[R] Kraz 255B 1:25 Renova Model
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[R] Kraz 255B 1:25 Renova Model
Witajcie
Trzy lata klejenia parowozów ... czas na małą odskocznię. Tak sobie pomyślałem, że jak spieprzę parowóz - to będzie obciach. A tu mogę sobie "pieprzyć" do woli. Najwyżej trochę po mnie pojeździcie. Wprowadzenia nie będzie, bo model powszechnie znany. Dwie aktualnie prowadzone relacje ... no to co ja mogę pokazać?
Przejrzałem wszystkie relacje z budowy tego modelu i w każdej widziałem jedną rzecz, która nie dawała mi spokoju - koła.
Moim skromnym zdaniem wieniec wewnętrzny przednich i tylnych felg nie może być w różnej odległości od krawędzi felgi.
Ci, co budują ten model - wiedzą, o czym mówię.
Takie rozwiązanie powodowałoby niemożliwość założenia koła zapasowego na oś przednią lub tylną. Przeanalizowałem zdjęcia dostępne w Sieci i doszedłem do wniosku, że wieniec musi być jednakowy w przednim i tylnym kole. Większa głębokość schowania piasty wynika z jej odmiennej konstrukcji. W przednim kole musi być miejsce na zwrotnicę.
No to podłubałem.
Koło tylne
Ta wersja piasty ( trzecie zdjęcie w górnym rzędzie) powstała zanim zorientowałem się, że przednia i tylna mają całkiem odmienne konstrukcje.
Tak to wyszło. Brudzone delikatnie bo nie mam absolutnie koncepcji tego modelu. Improwizuję.
Pozdrawiam
Trzy lata klejenia parowozów ... czas na małą odskocznię. Tak sobie pomyślałem, że jak spieprzę parowóz - to będzie obciach. A tu mogę sobie "pieprzyć" do woli. Najwyżej trochę po mnie pojeździcie. Wprowadzenia nie będzie, bo model powszechnie znany. Dwie aktualnie prowadzone relacje ... no to co ja mogę pokazać?
Przejrzałem wszystkie relacje z budowy tego modelu i w każdej widziałem jedną rzecz, która nie dawała mi spokoju - koła.
Moim skromnym zdaniem wieniec wewnętrzny przednich i tylnych felg nie może być w różnej odległości od krawędzi felgi.
Ci, co budują ten model - wiedzą, o czym mówię.
Takie rozwiązanie powodowałoby niemożliwość założenia koła zapasowego na oś przednią lub tylną. Przeanalizowałem zdjęcia dostępne w Sieci i doszedłem do wniosku, że wieniec musi być jednakowy w przednim i tylnym kole. Większa głębokość schowania piasty wynika z jej odmiennej konstrukcji. W przednim kole musi być miejsce na zwrotnicę.
No to podłubałem.
Koło tylne
Ta wersja piasty ( trzecie zdjęcie w górnym rzędzie) powstała zanim zorientowałem się, że przednia i tylna mają całkiem odmienne konstrukcje.
Tak to wyszło. Brudzone delikatnie bo nie mam absolutnie koncepcji tego modelu. Improwizuję.
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
O kurczę! Mocne wejście :-)
Już wiadomo, że będzie na co popatrzeć!
Już wiadomo, że będzie na co popatrzeć!
Manufaktura Modelarska
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Oj będzie od Kogo "zrzynać" i na Kim się wzorować. Bardzo się cieszę z tej relacji niki. Pięknie się zaczyna.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
A ja sobie o jednym pisnę.
Poswawoliłeś ze stalowymi kołami i mimowolnie przeniosłeś te doświadczenia na... gumę
Wrzucę Ci, że nie wykonałeś „spęcznienia ciśnienia” przy styku z podłożem. Toż przecie nie są one ze stali jak w czajnikach !!!
Mimo wszystko, fakt, oka oderwać nie można.
Popieram postulat. Wdepnij w okręty !! No i oczywiście na początek jakiś malutki: Jajato lub Dwasmark
Poswawoliłeś ze stalowymi kołami i mimowolnie przeniosłeś te doświadczenia na... gumę
Wrzucę Ci, że nie wykonałeś „spęcznienia ciśnienia” przy styku z podłożem. Toż przecie nie są one ze stali jak w czajnikach !!!
Mimo wszystko, fakt, oka oderwać nie można.
Popieram postulat. Wdepnij w okręty !! No i oczywiście na początek jakiś malutki: Jajato lub Dwasmark
No i będę musiał poprawić.... piękna robota, też mi się nie podobały te wnętrza kół, i teraz będzie trzeba poprawić. już się boję jak będzie wyglądała reszta ,
Lecz.... skoro tak dokładnie to wykonałeś przyczepię się jednak do felgi, miejsce łączenia felgi i gumy, czyli pierścienie, u Cibie według mnie powinno być to bardziej widoczne, ja uzyskałem to w taki sposób że pozbawiłem koła jednej części i zamiast (chodzi o ostatni pierścień oklejenia od wewnętrznej strony) niej wkleiłem po prostu płaską część i do niej dokleiłem pierścionki chyba tak wygląda to lepiej, lecz to Twoja koncepcja, ja jestem jednego pewny wykozystam Twoją prace do poprawy swoich kółek
Lecz.... skoro tak dokładnie to wykonałeś przyczepię się jednak do felgi, miejsce łączenia felgi i gumy, czyli pierścienie, u Cibie według mnie powinno być to bardziej widoczne, ja uzyskałem to w taki sposób że pozbawiłem koła jednej części i zamiast (chodzi o ostatni pierścień oklejenia od wewnętrznej strony) niej wkleiłem po prostu płaską część i do niej dokleiłem pierścionki chyba tak wygląda to lepiej, lecz to Twoja koncepcja, ja jestem jednego pewny wykozystam Twoją prace do poprawy swoich kółek