*[Relacja/Samolot] F4F-3 WILDCAT na przywitanie
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Oto jak wykonałem mocowanie silnika.
1.
2.
Zdjęcia 1 i 2 przedstawiają jak powinno wyglądać wykonanie w standardzie
3.
4.
Zd. nr 3 przedstawia model bez wręg 42a oraz 43a
Na 4 zdjęciu czerwona kreska to odległość od wręgi 42b do 43a, którą musisz zmierzyć. Pozwoli to na uzyskanie wymiaru potrzebnego do zbudowania korpusu silnika który będzie miał kształt walca.
5.
Na 5 zdjęciu pokazałem walec z doklejoną częścią 46. Wręgi do walca W wykonaj odrysowując wręgę 46a w ilości 2 sztuk. Szerokość walca to te czerwone kreski które musisz zmierzyć o czym pisałem wcześniej. Teraz jak zmierzyć obwód walca. I tu się kłania matematyka. Zmierz średnicę wręgi 46a. Podziel ten wymiar przez 2 i masz "r" czyli promień. Żeby zmierzyć obwód wystarczy skorzystać z wzoru ( 2 pi r) czyli ( 2 x 3,14 x promień części 46a)
6. tak wygląda rozwinięty walec
Teraz jak na walcu zaznaczyć miejsca gdzie mają być cylindry - przyłóż sklejony walec do części 43 a i w miejscach gdzie są wydrukowane cylindry nanoś kreski ołówkiem na walec.
Coś w tym stylu
Przepraszam za jakość obrazków starałem się narysować jak najbardziej czytelnie
I tu jest twoja część czyli wykonanie silnika. Jak go wykonasz doklejasz go do wręgi 42b. Wcześniej osłonę silnika wykonujesz bez wręgi sklejasz części 42, 43, 44, 45 krawędziami na styk. Dobrze jest już gotową osłonę posmarować super glue od środka. Jedyną wręgą która będzie nadawać kształt osłonie to wręga 42b do której dokleisz silnik. Czyli ma to wyglądać mniej więcej jak na zdjęciu nr 5.
Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem. Jeśli będziesz miał jakieś pytanie czy kłopot to napisz.
Pozdrawiam.
1.
2.
Zdjęcia 1 i 2 przedstawiają jak powinno wyglądać wykonanie w standardzie
3.
4.
Zd. nr 3 przedstawia model bez wręg 42a oraz 43a
Na 4 zdjęciu czerwona kreska to odległość od wręgi 42b do 43a, którą musisz zmierzyć. Pozwoli to na uzyskanie wymiaru potrzebnego do zbudowania korpusu silnika który będzie miał kształt walca.
5.
Na 5 zdjęciu pokazałem walec z doklejoną częścią 46. Wręgi do walca W wykonaj odrysowując wręgę 46a w ilości 2 sztuk. Szerokość walca to te czerwone kreski które musisz zmierzyć o czym pisałem wcześniej. Teraz jak zmierzyć obwód walca. I tu się kłania matematyka. Zmierz średnicę wręgi 46a. Podziel ten wymiar przez 2 i masz "r" czyli promień. Żeby zmierzyć obwód wystarczy skorzystać z wzoru ( 2 pi r) czyli ( 2 x 3,14 x promień części 46a)
6. tak wygląda rozwinięty walec
Teraz jak na walcu zaznaczyć miejsca gdzie mają być cylindry - przyłóż sklejony walec do części 43 a i w miejscach gdzie są wydrukowane cylindry nanoś kreski ołówkiem na walec.
Coś w tym stylu
Przepraszam za jakość obrazków starałem się narysować jak najbardziej czytelnie
I tu jest twoja część czyli wykonanie silnika. Jak go wykonasz doklejasz go do wręgi 42b. Wcześniej osłonę silnika wykonujesz bez wręgi sklejasz części 42, 43, 44, 45 krawędziami na styk. Dobrze jest już gotową osłonę posmarować super glue od środka. Jedyną wręgą która będzie nadawać kształt osłonie to wręga 42b do której dokleisz silnik. Czyli ma to wyglądać mniej więcej jak na zdjęciu nr 5.
Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem. Jeśli będziesz miał jakieś pytanie czy kłopot to napisz.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich po przerwie. Prace posuwają się pomału do przodu i budowa zbliża się małymi kroczkami do końca.
Żeby nie było że próżnowałem
Przez ten okres samolot otrzymał podwozie, zbiorniki paliwa,śmigło oraz uzbrojenie. Do wykonania została jeszcze osłona kabiny pilota, celownik i elementy w kształcie półksiężyca znajdujące się we wnęce kadłuba w której chowa się podwozie główne.
Żeby nie było że próżnowałem
Przez ten okres samolot otrzymał podwozie, zbiorniki paliwa,śmigło oraz uzbrojenie. Do wykonania została jeszcze osłona kabiny pilota, celownik i elementy w kształcie półksiężyca znajdujące się we wnęce kadłuba w której chowa się podwozie główne.
Budowa dobiegła końca. Chciałem podziękować wszystkim którzy tu zaglądali. Mam nadzieję że się wkrótce zobaczymy przy okazji nowej relacji. Jak wcześniej pisałem - relacja jak i budowa były rodzajem treningu i przygotowaniem do lepszej i dokładniejszej budowy oraz relacji.
To tyle. Pozdrawiam Piotr .