[R/G]Jelcz MAT OŁAWKA, 1:25-projakt własny
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
[R/G]Jelcz MAT OŁAWKA, 1:25-projakt własny
Witam Wszystkich Kartonomaniaków!
Po krótkiej przerwie od wszelkich prac modelarskich wracam z nowym projektem. Nadal pozostaję w tematyce okołoautobusowej, bowiem na warsztat wziąłem jelcza Oławkę. Dla niewtajemniczonych był to twór powstały na bazie jelcza 014 LUX, przyczepy P01 oraz stara 27. Czyli motoryzacyjny groch z kapustą w polskim wykonaniu Ciekawskich odsyłam do:
http://pl.wikipedia.org/wiki/MAT_O%C5%82awka
Nie wiem co mi wyjdzie i czy uzyskam zadowalający efekt.
Bryła sama w sobie jest trudna do uchwycenia szczególnie, że buduję w standardzie. (Tutaj wielki szacunek dla kolegi Jakoba i jego MEXA)
Z powodu braku dokumentacji wnętrze będzie na podstawie SKODY RTO 706 LUX natomiast projektując podwozie będę posiłkował się przyczepą p01 i starem 28.
Przed przystąpieniem do budowy Oławki wystrugałem przyczepę P01, a w zasadzie jej budę.
Naniosłem w projekcie kilka poprawek i dzisiaj wykonałem pierwsze cięcia
Na dzisiaj to wszystko.
Zapraszam do komentowania.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Po krótkiej przerwie od wszelkich prac modelarskich wracam z nowym projektem. Nadal pozostaję w tematyce okołoautobusowej, bowiem na warsztat wziąłem jelcza Oławkę. Dla niewtajemniczonych był to twór powstały na bazie jelcza 014 LUX, przyczepy P01 oraz stara 27. Czyli motoryzacyjny groch z kapustą w polskim wykonaniu Ciekawskich odsyłam do:
http://pl.wikipedia.org/wiki/MAT_O%C5%82awka
Nie wiem co mi wyjdzie i czy uzyskam zadowalający efekt.
Bryła sama w sobie jest trudna do uchwycenia szczególnie, że buduję w standardzie. (Tutaj wielki szacunek dla kolegi Jakoba i jego MEXA)
Z powodu braku dokumentacji wnętrze będzie na podstawie SKODY RTO 706 LUX natomiast projektując podwozie będę posiłkował się przyczepą p01 i starem 28.
Przed przystąpieniem do budowy Oławki wystrugałem przyczepę P01, a w zasadzie jej budę.
Naniosłem w projekcie kilka poprawek i dzisiaj wykonałem pierwsze cięcia
Na dzisiaj to wszystko.
Zapraszam do komentowania.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony pn mar 23 2015, 9:50 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozwolę sobie zająć miejsce w drugim rzędzie (wbrew pozorom jest z niego lepszy widok) i przystąpić do trzymania kciuków
Według Wikipedii autobus ten był oparty o Stara 25. Jakbyś potrzebował zdjęć podwozia to mam ich parę (sfotografowałem taką ciężarówkę w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie).
Na tej stronie jest napisane, że również silnik pochodził ze Stara 25 - w razie potrzeby też mogę się podzielić zdjęciami (tym razem ze Starachowic).
Według Wikipedii autobus ten był oparty o Stara 25. Jakbyś potrzebował zdjęć podwozia to mam ich parę (sfotografowałem taką ciężarówkę w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie).
Na tej stronie jest napisane, że również silnik pochodził ze Stara 25 - w razie potrzeby też mogę się podzielić zdjęciami (tym razem ze Starachowic).
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
jelcz MAT Oławka, 1:25 - projekt własny
Witajcie Koledzy!
Oczywiście Abuq masz rację chodzi o stara 25 z silnikiem S 472. Wszelkie materiały, dokumentacja mile widziana.....Dziękuję!
Jakub, tak jak obiecałem "..po remoncie.." zabieram się za Oławkę:)
Wiem, że łatwo nie będzie. To nie "kanciak" z prostą bryłą...Trochę przeraża mnie dach, ale zobaczymy.
Oczywiście Abuq masz rację chodzi o stara 25 z silnikiem S 472. Wszelkie materiały, dokumentacja mile widziana.....Dziękuję!
Jakub, tak jak obiecałem "..po remoncie.." zabieram się za Oławkę:)
Wiem, że łatwo nie będzie. To nie "kanciak" z prostą bryłą...Trochę przeraża mnie dach, ale zobaczymy.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Witam!
Dzisiaj mała aktualizacja.
Buda Oławki powoli nabiera kształtów. Tak jak przypuszczałem pierwszych trudności przysporzyła mi przednia szyba i uzyskanie właściwych obłości-"ogórkowych"...
a wyszło tak jak widać.
Wnętrze zacznę uzupełniać dopiero po doklejeniu przedniej i tylnej ściany.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Dzisiaj mała aktualizacja.
Buda Oławki powoli nabiera kształtów. Tak jak przypuszczałem pierwszych trudności przysporzyła mi przednia szyba i uzyskanie właściwych obłości-"ogórkowych"...
a wyszło tak jak widać.
Wnętrze zacznę uzupełniać dopiero po doklejeniu przedniej i tylnej ściany.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony śr mar 04 2015, 21:55 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Witam!
Dla Wszystkich podglądających wątek Oławki mały update. Dokleiłem ścianę czołową wraz z charakterystycznym wlotem powietrza. Autobusik nabrał nieco ogórkowych kształtów.
Pozdrawiam!
Paweł
Dla Wszystkich podglądających wątek Oławki mały update. Dokleiłem ścianę czołową wraz z charakterystycznym wlotem powietrza. Autobusik nabrał nieco ogórkowych kształtów.
Pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony śr mar 04 2015, 21:57 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej! Miło widzieć postęp prac. Rzeczywiście, zawartość ogórka w ogórku wzrasta (kurczę, aż się prosi żeby go malować, ale standard to standard - szacuneczek za takie podejście ). Patrząc sobie na pokrywę silnika, widać brak czarnej uszczelki wokół kratownicy. Będziesz ją jeszcze z czegoś dorabiał, czy tak ma pozostać? Pozostając w temacie pokrywy, a gdyby tak zrobić, żeby była ona oddzielną częścią (dokręcana pokrywa z kratownicą) naklejaną na boki z lampami? Może by to dodatkowo uplastyczniło przód pozostając z założeniami modelu budowanego w standardzie (dodatkowo dałoby to możliwość podrasowania wyoblania boków i przodu busiku - to samo z tyłu)? I jeszcze jedno - stylizowany napis MAT, masz jakieś lepsze zdjęcie pokazujące ten emblemat? Bazując na tych, które mam wydaje mi się, że cały napis jest oparty na belce na całej długości.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Witaj!
Pokrywa silnika raczej zostanie wymieniona na ciut zgrabniejszą a co za tym idzie pojawi się coś na kształt uszczelki. W którymś momencie drukowania nastąpiło przekłamanie i wymiar kratownicy trochę mi uciekł.
Kratownicy raczej nie da się odkleic bezboleśnie więc pokrywę również dokleję nową.
Napis MAT- dysponuję chyba tymi samymi zdjęciami co i Ty..? Niestety nie są one zbyt wyraźne. Czy jest tam belka czy tylko "cokoły" pod każdą nogą....? Jeśli masz jakieś dokładniejsze zdjęcia to będę wdzięczny...
Pozdrawiam!
Pokrywa silnika raczej zostanie wymieniona na ciut zgrabniejszą a co za tym idzie pojawi się coś na kształt uszczelki. W którymś momencie drukowania nastąpiło przekłamanie i wymiar kratownicy trochę mi uciekł.
Kratownicy raczej nie da się odkleic bezboleśnie więc pokrywę również dokleję nową.
Napis MAT- dysponuję chyba tymi samymi zdjęciami co i Ty..? Niestety nie są one zbyt wyraźne. Czy jest tam belka czy tylko "cokoły" pod każdą nogą....? Jeśli masz jakieś dokładniejsze zdjęcia to będę wdzięczny...
Pozdrawiam!