[R]koniec Coś z kolebki kolei - Duchess of Sutherland - 1:45
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Witam,
Pracownicy odrobinę niesubordynowani, gramialnie udali się obejrzeć naszych WSPANIAŁYCH sportowców. Nawiasem mówiąc nie tylko dzisiaj zażywali wspaniałych emocji!
Ale, odrobinę do przodu posunęły się i prace.
Tak to jest gdy odlewy próbuje się "podrobić " z elementów ciętych z arkuszy.
Nawet w spawalnictwie jest zasada aby nie odzwierciedlać dokładnie odlewu ale opracować konstrukcję zamienną, racjonalną pod względem funkcjonalnym jak i wytrzymałościowym.
Ale do rzeczy, prace przebiegały jak poniżej:
Na silnikowym także podjęto prace przy silnikach zewnętrznych
Pozdrawiam
Mirek
Pracownicy odrobinę niesubordynowani, gramialnie udali się obejrzeć naszych WSPANIAŁYCH sportowców. Nawiasem mówiąc nie tylko dzisiaj zażywali wspaniałych emocji!
Ale, odrobinę do przodu posunęły się i prace.
Tak to jest gdy odlewy próbuje się "podrobić " z elementów ciętych z arkuszy.
Nawet w spawalnictwie jest zasada aby nie odzwierciedlać dokładnie odlewu ale opracować konstrukcję zamienną, racjonalną pod względem funkcjonalnym jak i wytrzymałościowym.
Ale do rzeczy, prace przebiegały jak poniżej:
Na silnikowym także podjęto prace przy silnikach zewnętrznych
Pozdrawiam
Mirek
Witam,
w zakładzie lokomotyw trwają prace a tymczasem powstaje również tender. Jako, że tender to tylko swego rodzaju wagon to i światła jupiterów nie błyszczą tutaj za mocno. Jest tu zdecydowanie spokojniej, tender jest standardowy, wprowadza sie tylko drobne modyfikacje.
Niemniej kilka zdjęć oficjalna ekipa LMS wykonała:
W zasadzie tender gotowy, pozostało go jeszcze doposażyć w sprzęgi, trochę armatury.
Na razie to tyle
w zakładzie lokomotyw trwają prace a tymczasem powstaje również tender. Jako, że tender to tylko swego rodzaju wagon to i światła jupiterów nie błyszczą tutaj za mocno. Jest tu zdecydowanie spokojniej, tender jest standardowy, wprowadza sie tylko drobne modyfikacje.
Niemniej kilka zdjęć oficjalna ekipa LMS wykonała:
W zasadzie tender gotowy, pozostało go jeszcze doposażyć w sprzęgi, trochę armatury.
Na razie to tyle
Witaj Abuq,
Tak to jest podajnik węgla a w dosłownym tłumaczeniu popychacz węgla (z ang. coal pusher) - parowe urządzenie, które już przed wojną ułatwiało życie palaczom.
Jest jeszcze jedno urządzenie, raczej nie spotykane w kontynentalnych lokomotywach czy raczej ich tendrach (chyba z powodów klimatycznych) tzw. scooping device - urządzenie do poboru wody z koryta umieszczonego pomiędzy szynami.
Zarys jest widoczny na ostatnim zdjęciu.
Pozdrawiam
Mirek
Tak to jest podajnik węgla a w dosłownym tłumaczeniu popychacz węgla (z ang. coal pusher) - parowe urządzenie, które już przed wojną ułatwiało życie palaczom.
Jest jeszcze jedno urządzenie, raczej nie spotykane w kontynentalnych lokomotywach czy raczej ich tendrach (chyba z powodów klimatycznych) tzw. scooping device - urządzenie do poboru wody z koryta umieszczonego pomiędzy szynami.
Zarys jest widoczny na ostatnim zdjęciu.
Pozdrawiam
Mirek
Witam uboottd,
Tak masz rację. Jak wyglądał pobór wody podczas jazdy można zobaczyć w 2:36 minucie filmu kręconego przez LMS.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0bToe9DKFo
Pozdrawiam
Mirek
Tak masz rację. Jak wyglądał pobór wody podczas jazdy można zobaczyć w 2:36 minucie filmu kręconego przez LMS.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0bToe9DKFo
Pozdrawiam
Mirek
Witam,
Wydział "obróbki skrawaniem" dostarczył wiązary, korbowody, łączniki, dźwignie i całą resztę elementów do zmontowania układu napędowego zewnętrznego lokomotywy.
Dorzucono także "błotniki" (hę ale nazwa ) oraz odpowietrzniki komór parowych przed rozdzielaczami - to małe w ramce, o które pytałem.
po wysłuchaniu "muzyki" pójdą do malowania i rozpocznie się montaż tego wszystkiego.
Wstępnie dokonano przymiarek ale precyzję wykonania pokaże przyszłość .
Pozdrawiam
Mirek
Wydział "obróbki skrawaniem" dostarczył wiązary, korbowody, łączniki, dźwignie i całą resztę elementów do zmontowania układu napędowego zewnętrznego lokomotywy.
Dorzucono także "błotniki" (hę ale nazwa ) oraz odpowietrzniki komór parowych przed rozdzielaczami - to małe w ramce, o które pytałem.
po wysłuchaniu "muzyki" pójdą do malowania i rozpocznie się montaż tego wszystkiego.
Wstępnie dokonano przymiarek ale precyzję wykonania pokaże przyszłość .
Pozdrawiam
Mirek
Witam,
W żywieckim oddziale Crewe prace trwały praktycznie cały czas. Obrabiano, sprawdzano, korygowano malowano, uzgadniano: wstępnie montowano: ...uff!
W końcu zestawiono w jednym miejscu i przygotowano do finalnego montażu księżniczki od stóp do ... pasa .
Na tę chwilę tylko tyle
Pozdrawiam
Mirek
W żywieckim oddziale Crewe prace trwały praktycznie cały czas. Obrabiano, sprawdzano, korygowano malowano, uzgadniano: wstępnie montowano: ...uff!
W końcu zestawiono w jednym miejscu i przygotowano do finalnego montażu księżniczki od stóp do ... pasa .
Na tę chwilę tylko tyle
Pozdrawiam
Mirek