[R] Kraz 255B 1:25 Renova Model
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Witajcie
Mam prośbę do modelarzy, którzy zbudowali model tego pojazdu. Czy moglibyście zmierzyć wewnętrzne wymiary komory silnika pod kątem maksymalnego rozstawu głowicy cylindrów. Dla potrzeb wycinanki korpus silnika został zwężony, a rozstaw cylindrów zmniejszony. Ja chciałbym jednak zrobić model silnika na podstawie dostępnych rysunków, które po przeskalowaniu dają rozstaw gotowych cylindrów na około 42/43 mm. Mam wątpliwości czy taki silnik zmieści się w komorze silnikowej.
Mojego silnika nie będzie widać bo model będzie stał na platformie kolejowej, ale klapa będzie otwierana i gdyby ktoś jednak chciał zobaczyć to wolałbym aby wszystko zagrało jak trzeba.
Pozdrawiam
Mam prośbę do modelarzy, którzy zbudowali model tego pojazdu. Czy moglibyście zmierzyć wewnętrzne wymiary komory silnika pod kątem maksymalnego rozstawu głowicy cylindrów. Dla potrzeb wycinanki korpus silnika został zwężony, a rozstaw cylindrów zmniejszony. Ja chciałbym jednak zrobić model silnika na podstawie dostępnych rysunków, które po przeskalowaniu dają rozstaw gotowych cylindrów na około 42/43 mm. Mam wątpliwości czy taki silnik zmieści się w komorze silnikowej.
Mojego silnika nie będzie widać bo model będzie stał na platformie kolejowej, ale klapa będzie otwierana i gdyby ktoś jednak chciał zobaczyć to wolałbym aby wszystko zagrało jak trzeba.
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
w najwęższym miejscu czyli z przodu około 32 mm w najszerszym 62,5mm w zależności od dokładności wykonania, głębokość łatwo ustalić i powiem Ci tak, ten silnik i tak wchodzi tam na styk, pozostaje coś 2 mm z każdej strony, gdzie u mnie boczne pokrywy są przerobione i dzięki temu uzyskałem więcej powierzchni. Wysokość juz nie ma takiego znaczenia, jak nie przesadzisz z filtrem powietrza to wszystko się ładnie zamknie. Tak więc rozrysuj sobie i masz ładny wzorzec.
A jakie masz rysunki silnika ?? skąd ?? jak masz coś fajnego to ja chcę, no chyba że mówisz o moich, ale sobie nie przypominam abym tam miał coś takiego.
A jakie masz rysunki silnika ?? skąd ?? jak masz coś fajnego to ja chcę, no chyba że mówisz o moich, ale sobie nie przypominam abym tam miał coś takiego.
Witam.
Chciałbym dodać jeszcze, że po zewnętrznych stronach głowic jest 38 mm (w moim modelu, nie wiem jak u innych)
(rysunek)
b_milek
W tych zdjęciach co udostępniłeś były rysunki silnika.
Tu znalazłem jeszcze filmik dot. silnika
http://www.youtube.com/watch?v=ACH9V0QO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0PD0hOmf ... re=related
Chciałbym dodać jeszcze, że po zewnętrznych stronach głowic jest 38 mm (w moim modelu, nie wiem jak u innych)
(rysunek)
b_milek
W tych zdjęciach co udostępniłeś były rysunki silnika.
Tu znalazłem jeszcze filmik dot. silnika
http://www.youtube.com/watch?v=ACH9V0QO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0PD0hOmf ... re=related
Witajcie
Dziękuję za szybką odpowiedź (b_milek, McTavish)
W takim razie właściwe kąty pochylenia głowic cylindrów silnika uniemożliwią jego włożenie. Aby przy tych kątach uzyskać te 38 mm silnik musiałby być sporo mniejszy. Wygląda na to, że pozostanę przy projekcie wycinankowym ale popracuję nad pewnymi detalami. Jak widać na rysunkach główna cześć głowicy nie ma, jak w wycinance ścian równoległych. Warto też popracować nad obudową mechanizmu rozrządu bo jest mocno uproszczona.
Pozdrawiam
Dziękuję za szybką odpowiedź (b_milek, McTavish)
W takim razie właściwe kąty pochylenia głowic cylindrów silnika uniemożliwią jego włożenie. Aby przy tych kątach uzyskać te 38 mm silnik musiałby być sporo mniejszy. Wygląda na to, że pozostanę przy projekcie wycinankowym ale popracuję nad pewnymi detalami. Jak widać na rysunkach główna cześć głowicy nie ma, jak w wycinance ścian równoległych. Warto też popracować nad obudową mechanizmu rozrządu bo jest mocno uproszczona.
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
Aż strach pomyśleć niki co powstanie z tej Twojej "dłubaniny". Mam nadzieję, że wrzucisz spoooro zdjęć, co by można było dokładnie efekt prac podziwiać
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Witajcie
Długo biłem się z myślami, co zrobić z tym silnikiem. Przyznam, że kusiło mnie pójście na łatwiznę i zostawienie go takim, jakim jest, z drobnymi modyfikacjami. Jednak mój upór zwyciężył i postanowiłem silnik ten jednak poprawić. Mimo, że nie będzie go widać, to jednak spać będę mógł spokojnie. Aby nie polegać tylko na dwóch wymiarach postanowiłem zabrać się za kabinę, do której w dalszej kolejności dorobię komorę silnika i wtedy dopiero zabiorę się za jego przeróbkę.
Z kabiny jak do tej pory jest tyle:
Pozdrawiam
Długo biłem się z myślami, co zrobić z tym silnikiem. Przyznam, że kusiło mnie pójście na łatwiznę i zostawienie go takim, jakim jest, z drobnymi modyfikacjami. Jednak mój upór zwyciężył i postanowiłem silnik ten jednak poprawić. Mimo, że nie będzie go widać, to jednak spać będę mógł spokojnie. Aby nie polegać tylko na dwóch wymiarach postanowiłem zabrać się za kabinę, do której w dalszej kolejności dorobię komorę silnika i wtedy dopiero zabiorę się za jego przeróbkę.
Z kabiny jak do tej pory jest tyle:
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
Darek jesteś mistrzem!!! Genialnie to wygląda. Skąd wziąłeś wskaźniki i tabliczki z napisami eksploatacyjnymi? To wycinankowe?
Zazdroszczę zacięcia związanego z silnikiem, prawdziwie modelarska postawa. Gratuluję i jej i efektu w modelu jaki do tej pory osiągnąłeś.
Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na kolejną aktualizację!
Zazdroszczę zacięcia związanego z silnikiem, prawdziwie modelarska postawa. Gratuluję i jej i efektu w modelu jaki do tej pory osiągnąłeś.
Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na kolejną aktualizację!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Witaj Piotrze
Tabliczki wycinankowe. Pozbawiłem je tylko 3/4 grubości aby wyglądały jak blaszki. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie lepszy bo to tylko po malowaniu i delikatnym washu.
Pozdrawiam serdecznie
Tabliczki wycinankowe. Pozbawiłem je tylko 3/4 grubości aby wyglądały jak blaszki. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie lepszy bo to tylko po malowaniu i delikatnym washu.
Pozdrawiam serdecznie
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
- 19zbyniu95
- Posty: 453
- Rejestracja: wt kwie 28 2009, 17:52
- Lokalizacja: Tychy