Witam serdecznie w kolejnym odcinku tego serialu...
Przyszła pora na "serce" tej maszyny czyli silnik. Skota napędza silnik wysokoprężny Tatra-928-14, jest to silnik 4 - suwowy, 8-cylindrowy, o mocy 180 KM. W modelu silnik zajmuje około 1,5 arkusza z elementami, czyli bardzo dużo jak na cześć modelu, która będzie słabo widoczna. Wierność odwzorowania powala na kolana, silnik z tego modelu mógłby zostać całkiem śmiało wydany jako osobny model ;). Niestety już po kilku sklejonych elementach przestaje być różowo. "błąd za błędem", tak można najtrafniej zilustrować słownie opracowanie silnika. Bryła silnika jako tako pasuje, następnie przychodzi czas na zespół części 54, 54a i oklejka do nich, jest ona o około 1,5 mm za krótka w miejscu gdzie części 54,54a tworzą wycinek koła(czeka nas baaardzo dużo szlifowania). Zespół części 54, 54a jest o grubość kartonu za duża w stosunku do części 55. Następnie kiedy chcemy dokleić części 54, 54a i 55 do bloku silnika czeka nas taka oto niespodzianka:
![Obrazek](http://i3.photobucket.com/albums/y64/Enzo1989/Skot/th_P1040455.jpg)
Mimo że zarys na części 54a wskazuje że element 71a powinien być przyklejony symetrycznie to linie na bloku silnika mówią co innego, trzeba zrobić tak jak zarys na bloku silnika, ponieważ później nie dopasujemy części 75b(P,L).
Reszta po niewielkich korektach pasowała, tak to wygląda obecnie:
![Obrazek](http://i3.photobucket.com/albums/y64/Enzo1989/Skot/th_P1040450.jpg)
![Obrazek](http://i3.photobucket.com/albums/y64/Enzo1989/Skot/th_P1040453.jpg)
Już o tym wspominałem ale powtórzę. Skot jest modelem, który posiada ogromną ilość detali, ilość rysunków montażowych jest zdecydowanie niewystarczająca. Silnik to raptem 3 rysunki...Poza tym, kiedy chciałem skleić ostatni element przedziału kierowcy - rączkę szperacza - cytat z instrukcji: "z cz. 51,51a i 51b wg. rysunku wykonujemy rączkę sterowania szperaczem", wszystko fajnie tylko rysunku brak...Poza tym rysunki są ponumerowane tylko do 15, dalej już nie...
Gdyby ten model nie był wydawany w pośpiechu to pewnie dałoby sie wyeliminować takie błędy, oprócz wyżej wspomnianych zdarzają się nieponumerowane części...
Koniec meldunku...