Coś starego

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Paperman, z PZInż wz.34 bylo co innego. to pozwalalo na spiecie dwu pojazdow w jeden zestaw szynowy.. napedzany przez docisniete do szyn gasienice jednego z pojazdow. A to o czym pisze to bylo cos co umozliwialo jazde po torach ...
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

"Grzybki" nie są do wagonów - ale pozostanę tajemniczy...
O CWS-ie na szynach nie słyszałem.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Do każdego PZInża można było to domntować a potem zdemontować. Były w pociągach pancernych. o CWS-ie na szynach nie słyszałem. Czy to było coś w rodzaju szynowej Warszawy :?:
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

"Szynowej warszawy" ??
Jak rozumiem to jest zwykla warszawka, tyle, ze z obreczami na kolach ?
Jesli tak, to jest to dokladnie to samo ...

P.S.
Kerowniku, to co znowu male "zgaduj-zgadula" co to bedzie ? :)
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Tak Warszawa M20 i 223(albo 224) była przerabiana w właśnie ten sposób.

przypuszczam że grzyby to coś z wyposażenia sanitarki :roll:
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

cieciwa pisze: napedzany przez docisniete do szyn gasienice jednego z pojazdow
To bardzo dziwne! Gąsienice nie mają szans na ruch po szynach (poślizg!) a i prowadzenia nie ma... Wz 34 to pojazd na oponkach!
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

cieciwa pisze:Jak rozumiem to jest zwykla warszawka, tyle, ze z obreczami na kolach ?
No nie taka zwykła. Kierownica zbyteczna (układ kierowniczy zablokowany lub nieobecny) , koła drewniane z obręczami, pod podwoziem specjalna "kurza stopka" do obracania pojazdu na szlaku !

A zgadywanki nie będzie, bo nigdy byście nie zgadli - pokażę w najbliższych dniach.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

"Wz. 34 z rolkami do jazdy po szynach. MOGŁY BYĆ instalowane na standartowym pojeżdzie. na szynach samochód był hnapędzany własnymi gąsienicami. każdy z polskich pociągów pancernych miał dwa takie pojazdy"

To wygładało tak:
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

A, o to chodzi! Pomyliłem z opancerzonym.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

samochód pancerny wz.34 raczej po szynach nie jeździł :lol: A pomylenie ich nie jest trudne
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
ODPOWIEDZ