laminat
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lis 03 2004, 19:21
laminat
Witam Panów
proszę o poradę: wykonuję formę kadłuba z laminatu, którą musiałem nieco poprawić szpachlem samochodowym . Czym pokryć wnętrze formy, poza woskiem, aby nie przylegała przy laminowaniu kadłuba?
Pozdrawiam
proszę o poradę: wykonuję formę kadłuba z laminatu, którą musiałem nieco poprawić szpachlem samochodowym . Czym pokryć wnętrze formy, poza woskiem, aby nie przylegała przy laminowaniu kadłuba?
Pozdrawiam
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lis 03 2004, 19:21
Szpachlowac mozna ta szpachla ale trzeba pamietac o wyszlifowaniu bardzo drobnym i wypolerowaniu szpachli. Najlepiej jeszcze zrobic zaprawke z farby podkladowej i dopiero wypastowac i wypolerowac forme. Po wypolerowaniu ( okolo 4 razy) powinienes polozyc zelkot i dopiero po jego wyschnieciu laminat.
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lis 03 2004, 19:21
Laminat
Cześć podwodniak
Szpachlówki samochodowe tak że oparte sa na epoksydach. Mają one bardzo zwartą strukture. Pory w nich są bardzo małe. Wosk nie penetruje ich. Owszem zostaje, ale tak cieńka warstwa żę utwardzacz ją rozpuszcza. Ja w mojaj manufakturze stosuję olej silnikowy, którym smaruję na szmaci fofmę tak aby ją tylko "zwilżyć" dobę odczekuję i pastuję około 1/8 benzyny "atrakcyjnej" 7/8 past nawet może być do obuwia tylko bezbarwna No i jest jeszcz kilka kruczków
Zależy co robisz i jak wielki jest to laminat itd itd.
Hi JareK
Szpachlówki samochodowe tak że oparte sa na epoksydach. Mają one bardzo zwartą strukture. Pory w nich są bardzo małe. Wosk nie penetruje ich. Owszem zostaje, ale tak cieńka warstwa żę utwardzacz ją rozpuszcza. Ja w mojaj manufakturze stosuję olej silnikowy, którym smaruję na szmaci fofmę tak aby ją tylko "zwilżyć" dobę odczekuję i pastuję około 1/8 benzyny "atrakcyjnej" 7/8 past nawet może być do obuwia tylko bezbarwna No i jest jeszcz kilka kruczków
Zależy co robisz i jak wielki jest to laminat itd itd.
Hi JareK
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lis 03 2004, 19:21
Laminat
Podwodniak
powiedz mi jeszcze co za włukna używasz i czy coś z nim robiłeś przed laminowaniem? Jaka żywica? Jaki utwardzacz? ile czasu to stało na półce?
Kłoałeś żelkot? ile pracy włożysz w połówki kadłuba tak na gotowo?
Hi JareK
P.S.
nie spiesz się idę włwsnie na kawe
powiedz mi jeszcze co za włukna używasz i czy coś z nim robiłeś przed laminowaniem? Jaka żywica? Jaki utwardzacz? ile czasu to stało na półce?
Kłoałeś żelkot? ile pracy włożysz w połówki kadłuba tak na gotowo?
Hi JareK
P.S.
nie spiesz się idę włwsnie na kawe
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr lis 03 2004, 19:21
JareK - używam następujących materiałów, wg. firmy CONNECTOR:
mata szklana EM ,,150,, , żywica Aropol M105TB, żelkot Enguard GS (czarny do formy), żelkot GE (czerwony i szary do kadłuba), utwardzacz Butanox M50.
Po nałożeniu żelkotu ( właściwie obu: czerwonego i szarego ) nołożyłem cienko żywicę, aby przy laminowaniu nie uszkodzić żelkotu tepowaniem. Forma przedtem stała, po szpachlowaniu 2 dni. Woskowałem specjalnym woskiem gorącym 8-krotnie.
mata szklana EM ,,150,, , żywica Aropol M105TB, żelkot Enguard GS (czarny do formy), żelkot GE (czerwony i szary do kadłuba), utwardzacz Butanox M50.
Po nałożeniu żelkotu ( właściwie obu: czerwonego i szarego ) nołożyłem cienko żywicę, aby przy laminowaniu nie uszkodzić żelkotu tepowaniem. Forma przedtem stała, po szpachlowaniu 2 dni. Woskowałem specjalnym woskiem gorącym 8-krotnie.