Twoją zasługą ...
Czy zmiana kształtu lufy nkm sprawiła by Ci wiele kłopotu . Chodzi mi o podkreślenie zwiększającej się średnicy lufy na odcinku pomiędzy hamulcem wylotowym a mocowaniem w jarzmie ?
Sprawia wrażenie jakby średnica ta była jednakowa na całej długości (zdjęcia nkm mówią co innego) .
Klapki wlewów były prawdopodobnie wpuszczane w pancerz .
Z wyrazani szacunku . Wujek .
P.S. Pocisk nkm z 200 m przbijał pancerz do 40 mm , więc byłby grożny nie tylko dla PzKpfw II ... chyba gdzieś o tym czytałem .
No cóż ... wątek na "Odkrywcy" z 2005 r. nie wiem dlaczego uznałem za martwy i nie przewijałem strony w dół . A tu nagle zjawia się kontynuacja i jest w pozycjach z 2007 zdjęcie które by oszczędziło zbędnych domysłów . Izi takich założeń nie poczynił i chwała mu za to !
Moja wina , moja wina , moja bardzo wielka wina !
Dobrze jeśli w dyskusji "na temat domniemanych kształtów" bierze udział więcej zainteresowanych . Więcej można dociec .
Myślę że efekt finalny Twoich Kliment działań pozwoli , w dającej się przewidzieć przyszłości , opracować realny model do sklejania nie bazujący jedynie na rysunkach ś.p. Janusza Magnuskiego powstałych kilkadziesiąt lat temu .
Będzie nadal pozostawiał sporo spraw jako domyślnych ale będzie czymś bardziej rzetelnym i oddającym obecny stan wiedzy . To będzie Twoją zasługą ...
Czy zmiana kształtu lufy nkm sprawiła by Ci wiele kłopotu . Chodzi mi o podkreślenie zwiększającej się średnicy lufy na odcinku pomiędzy hamulcem wylotowym a mocowaniem w jarzmie ?
Sprawia wrażenie jakby średnica ta była jednakowa na całej długości (zdjęcia nkm mówią co innego) .
Klapki wlewów były prawdopodobnie wpuszczane w pancerz .
Z wyrazani szacunku . Wujek .
P.S. Pocisk nkm z 200 m przbijał pancerz do 40 mm , więc byłby grożny nie tylko dla PzKpfw II ... chyba gdzieś o tym czytałem .
Ostatnio zmieniony pn lis 10 2008, 10:47 przez Wujek Andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.