[KONIEC] ORP PIORUN (422) 1:50 R/C

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Piotrze ja napęd rozwiązuje tak w większości modeli w mojej modelarni. http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco21.jpg
Przekładnia z bliska wygląda tak http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco14.jpg
http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco13.jpg
ale to jest rozwiązanie z Opola. :)
Pozdrawiam
Artur N
P. S wszystko oprócz silnika jest wg Adama Słodowego
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

ArturN
to Elco będzie słabiutko skręcało przy tych powierzchniach sterowych
Proponuje ci je powiekszyć
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1172
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 230

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

Hmmm... Widze Arturze, że ostro jedziesz z samorobnymi konstrukcjami. A powiedz mi jak jest z wyważeniem tudzież wycentrowaniem tych elementów, bo widzę, że śruby też samorobne. Z tego co się orientuję to przy wolnych obrotach zarówno kardan jak i śruba samorobna - ok, ale przy wysokich obrotach pojawiają się wibracje i hałas... Nie lepiej kupić ze sklepu wyważony element i mieć to z głowy, niż poświęcać tyle energii na produkt dostępny na półce?
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Jeśli uważasz ze wyważone elementy kupujesz w sklepie :) i zakładasz że to twoje plastyki są wyważone i do tego dynamicznie to gratuluje optymizmu :)
A tak na poważnie http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco18.jpg to za zwrotne to nie jest ale na basenie się mieści :)
http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco17.jpg a przy większych prędkościach drgania nie są aż tak uciążliwe. :). Prowadzę modelarnie od 20 lat ;) i swoje frycowe w tej materii już zapłaciłem.
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

no jak coś tak pełznie to nie musi mieć sporych sterów :twisted:
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Balrog coś ty robił na fizyce grałeś w kółko i krzyżyk - kółko na czoło a krzyżyk na wiedzę. :)
Im większa prędkość jednostki pływającej tym potrzebujesz mniejszą powierzchnię steru do otrzymania tej samej cyrkulacji i zależność ta jest wykresem funkcji kwadratowej !!. Nie zastanowiło cię dlaczego powolne jednostki maja tak wielkie saperki ?? a jednostki bardzo szybkie tak małe ??
Sorki za uszczypliwość - tak już mam z natury :P
Pozdrawiam
Artur N
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

zapraszm na pływanie z elco moim zobaczysz co to szybkość i zwrotność

a zasady budowy statków i okrętów znam w końcu pracowałem 11 lat w stoczni i to nie przy sprzątaniu :P
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Mogłem podziwiać twoje pływanie i efekty na smicie :) Tomka wybacz ale u mnie na treningu po takim numerze miałbyś 3 miesiące czyszczenia modelarnianego kibelka. Po drugie nie buduje ślizgów tylko modele redukcyjne wg przepisów Naviga które mówią wyraźnie że wolno ci powiększyć ster tylko o 50% powierzchni wynikającej ze skali. Prędkość to nie wszystko do pokonania jest też trasa składająca się z 12 bramek 11 do przodu jedna do tyłu i manewr dokowania. :)
Pozdrawiam
Artur N
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

moje stery są powiększone o 35max 40% a ze Smitem to był przykry wypadek i bolesna nauczka
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Zaśmiecamy Piotrkowi wątek przyjdzie Tomuś i będzie sprzątał i na gg mi potem głowę suszył te stery które widzisz są już powiększone o 50% powierzchni w stosunku do tych z planów tylko mówimy o powierzchni w cm2 a nie wymiarach liniowych. :)
Pozdrawiam
ArturN
ODPOWIEDZ