[R/G] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

YogiBaboo pisze: śr kwie 12 2023, 22:11 …dodałbym koniecznie jeszcze fazowanie składanych krawędzi. Koniecznie, nawet najkrótszych...
Tak, oczywiście masz racje.
Co najmniej cięcie pod kątem, albo i szlif papierem. Jak się chce ładnie złożyć pudełko.
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Mohawk dogania Hawka stanem realizacji. Pozostało wyposażenie kabiny.
Dwa wypadki z klejem CA, za wysoko wycięta dziura w pleksi - dostęp do wlewu.
I ta wręga pod tablicą to nie powinna być przyklejana na tekturę 1 mm bo jest za gruba. No ale dwa razy tak zrobiłem :lol:

Poza tym dało się poskładać ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ObrazekObrazek
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3313
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 108

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Elegancka robota.
gk pisze:za wysoko wycięta dziura w pleksi - dostęp do wlewu.
No to teraz już przynajmniej wiadomo, którym bokiem model będzie ustawiony w kierunku widza i na tej stronie należy się podczas dalszej budowy szczególnie skupić :D
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
jhradca
Posty: 1130
Rejestracja: pt cze 11 2004, 12:04
Lokalizacja: Kraków
x 21

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jhradca »

Grzegorz, jak patrzę na ostatnie zdjęcie to mam wrażenie jakby zgrubienie z przodu kadłuba było lekko na lewo. Nie, nie szukam błędów, zastanawiam się czy to efekt konstrukcji samolotu jak w MB 152, ze silnik specjalnie był odchylony od osi samolotu.
Potwierdzam, użeranie się z rowerami jest o niebo lepsze niż z ludźmi. Ale czas na modele zabiera mi głównie trening na rowerze.
Edmund_Nita
Posty: 2058
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Myślę, że to złudzenie optyczne spowodowane przez układ plam kamuflażu... :D :D :D
Nie sądzę by Grześ pozwolił sobie na jakieś krzywe przyklejanie... :D :D :D
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

jhradca pisze: pt kwie 14 2023, 9:50 mam wrażenie jakby zgrubienie z przodu kadłuba było lekko na lewo.
:mrgreen:

Ja też :D

Proletariacka czujność zawsze w cenie.
Edmund_Nita pisze: pt kwie 14 2023, 13:03 Nie sądzę by Grześ pozwolił sobie na jakieś krzywe przyklejanie...
Mundziu, pozwolić bym nie pozwolił, ale błądzić rzecz ludzka :D

Obadam temat wieczorem, jak skończę upojne chwile w pracy :haha: i będę w swej jaskini.
Oczywiście zdam relację z ustaleń ;-)
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Tak więc,

Wcale nie jest prosto zrobić zdjęcia prosto :haha:
Tym bardziej trzymając jedną ręką kadłub, drugą ręką linijkę i ekierkę, a trzecią ręką telefonoaparat. Więc sobie daruję.

W każdym bądź razie:
1. oś wdłużna symetrii jest ok. Rozjazd pomiędzy znacznikami na pierwszym i ostatnim segmencie to grubość kreski.
2. Od osi lewa strona zgrubienia z przodu kadłuba odstaje około 0,3 mm bardziej niż prawa.
3. Problem jest z wręgą kabiny. Najprawdopodobniej nierównomiernie ją oszlifowałem (choć nie przyznaję się do winy oczywiście). I z lewej strony jest jakieś 0,6 mm "szerzej" od osi niż z prawej. W efekcie kadłub jest "wybulony" w tym miejscu. I to jest widoczne pod pewnymi kątami patrzenia.
A pod pewnymi nie ;-)

Obrazek

Obrazek
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
jhradca
Posty: 1130
Rejestracja: pt cze 11 2004, 12:04
Lokalizacja: Kraków
x 21

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jhradca »

No ja napewno nie widziałbym 0, 3 mm (astygmatyzm i jedno oko krótko a drugie dalekowzroczne i 8 dioptrii między oczami). Edmund ma chyba rację, układ kamo powoduje wyolbrzymienie/uwidocznienie jakiejś niewidocznej niedokładności. Ja to zrzucałem na karb rzeczywistego odchylenia w samolocie co nie jest niespotykane choć rzadkie. Jak przylepisz silnik to efekt zniknie. Ale chwała Ci i szacun, że to sprawdzałeś. Być Twoim przeciwnikiem procesowym to musi być przerąbana sprawa. Parafrazując KULTOWY Vabank. A kto prowadzi sprawę ? Komisarz Grzegorz. Dobrze! Pedant ! Szczególarz !
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

jhradca pisze: pt kwie 14 2023, 22:22 No ja napewno nie widziałbym 0, 3 mm
Nie, nie. Coś jest na rzeczy.
Wbrew pozorom, dziesiąte części milimetra mają wielkie znaczenie.
Oczywiście trzeba mieć na względzie, że to zdjęcia. A te lubiOM ‘oszukać”.
Niemniej wyczulone na symetrię oko, wychwytuje wszelkie odstępstwa.
Wizualne wrażenie jest ważniejsze aniżeli wyniki „pomiarów” robionych bele jak. Wg mnie to ten jednostronnie rozepchany bok oraz leciutkie cofnięcie wręgi nr 21 do wewnątrz z prawej strony, ale i pewnie kamo, powodują dysonans.
Na żywo zaś „rażące” jest to wybulenie kadłuba.

Jakby ktoś się zastanawiał o co chodzi, i co oni rozkminiają, to naprowadzę – to zabawa średniostarych wujów w Indian :haha:
jhradca pisze: pt kwie 14 2023, 22:22 No ja napewno nie widziałbym 0, 3 mm
I tu się Kolego mylisz. Lub możesz mylić. Bez opinii przebiegłych powiem Ci, że wada wzroku może być zaletą. Ja na ten przykład z -5 widzę idealnie bez szkieł do 40 cm. Nie potrzebuję lupy :haha:
jhradca pisze: pt kwie 14 2023, 22:22 Być Twoim przeciwnikiem
Jarek, znasz system jak nikt. System to farsa. Od jakichś 10 już lat argumenty nie mają znaczenia. Proces formułkowy i fanaberie tzw. wymiaru podlane blankietowymi w istocie przepisami. Rowery to dobry wybór :spoko:
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

Re: [R] Curtiss H-75 razy dwa (2 x Answer 1/33)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Ponarzekane. To można jechać dalej :D

Kończę meblować kabinę. Dwa pudełka z grafiką. Wyglądają całkiem spoko :

Obrazek

Można jednak pobawić się w 3D.
Z drugiego egzemplarza ukradłem front i zrobiłęm w dziurę fi 2mm. Na wiertle o tym samym fi nawinąłem lakierowany na czarno drut miedziany 0,1:

Obrazek

Na rozcieńczony wikol nałożony przy krawędzi otworu naklejony drucik:

Obrazek

Krawędź otworu pociągnięta czarną farbą, a sam otwór oszkliłem bcg. Średnio się nadaje bo nie jest wodoodporny po wyschnięciu i dość miękki, ale nie mam Micro Crystal Clear, który byłby idealny. "Gniazda" przełączników zwinięte z drutu srebrzonego na druciku mosiężnym 0,2.

Obrazek

I po odcięciu dwóch kółeczek, ponownie na wikol naklejone:

Obrazek

Przełączniki z tego samego drutu wklejone CA w uprzednio zrobione gniazda, docięte obcinaczem do paznokci i pogrubione na końcach wikolem oraz podmalowane srebrzaną:

Obrazek

Mniejsze pudełko było ładniejsze, ale uległo wypadkowi. Podczas podmalowywania drucików wyślizgnęło mi się z paluchów i oparło o pędzel z farbą :haha:

Ostatecznie te dwa elementy wewnątrz kabiny:

Obrazek

Obrazek
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
ODPOWIEDZ