[Relacja/Galeria] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[Relacja/Galeria] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Zapraszam do kolejnej relacji. To moje drugie podejście do Mustanga, tym razem przyszedł czas na maszynę Pierce McKennona:
Budowę rozpocząłem od podłogi kabiny, zbiornika paliwa oraz zespołu radiostacji. Znalazłem zdjęcia na których widać, że przewody biegnące od radia są metalowym oplocie. Aby uzyskać podobny efekt użyłem warkocza splecionego z drutów 0,2mm. Efekt był bardzo dobry przed pomalowaniem, jednak farba zalała strukturę przewodu i nie wygląda to już tak dobrze, choć wg mnie lepiej niż gładki drut.
Następnie przód kabiny z orczykiem i tablicą przyrządów. Jako, że w kabinie widać ślady zużycia na deskach pod stopami pilota postanowiłem dodać również trochę trochę obdrapań na orczyku.
Przy budowie tablicy napotkałem mały błąd. Część 11d, ma układ wskaźników z wersji 'Margaret IV' - tablice różnią się głównie prawym dolnym rogiem:
Na szczęście w wersji uproszczonej układ jest prawidłowy, więc przeszczepiłem ten fragment z części 11a, do części 11d:
Burty - dodałem parę przełączników, pokręteł oraz zróżnicowałem kształt gałek, tak aby bardziej przypominało wnętrze Mustanga.
Pozdrawiam
Budowę rozpocząłem od podłogi kabiny, zbiornika paliwa oraz zespołu radiostacji. Znalazłem zdjęcia na których widać, że przewody biegnące od radia są metalowym oplocie. Aby uzyskać podobny efekt użyłem warkocza splecionego z drutów 0,2mm. Efekt był bardzo dobry przed pomalowaniem, jednak farba zalała strukturę przewodu i nie wygląda to już tak dobrze, choć wg mnie lepiej niż gładki drut.
Następnie przód kabiny z orczykiem i tablicą przyrządów. Jako, że w kabinie widać ślady zużycia na deskach pod stopami pilota postanowiłem dodać również trochę trochę obdrapań na orczyku.
Przy budowie tablicy napotkałem mały błąd. Część 11d, ma układ wskaźników z wersji 'Margaret IV' - tablice różnią się głównie prawym dolnym rogiem:
Na szczęście w wersji uproszczonej układ jest prawidłowy, więc przeszczepiłem ten fragment z części 11a, do części 11d:
Burty - dodałem parę przełączników, pokręteł oraz zróżnicowałem kształt gałek, tak aby bardziej przypominało wnętrze Mustanga.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lip 11 2021, 8:29 przez Kedzier, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Bardzo dobrze dobrany kolor retuszu. Wręcz idealnie.
Super że jedziesz z kolejnym tematem. Będę obserwował i kibicował.
Powodzenia.
Super że jedziesz z kolejnym tematem. Będę obserwował i kibicował.
Powodzenia.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
- greatgonzo
- Posty: 295
- Rejestracja: pt lis 30 2007, 22:45
- Lokalizacja: Giżycko
- x 12
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Ostatnio zmieniony wt sie 06 2019, 11:11 przez greatgonzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Ciesze sie, ze wystartowales z nowa relacja. Mimo dobrego projektu model nie przemawia do mnie kolorystycznie, takze czekam na wznowienie w innym malowaniu. Jednak milo bedzie popatrzec na dobrze klejony model, z jeszcze lepiej udokumentowanymi etapmi budowy.
Czekam na kolejne aktualizacje i powodzenia w budowie!
Czekam na kolejne aktualizacje i powodzenia w budowie!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
- greatgonzo
- Posty: 295
- Rejestracja: pt lis 30 2007, 22:45
- Lokalizacja: Giżycko
- x 12
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Jak na razie, kolory są 'si'.
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Dokończyłem zbiornik paliwa
W płycie pancernej zmodyfikowałem zagłówek, dodając na około kawałek zgiętego papieru, tak aby podkreślić szew.
Fotel pilota to dość skomplikowany element ze względu na występujące na narożnika bardzo małe listki. Aby skleić je możliwie jak najestetyczniej, a przy tym uniknąć szlifowania i malowania całego fotela postanowiłem wykonać formę bazując na szablonach ramy. Miejsca oparcia i siedziska, które powinny być zawinięte na ramię zwilżałem BCG a następnie wkładałem między połówki formy i zostawiałem pod naciskiem do wyschnięcia. Wydaje mi się, że wyszło znośnie, choć pewnie lepszy efekt dałoby zamalowanie białych przestrzeni pomiędzy listkami i tłoczenie elementów bez nacinania - ale niestety pomyślałem o tym, jak już miałem elementy wycięte.
Całość wklejona do kabiny:
W płycie pancernej zmodyfikowałem zagłówek, dodając na około kawałek zgiętego papieru, tak aby podkreślić szew.
Fotel pilota to dość skomplikowany element ze względu na występujące na narożnika bardzo małe listki. Aby skleić je możliwie jak najestetyczniej, a przy tym uniknąć szlifowania i malowania całego fotela postanowiłem wykonać formę bazując na szablonach ramy. Miejsca oparcia i siedziska, które powinny być zawinięte na ramię zwilżałem BCG a następnie wkładałem między połówki formy i zostawiałem pod naciskiem do wyschnięcia. Wydaje mi się, że wyszło znośnie, choć pewnie lepszy efekt dałoby zamalowanie białych przestrzeni pomiędzy listkami i tłoczenie elementów bez nacinania - ale niestety pomyślałem o tym, jak już miałem elementy wycięte.
Całość wklejona do kabiny:
- Sklejacz Maciej
- Posty: 619
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 111
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Daj spokój, fotel zacnie bardzo wyszedł. Pełen szacun, jest super.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Witam po przerwie
W końcu udało mi się przysiąść i dojść do etapu w którym już można coś pokazać. Zamknąłem kabinę oraz zabrałem się za pozostałą część szkieletu kadłuba. Poszycie kadłuba postanowiłem rozbić na dwie części, które sklejone osobno nałożę na centralną część szkieletu - w tym miejscu wypada najkrótsza linią łączenia segmentów, liczę więc, że w tym miejscu połączenie będzie najmniej widoczne. Z tego powodu odciąłem część szkieletu za kabiną pilota i wkleiłem ją w tylne poszycie, aby nadać mu prawidłowy kształt. Skróciłem również ściany kabiny odsłaniając tylną wręgę - w tym miejscu pod poszyciem znajduje się dodany przeze mnie pasek łączący, wiec dzięki temu zabiegowi grubość dodanego paska się zniweluje. Wnęki kolektorów pomalowałem farbą w kolorze 'burnt iron'
Tylne poszycie zacząłem oklejać od ogona, czyli odwrotnie niż przewiduje instrukcja. Aby łatwiej byłoby mi wykonać wnękę podwozia segment z widoczną literą "A" rozciąłem przenosząc krawędź klejenia na górę.
Doklejenie pozostałych segmentów nie stanowiło problemu.
Tak wygląda tylna część przyłożona na sucho:
Następnie zabrałem się za część nosową. Podobnie jak w poprzednim Mustangu tu również największy problem sprawiło mi poprawne zgranie poziomego segmentu (tam gdzie znajduje się wycięcie na kolektory, aż do nose art'u RIdge Runner) z 3 segmentami powyżej i poniżej. Przez takie rozwiązanie nawet drobne błędy przy wycinaniu kumulują się, utrudniając poprawne sklejenie. Mi się tych błędów nie udało uniknąć co widać w miejscu styku oliwkowego obszaru ze srebrnym - linia odcięcia nie jest linią prostą, lecz z małymi ząbkami, ponieważ elementy wyciąłem minimalnie za krótkie. Poszycie wlotu powietrza, jak i sam wlot zamontuję po oklejeniu szkieletu poszyciem
Powoli zaczyna się wyłaniać sylwetka tego pięknego samolotu
Pozdrawiam
W końcu udało mi się przysiąść i dojść do etapu w którym już można coś pokazać. Zamknąłem kabinę oraz zabrałem się za pozostałą część szkieletu kadłuba. Poszycie kadłuba postanowiłem rozbić na dwie części, które sklejone osobno nałożę na centralną część szkieletu - w tym miejscu wypada najkrótsza linią łączenia segmentów, liczę więc, że w tym miejscu połączenie będzie najmniej widoczne. Z tego powodu odciąłem część szkieletu za kabiną pilota i wkleiłem ją w tylne poszycie, aby nadać mu prawidłowy kształt. Skróciłem również ściany kabiny odsłaniając tylną wręgę - w tym miejscu pod poszyciem znajduje się dodany przeze mnie pasek łączący, wiec dzięki temu zabiegowi grubość dodanego paska się zniweluje. Wnęki kolektorów pomalowałem farbą w kolorze 'burnt iron'
Tylne poszycie zacząłem oklejać od ogona, czyli odwrotnie niż przewiduje instrukcja. Aby łatwiej byłoby mi wykonać wnękę podwozia segment z widoczną literą "A" rozciąłem przenosząc krawędź klejenia na górę.
Doklejenie pozostałych segmentów nie stanowiło problemu.
Tak wygląda tylna część przyłożona na sucho:
Następnie zabrałem się za część nosową. Podobnie jak w poprzednim Mustangu tu również największy problem sprawiło mi poprawne zgranie poziomego segmentu (tam gdzie znajduje się wycięcie na kolektory, aż do nose art'u RIdge Runner) z 3 segmentami powyżej i poniżej. Przez takie rozwiązanie nawet drobne błędy przy wycinaniu kumulują się, utrudniając poprawne sklejenie. Mi się tych błędów nie udało uniknąć co widać w miejscu styku oliwkowego obszaru ze srebrnym - linia odcięcia nie jest linią prostą, lecz z małymi ząbkami, ponieważ elementy wyciąłem minimalnie za krótkie. Poszycie wlotu powietrza, jak i sam wlot zamontuję po oklejeniu szkieletu poszyciem
Powoli zaczyna się wyłaniać sylwetka tego pięknego samolotu
Pozdrawiam
Re: [Relacja] P-51D-20 Mustang, Ridge Runner III, AH, 4-5/2015
Mimo ze model graficznie do mnie totalnie nie przemawia, przez co pozbylem sie go jakis czas temu, to milo spojrzec na Twoja prace.
Jedyne co to zwroc uwage ze oslona przeciwsloneczna na tablice nie jest polokragla a zupelnie prosta.
https://media.defense.gov/2015/Aug/03/2 ... 08-001.JPG
Jedyne co to zwroc uwage ze oslona przeciwsloneczna na tablice nie jest polokragla a zupelnie prosta.
https://media.defense.gov/2015/Aug/03/2 ... 08-001.JPG
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński