Na stronie Ergiego znalazłem info, że tym pierwszym po II wojnie był Ford V8.
Według mojej wiedzy tymczasem był to BEDFORD OLBZ GM8, zakupiony w roku 1948 w Danii, w ilości 150 sztuk, karosowany nadwoziem typu N70 w Państwowych Zakładach Lotniczych w Mielcu a później w Sanockiej Fabryce Wagonów.
Czy ktos ma więcej informacji ???
Pierwszy Polski Pożarniczy
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Władysław Pilawski
"Historia sikawek, motopomp i samochodów pożarniczych"
Warszawa 1994
s.68
"W 1948 r. w celu przyspieszenia wyposażenia straży pożarnych w nowoczesne samochody pożarnicze sprowadzono z importu 100 podwozi samochodowych "Ford V-8" [...]"
s. 69
"W roku 1949 zakupiono z importu 152 podwozia Bedford produkcji angielskiej [...]"
"Historia sikawek, motopomp i samochodów pożarniczych"
Warszawa 1994
s.68
"W 1948 r. w celu przyspieszenia wyposażenia straży pożarnych w nowoczesne samochody pożarnicze sprowadzono z importu 100 podwozi samochodowych "Ford V-8" [...]"
s. 69
"W roku 1949 zakupiono z importu 152 podwozia Bedford produkcji angielskiej [...]"
Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: pt gru 24 2004, 13:11
- Lokalizacja: Darłowo